E-commerce nieuws

We houden je graag op de hoogte! Via het e-commerce nieuws hieronder informeren we je over alle trends en ontwikkelingen in zowel e-commerce als de digital commerce branche. Daarnaast vind je nieuws over onder andere (komende) events en congressen en bieden we een kijkje in de keuken bij de verschillende expertgroepen die onderzoek doen naar verschillende vakgebieden binnen de e-commerce. 

Veel leesplezier!

Nieuws

  • Dit heb je gemist tijdens de paneldiscussies van ShoppingTomorrow – Pitstop

    Op 23 juni vond de ShoppingTomorrow – Pitstop plaats. Onderdeel van het programma waren vijf paneldiscussies over vijf verschillende topics: future business models, channel innovation, digital transformation,...
  • In hoeverre gaan duurzaamheid en AI het shopgedrag beïnvloeden in 2030?

    Het scenarioteam 2030 van ShoppingTomorrow is achter de schermen druk bezig met scenarioplanning voor het shopklimaat in 2030. Prof. Dr. Ir. Kitty Koelemeijer is expert in deze groep en vertelde tijdens...
  • Nieuwe Europese btw-regels vanaf 1 juli: waar moet je rekening mee houden?

    Per 1 juli 2021 gelden er nieuwe Europese btw-regels die voor een gelijker speelveld zouden moeten zorgen. Er komt een lager drempelbedrag voor afstandsverkopen (de nieuwe OSS regeling) en een vernieuwde,...
  • Anne Fréderique Biewinga: ruim 20 jaar strategische digital & e-commerce ervaring

    Ze draait al ruim 20 jaar mee in de e-commercesector en heeft bij verschillende bedrijven proposities gelanceerd en markten opengebroken. We spreken met Anne Fréderique Biewinga, Group Product Director...
  • Waarom je als retailer AI moet inzetten

    Succesvolle retailers hebben terugkerende klanten, groeiende marges en een accurate bevoorrading dankzij inzet van data. Wil jij dat ook? Breek dan bestaande datasilo’s af, bouw een data-gestuurd operating...
  • Marlene ten Ham gestart als directeur Thuiswinkel.org

    Vandaag is Marlene ten Ham begonnen als nieuwe directeur van Thuiswinkel.org tijdens de Algemene Ledenvergadering van de belangenvereniging voor digital commerce in Nederland. Zij geeft aan in het komende...
  • Modeketens vanaf 2023 zelf verantwoordelijk voor afgedankte kleding

    In 2023 wordt een uitgebreide productenverantwoordelijkheid (UPV) voor textiel ingevoerd. Dat schrijft staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur & Waterstaat) eind mei aan de Tweede Kamer....
  • Hoe je digitale marketing & branding inzet in B2B e-commerce

    De digitale transformatie van B2B organisaties zit in een snelkookpan – en er zit ontzettend veel potentie in! In de ShoppingTomorrow expertgroep ‘Unleash the B2B e-commerce potential’ die Optimizely samen...
  • Hoe “LEAN” is Master Data Management in mijn organisatie?

    Dit is de vraag die de deelnemers aan de Master Data Management Expertgroep zich dit jaar stellen. Om daarachter te komen, maken we gebruik van een model met acht LEAN MDM principles dat we vorig jaar...
  • En door: deze expertgroepen gaan wederom opzoek naar de beste inzichten

    Naast de nieuwe expertgroepen van onderzoeksjaar 2021 zijn er ook een aantal groepen die voor het tweede, derde of zelfs achtste jaar op rij van start zijn gegaan. Deze groepen gaan de komende maanden...
  • Voldoet je privacyverklaring aan de gestelde eisen?

    Privacyverklaringen bestaan er in allerlei soorten en maten en ook de scope kan verschillen. Van bondig tot uitgebreid en van algemeen tot specifiek. Beschikt je website wel over een privacyverklaring?...
  • Spotler en Redkiwi leiden expertgroep Personalized E-commerce

    Het inzetten van data om klantcontactmomenten te personaliseren, zoals het tonen van content, productaanbevelingen en zoeksuggesties en -resultaten, gebeurt steeds meer. Spotler en Redkiwi hebben de...

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.