Bluepapers

In 2020 hebben meer dan 500 ShoppingTomorrow-experts, verdeeld over 17 expertgroepen, zich weer verdiept in diverse onderwerpen rond het on- en offline shopgedrag binnen de b2b- en b2c-markten. Deze bluepapers zijn geschreven door professionals in de markt en geven je praktische tips, inzichten en best practices waarmee jij je grenzen kunt verleggen en jouw bedrijf een stapje verder kunt brengen richting de optimale customer experience.  

Bekijk hieronder een overzicht van alle nieuwe bluepapers uit het ShoppingTomorrow-onderzoeksjaar. Deze kun je nu gratis downloaden! 

Bluepapers

Download hier de nieuwste bluepapers

  • Drivers of B2B E-commerce Growth 2020

    Onder leiding van De Nieuwe Zaak en PostNL is de expertgroep Drivers of B2B E-commerce Growth op zoek gegaan naar invloeden op de groei van b2b-e-commerce. Wat is belangrijk en waar te beginnen? De experts...
    Download
  • Cross-border (E-)commerce 2020

    De expertgroep Cross-Border E-commerce heeft dit jaar onderzoek gedaan naar de gevolgen van de COVID-19-pandemie voor de internationale e-commercemarkt. De wereldwijde economie kreeg een forse dreun te...
    Download
  • Next-level City Logistics 2020

    ‘Efficiënter en groener’, dat vat samen wat moderne stadslogistiek kan brengen. De realisatie van deze voordelen is niet altijd eenvoudig gebleken. Stadslogistiek wordt een succes als verzenders, ontvangers,...
    Download
  • Conversion Optimization 2020

    A/B-testen is binnen conversieoptimalisatie dé methode om te valideren of je gedrag hebt veranderd van je websitebezoekers. Of bijvoorbeeld frictie in het gebruiksgemak hebt weggehaald. Maar stel: je hebt...
    Download
  • Digital Identity - the new gold 2020

    De online consumentenbestedingen in de detailhandel groeien dit jaar sterk, wijzen cijfers van het CBS uit. De situatie rondom COVID-19 speelt hierin een belangrijke rol. Als gevolg van deze groei zijn de...
    Download
  • Visual Commerce 2020

    Consumenten gaan zich steeds meer oriënteren op basis van visuele gegevens. Kijken is van groot belang bij de oriëntatie en aankoop van nieuwe producten en diensten, zintuiglijke beleving daarmee een belangrijke...
    Download
  • Innovation for Brands 2020

    Innovatie is de ontwikkeling van nieuwe of verbeterde producten, diensten, markten en/of processen, vaak via het toepassen van nieuwe technologie. Maar liefst 84% van de leidinggevenden geeft aan dat innovatie...
    Download
  • Local Retail: small businesses, great opportunities 2020

    Ten tijde van de coronacrisis heeft buy local meer waardering en aandacht gekregen, maar online shopping evenzeer; meer en meer consumenten, ook de babyboomers, kennen inmiddels het voordeel van online....
    Download
  • Marketplaces 2020

    Marketplaces zijn niet meer weg te denken uit het e-commercelandschap. Een groot aantal bedrijven verkoopt al via platformen. Daarnaast zien we steeds meer fabrikanten en merken die deze stap naar marketplaces...
    Download
  • Master Data Management 2020

    In de digitale winkelwereld krijgt de consument een fysiek product meestal pas aan het eind van de customer journey in handen. Door COVID-19 is de digitalisering in een enorme versnelling geraakt. Steeds...
    Download
  • Marketplaces: starting your own platform 2020

    We kennen de succesverhalen van de platformeconomie, van bedrijven als Uber en Airbnb die met slimme marktplaatsmodellen binnen een decennium een machtige positie in hun industrie hebben verworven. Is...
    Download
  • Future of Payments 2020

    De dynamiek rondom de betaling verandert. Hoe klanten de aankoop van producten en diensten ervaren verandert. Consumenten winkelen zowel offline als online en ze verwachten steeds meer gemak in elke stap...
    Download
  • Robots in Retail 2020

    Robottechnologie gaat de komende jaren voor veranderingen in de retail zorgen. Dankzij ontwikkelingen op het gebied van artificial intelligence (AI), machine learning, speech- en voice-technologie, motorische...
    Download
  • Return on Returns 2020

    Zonder retouren geen e-commerce. De consument heeft het recht een bestelling weer terug te sturen, als het product niet aan zijn verwachtingen voldoet. Voor de meeste productcategorieën liggen de retourpercentages...
    Download
  • The Architecture of Customer Engagement 2020

    Wat onderscheidt succesvolle klantgerichte bedrijven met een naadloze customer experience van bedrijven die marketing- en salestechnisch dezelfde activiteiten lijken te ontplooien, maar niet hetzelfde...
    Download
  • Voice and Interactive Dialogue 2020

    Kijken we naar het onderwerp van de expertgroep Voice and Interactive Dialogue, dan staan we nog maar aan het begin van de ontwikkelingen. Binnen vijf jaar echter is voice, aangejaagd door big tech-partijen,...
    Download

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.