Bluepapers

In 2022 hebben meer dan 600 ShoppingTomorrow-experts, verdeeld over 25 expertgroepen zich weer verdiept in diverse onderwerpen rond het on- en offline shopgedrag binnen de b2b- en b2c-markten. Deze bluepapers worden geschreven door professionals in de markt en geven je praktische tips, inzichten en best practices waarmee jij je grenzen kunt verleggen en jouw bedrijf een stapje verder kunt brengen richting de optimale customer experience.  

Download hieronder gratis de bluepapers van 2022.

Bluepapers

Download hier de nieuwste bluepapers

  • Advanced B2B E-commerce 2022

    • 10 /10
    Elke fabrikant wil groeien met e-commerce, net als elke groothandel. Maar hoe zorg je voor die groei? En welke architectuur ondersteunt het groeiproces maximaal? In deze bluepaper lees je welke stappen...
    Download
  • AI, Conversational: the next level of Customer Interaction 2022

    • 9.3 /10
    We staan aan het begin van één van de grootste communicatieveranderingen sinds de introductie van internet en de smartphone. Door de razendsnelle opkomst van AI en spraaktechnologie zullen traditionele...
    Download
  • Better Personalized Ads 2022

    Gepersonaliseerd adverteren veroorzaakt regelmatig maatschappelijke onrust. Uit consumentenonderzoeken komen zowel positieve als negatieve associaties met personalisatie naar voren. Een onderzoek van Adlucent...
    Download
  • Business Model Innovation for B2B2X 2022

    Toekomstbestendige marketing- en verkooporganisaties bewegen constant mee met veranderende klantbehoeften. Snel kunnen signaleren en anticiperen betekent inzichten verzamelen vanuit het directe klantcontact,...
    Download
  • Conversion Rate Optimization 2022

    Conversieoptimalisatie staat steeds hoger op de agenda van het Nederlandse bedrijfsleven, en terecht. Toch zijn er ook nog steeds veel bedrijven die moeten starten met conversieoptimalisatie. Vooral bij...
    Download
  • Creating Personalized E-commerce 2022

    Personaliseren kan tegenwoordig op allerlei manieren, het aantal beschikbare technieken is enorm. Als je ze allemaal inzet, raak je al snel het spoor bijster. Wil je als e-commerce organisatie succesvol...
    Download
  • Cross-Border E-commerce 2022

    De expertgroep 'Cross-border E-commerce', met Salesupply als voorzitter en PostNL als host, is al jaren actief en heeft al tientallen bedrijven geholpen internationaal uit te breiden en succes te oogsten....
    Download
  • D2C: Create a new Revenue Driver for Brands 2022

    Rechtstreekse levering aan eindgebruikers door fabrikanten (D2C) is geen nieuwe trend. De digitalisering van de detailhandel heeft deze ontwikkeling de afgelopen jaren echter versneld. Maar veel B2B-merken,...
    Download
  • Data as fuel for successful Customer Engagement 2022

    Om een diepere relatie op te bouwen, moet de klant vertrouwen hebben in jouw merk. Dat bouw je onder meer op door je merkbelofte na te komen en ervoor te zorgen dat je klant relevante content onder ogen...
    Download
  • Developing Successful E-commerce Teams 2022

    Wie een winnend e-commerceteam wil bouwen staat voor grote uitdagingen. Het doorgroeien van de consumentenbestedingen en de inmiddels zeer krappe arbeidsmarkt voeren de druk op. De verwachting is dat vacatures...
    Download
  • Digital Persuasion or Manipulation: nudging and dark patterns 2022

    Beïnvloeding is van alle tijden. Nudging is het verleiden van een consument om tot een keuze of koop over te gaan. Consumenten zijn zich er in de regel niet van bewust dat ze beïnvloed worden. Dit kan...
    Download
  • Digital Retail Media 2022

    Digital retail media is een van de grootste trends in media en e-commerce op dit moment. Onder andere de pijlsnelle groei van e-commerce door de Covid-pandemie, het veranderde zoekgedrag van de consument,...
    Download
  • From Product Data to Product Experience 2022

    Productdata hebben een belangrijke functie bij het helpen van klanten in het maken van hun aankoopkeuze, zodat ze de beste ervaring hebben en de kortste duur tot een aankoop. Maar verschillende klantgroepen...
    Download
  • Futureproof Technologies for B2X (digital) Commerce 2022

    Investeren in technologie is essentieel om relevant te blijven in de wereld van digital commerce. Maar welke technologieën gaan de komende jaren nou echt het verschil maken voor jouw klant en organisatie?...
    Download
  • Game Changing Customer Journeys 2022

    • 10 /10
    Veel webshops denken dat ze game-changing zijn, maar de meeste consumenten ervaren dat niet zo. Uit onderzoek van GfK blijkt dat slechts 11 procent van de respondenten geregeld met webshops in contact...
    Download
  • Instant Commerce: Impact on E-commerce Business Models 2022

    Binnen e-commerce is ontegenzeggelijk een markt ontstaan voor hele snelle leveringen. De behoefte aan een product wordt als het ware onmiddellijk (‘instant’) vervuld. In deze bluepaper gaat de expertgroep...
    Download
  • Marketplaces: creating a Minimal Viable Ecosystem 2022

    Uber, Airbnb en Amazon, maar voor ons veel herkenbaarder en dichterbij: Bol.com. Absolute succesverhalen van de platformeconomie met slimme marktplaatsmodellen die binnen een decennium een machtige positie...
    Download
  • Measuring Marketing Effectiveness in 2022

    Met de opkomst van internet kwamen er voor marketeers preciezere mogelijkheden om hun effectiviteit te meten. Complete customer journeys konden in kaart worden gebracht. Dat werd echter lastiger doordat consumenten...
    Download
  • Phygital Commerce: Merging Digital and Physical Shopping 2022

    Sinds de opkomst van e-commerce moeten fysieke winkels steeds meer concurreren met webwinkels. Dit betekent niet dat fysieke winkels geen bestaansrecht meer hebben, maar wel dat hun rol verandert. Fysieke...
    Download
  • Product Data for Sustainable Constructions 2022

    De wereld staat voor grote duurzaamheidsopgaven. We willen de opwarming van de aarde zoveel mogelijk tegengaan, de biodiversiteit – en daarmee ook onze voedselvoorziening – herstellen en zorgen dat de...
    Download
  • Selling Successfully on Marketplaces 2022

    • 10 /10
    Verkopen via marketplaces is niet meer weg te denken uit de e-commerce-wereld. En terecht: deze verkoopmethode biedt volop kansen. Met deze bluepaper geeft de expertgroep 'Selling Successfully on Marketplaces',...
    Download
  • Sustainable Payments 2022

    • 10 /10
    Deze bluepaper adresseert een interessant gebied waar nog weinig aandacht naar is uitgegaan, maar waarin zeker verduurzamingsmogelijkheden liggen: de betaalbranche. Om het potentieel eruit te halen, moet...
    Download
  • The Boundless Store 2022

    Seamless shopping is een winkelervaring waar gepersonaliseerde klantinteracties aan de hand van data plaatsvinden en waar de shopper verbonden blijft tussen de verschillende apparaten en van online naar...
    Download
  • The role of Product Data in Sustainability 2022

    • 10 /10
    Het grootste deel van de impact die mensen op het milieu maken, zit in de spullen die ze kopen. Steeds meer consumenten gaan daarom op zoek naar duurzame producten, ook online. Retailers willen vaker een...
    Download

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.