Deze nieuwe expertgroep start binnen het ShoppingTomorrow-programma onder leiding van OneRetail, Category & Trade Company, SPARQUE, CBL en Thuiswinkel.org. De groep gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kun je Category Management transformeren zodat je de consument en shopper optimaal kunt bedienen in een online omgeving? Hoe kunnen we ‘fysiek’ en ‘online’ succesvol laten samenwerken?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kun je Category Management transformeren zodat je de consument en shopper optimaal kunt bedienen in een online omgeving? Wat betekent dit voor organisatie van de (food-) retailer, samenwerking binnen de organisatie en in de keten en de dynamiek met fysieke winkels? Hoe kunnen we ‘fysiek’ en ‘online’ succesvol laten samenwerken?

Toelichting onderzoek

De expertgroep gaat aan de slag met de volgende deelvragen:

  1. Wat zijn de overeenkomsten en verschillen met CM voor fysieke en online winkels en op welke gebieden liggen de grootste uitdagingen (online merchandising, vers vs houdbaar, convenience vs high-interest, seizoen- en thema-artikelen, online only / aangepast assortiment)?
    1. Merchandising fysiek vs digitaal
      1. Productindeling / navigatie
      2. Zoeken en filters
      3. Cross- en upsell, bundels
    2. Inspiratie fysiek vs digitaal
      1. Koppeling met assortiment
      2. Binnen assortimentssectie en ‘los’
    3. Customer Journey ontwikkeling binnen online supermarkten
      1. Welke tools hebben we beschikbaar?
  2. Welke invloed heeft online CM op de verantwoordelijkheden, rol- en taakverdeling bij een (food-)retailer? Hoe (her)organiseer je jezelf?
    1. CM vs. formule vs. SCM vs…
    2. Fysieke winkels vs digitale kanalen
  3. Hoe richt je de samenwerking in tussen retailer en leverancier op het gebied van online Category Management?
    1. Welke specifieke aandachtspunten in de benadering voor online CM zijn er voor verschillende branches (voorbeeld: electronics vs. grocery)?

Gezocht profiel van experts

Deze expertgroep is op zoek naar experts in food en near-food, met name op leidende posities. Retail en B2C. Voorkeur voor ervaring op zowel ‘offline’ als online posities. 

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

Hosts

  • Loek Balvers

    Marketing Sales and Partner Manager, SPARQUE

  • Chi Shing Chang

    Chi Shing Chang

    Co-Founder, SPARQUE

  • Inge Demoed

    Inge Demoed

    Programmamanager, Thuiswinkel.org

  • Rene Roorda

    Rene Roorda

    Algemeen Directeur, CBL

Alle 24 experts

  • Erik van Arendonk

    Erik van Arendonk

    Category Development Manager E-commerce, HEINEKEN Nederland

  • Esther Bastiaans-Thijssen

    Esther Bastiaans-Thijssen

    Commercial Manager Online, Jumbo Supermarkten BV

  • Charissa Bauwens

    Head of new business & e-category management, Leen Bakker

  • Ricardo van den Burg

    Commercial Director, CameraNU.nl

  • Laura de Jonge

    Laura de Jonge

    Online assortimentsmanager, HEMA BV

  • Sanne Dijkstra

    Sanne Dijkstra

    Customer Development Manager, Jacobs Douwe Egberts NL B.V.

  • Nikki Eijpen

    Consultant Marketplaces, EMEA, Wunderman Thompson

  • Eveline Fidder

    E-Commerce Channel Manager & Account Manager, Essity Netherlands B.V.

  • Petra Gelens

    Sr. Online Category Manager, De Bijenkorf

  • Irene Gribnau

    Manager team tuin, Fonq Groep B.V.

  • Hans de Groot

    Hans de Groot

    Director Sales & Trade Marketing, Maxxium

  • Jasper de Jong

    Hoofd Category Management, Coop Holding B.V.

  • Carolien Kars

    Online Merchandise manager, Mars

  • Vincent van Kuijen

    Vincent van Kuijen

    Commercieel Directeur, Hessing Supervers

  • Kitty de Louw

    E-commerce Manager, Bakker International B.V.

  • Michiel Mak

    Michiel Mak

    Manager Category Management, Bouwmaat B.V.

  • Rens Meester

    Senior Category Manager, Detailresult Groep

  • Miel van Oers

    Category Manager Online, Welkoop Retail BV

  • Bas van Opdorp

    eRetail specialist & PIM product owner, Dr. Oetker Nederland B.V.

  • Robert-Jan Salentijn

    Sales manager NL, Campofrio Food Group

  • Jop van Sommeren

    Jop van Sommeren

    E-Commerce Manager, Coop Holding B.V.

  • Myrthe Verwaijen

    Head of E-commerce, FrieslandCampina Nederland B.V.

  • Martine Willems

    Martine Willems

    Senior Buyer, Bidfood B.V.

  • Arie van Zijtveld

    e-category & conversie manager, Plus Retail B.V

Agenda

Meer events

Nieuws

  • De antwoorden op de onbeantwoorde vragen van de Kick-Off
    • Nieuwsbericht
    • 15-04-2021

    Tijdens de livestream van de Kick-Off twee weken geleden hadden we helaas niet de tijd om alle vragen aan onze sprekers te stellen en door hen te laten beantwoorden. Daarom hebben we Arjen Bonsing, Cor...
  • Anne Frederique: "Er zijn drie fasen om succesvol e-commerce te realiseren"
    • Nieuwsbericht
    • 14-04-2021

    Tijdens ShoppingTomorrow – de Kick-Off nam Anne Frederique, Group Product Director, bij CarNext.com, ons mee door het thema Make Now Matter in combinatie met de automotive markt. Hoe zorgen zij dat ze...
  • Welke e-commerce trends verwacht Kitty Koelemeijer richting 2030?
    • Nieuwsbericht
    • 14-04-2021

    Op woensdag 31 maart 2021 was de aftrap van het nieuwe onderzoeksjaar van ShoppingTomorrow. Kitty Koelemeijer, Hoogleraar Marketing en Retail aan Nyenrode Business Universiteit, was daar te gast. Ze neemt...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.