Marketing in e-commerce

Een goede, gerichte inzet van marketing in e-commerce is essentieel voor het succes van je (web)winkel. Inmiddels bestaan er legio vormen van marketing en kun je vaak door de bomen het bos niet meer zien. Welke typen zijn interessant voor jou? Moet je je richten op de customer journey of kun je beter je kanalenmix optimaliseren? En welk type content zet je wanneer en waarvoor in?

Marketing in e-commerce

Topics marketing in e-commerce

De expertgroepen die zich verdiepten in marketing in e-commerce hebben zich beziggehouden met verschillende topics. Zo betreft één van de topics b2b e-commerce. Inmiddels heeft de b2b de b2c markt bijgehaald. De vraag is echter wat de overeenkomsten en verschillen zijn waar rekening mee gehouden moet worden bij het bepalen van een goede strategie.

Andere experts hebben zich verdiept in branding & loyalty. Het belang van het merk en merkwaarden neemt namelijk steeds verder toe. Loyale klanten zijn daarbij noodzakelijk om in de e-commerce actief te kunnen blijven. Succesvolle marketing in e-commerce leidt bovendien tot succesvolle conversie, het derde topic waar verschillende groepen onderzoek naar hebben gedaan.

Twee andere topics zijn customer experience, het verbeteren en bereiken van een optimale klantervaring en customer service. Hoe spring je namelijk om met de servicebehoeften van klanten en hoe wikkel je vragen en eventuele problemen af?

Tot slot onderzochten experts die zich bezighielden met het zesde deelonderwerp, marketing en sales, zich bezig met de relatie tussen deze twee verschillende vlakken. Hoe zet je beide disciplines in voor een optimaal resultaat?

Bekijk hieronder de verschillende topics en bestudeer de onderzoeksresultaten in de bluepapers.

Topics

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.