E-commerce nieuws

We houden je graag op de hoogte! Via het e-commerce nieuws hieronder informeren we je over alle trends en ontwikkelingen in zowel e-commerce als de digital commerce branche. Daarnaast vind je nieuws over onder andere (komende) events en congressen en bieden we een kijkje in de keuken bij de verschillende expertgroepen die onderzoek doen naar verschillende vakgebieden binnen de e-commerce. 

Veel leesplezier!

Nieuws

  • Hoe data kan bijdragen aan de groei van B2B e-commerce

    B2B e-commerce groeit sneller dan ooit. Er is veel potentie, maar het vraagt een serieuze inspanning van een organisatie. Het verschil tussen bedrijven die van deze groei profiteren en de achterblijvers...
  • Vijf irritaties tijdens shoppen via mobiel

    De smartphone wordt door twee derde van de online shoppers gebruikt om online aankopen te doen. Maar niet elke online shopervaring is even prettig. Het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek, dat is uitgevoerd...
  • Eerste hybride ShoppingTomorrow-event groot succes

    Gisteren kwam een groot gedeelte van de ShoppingTomorrow-experts bij elkaar voor het een na laatste ShoppingTomorrow-event van dit onderzoeksjaar. Met ruime afstand tussen de bezoekers onderling kijken...
  • Wat verwacht de winkelende consument van robots?

    Nederlandse consumenten staan erg sceptisch tegenover het gebruik van robots in fysieke winkels. Een meerderheid (62%) wil er niet door geholpen worden, blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van ShoppingTomorrow....
  • Wijnand Jongen: “Je kunt als retailer echt niet meer om artificial intelligence heen”

    Wijnand Jongen, CEO van Thuiswinkel.org en president van Ecommerce Europe, is al decennialang de voorvechter en spreekbuis op het gebied van digital commerce in Nederland en Europa. Hij hecht er veel waarde...
  • Welke conversiedrivers dragen bij aan de groei van bedrijven in B2B e-commerce?

    B2B e-commerce groeit sneller dan ooit. Er is veel potentie, maar het vraagt een serieuze inspanning van een organisatie. Het verschil tussen bedrijven die van deze groei profiteren en de achterblijvers...
  • Afhaalpunten alleen duurzamer als consument en webwinkel samenwerken

    Afhaalpunten kunnen leiden tot een reductie van CO2-uitstoot in de bezorging van pakketten. Een belangrijke voorwaarde is dat meer consumenten gebruikmaken van afhaalpunten en dat de bereikbaarheid van...
  • Marktplaatsen: hoe krijg je verkopers en klanten op je platform?

    Voor de expertgroep Marketplaces: starting your own platform was het afgelopen donderdag 27 augustus eindelijk zo ver, na enkele virtuele expertgroepsessies konden zij elkaar fysiek ontmoeten. De sessie,...
  • Het beste van e-commerce in één week!

    Thuiswinkel.org en ShoppingTomorrow organiseren dit jaar eenmalig, in samenwerking met BBP Media en Dexport, de Dutch E-commerce Week. Dit driedaagse event vindt 28, 29 en 30 oktober plaats in evenementenlocatie...
  • Het belang van het winkelmandje voor Dille & Kamille

    Eén van de keynotes tijdens Shopping Time is Hans Geels, CEO van Dille & Kamille. In zijn presentatie gaat hij dieper in op hoe Dille & Kamille snel moest schakelen tijdens de coronacrisis en welke...
  • De toekomst van retail volgens Nederlandse consumenten

    Hoe shoppen consumenten in 2025? Hoeveel verwachten ze online uit te geven en hoe zit dit per categorie? Hoe willen zij interacteren met retailers en hoe kijken ze aan tegen nieuwe winkeltechnologieën?...
  • Nederlandse consumenten besteden in het eerste kwartaal € 681 miljoen bij buitenlandse webwinkels

    Ruim 11% van de online bestedingen van Nederlandse consumenten werd in het eerste kwartaal van 2020 gedaan bij buitenlandse webwinkels. Dit komt neer op een bedrag van € 681 miljoen. Duitsland, Groot-Brittannië...

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.