E-commerce nieuws

We houden je graag op de hoogte! Via het e-commerce nieuws hieronder informeren we je over alle trends en ontwikkelingen in zowel e-commerce als de digital commerce branche. Daarnaast vind je nieuws over onder andere (komende) events en congressen en bieden we een kijkje in de keuken bij de verschillende expertgroepen die onderzoek doen naar verschillende vakgebieden binnen de e-commerce. 

Veel leesplezier!

Nieuws

  • Wijnand Jongen kondigt vertrek aan als directeur van Thuiswinkel.org

    Vandaag heeft Wijnand Jongen tijdens de Algemene Ledenvergadering van Thuiswinkel.org aangekondigd aan het eind van dit jaar te stoppen als directeur van de belangenvereniging. Na meer dan 20 jaar bij...
  • “Bekijk vraagstukken vanuit verschillende invalshoeken”

    Hoe is het om een MBA te volgen naast je baan? Om weer voor het eerst in lange tijd aan een studie te beginnen? Een deelnemer vertelt over zijn ervaringen en de meerwaarde die hij ervaren heeft. “Na de...
  • Kitty Koelemeijer: "De consument zal alleen een innovatie omarmen als er een duidelijke verbetering mee gepaard gaat"

    Onze partner e-Academy sprak onlangs met Kitty Koelemeijer, Hoogleraar Marketing en Retailing aan Nyenrode Business Universiteit en topexpert van deel twee van deze e-learning: Trends & Innovaties...
  • Online consumentenbestedingen groeien in Q3 met 4% naar € 5,7 miljard

    Na de sterke stijging in het tweede kwartaal van 2020 zijn de online consumentenbestedingen en online aankopen ook in het derde kwartaal gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De groei...
  • De 5 best gelezen bluepapers van 2020

    In 2020 hebben meer dan 500 ShoppingTomorrow-experts, verdeeld over 17 expertgroepen, zich weer verdiept in diverse onderwerpen rond het on- en offline shopgedrag binnen de b2b- en b2c-markten. Deze bluepapers...
  • Expertgroep legt focus op visual commerce

    Consumenten gaan zich steeds meer oriënteren op basis van visuele gegevens. Digitaal kijken is van toenemend belang bij de aanschaf van nieuwe producten en diensten, zintuiglijke beleving daarmee een belangrijke...
  • Veranderende betaaldynamiek verdiept klantrelatie

    Op het gebied van betalen vindt tot 2025 geen revolutie, maar een evolutie plaats. Winkeliers, groot en klein, krijgen mogelijkheden om dichter bij de klant te komen staan, aldus de expertgroep Future...
  • Grote kansen voor kleine winkelbedrijven

    Door de coronacrisis heeft lokaal kopen extra aandacht en waardering gekregen, maar webwinkelen evenzeer; meer en meer consumenten, ook de babyboomers, kennen inmiddels het voordeel van online. Blijft...
  • Balanceren tussen gebruikersgemak en veiligheid

    COVID-19 heeft de digitalisering van de retail in een hogere versnelling gebracht. De winkeleisen van consumenten groeien in hetzelfde hoge tempo mee. Met customer identity and access management start...
  • Acht principes voor duurzame transformatie

    Een toekomst waarin duurzame ontwikkeling centraal staat is voor veel organisaties belangrijk en het wordt steeds meer een prioriteit om duurzaamheid na te streven. Maar hoe geef je binnen je organisatie...
  • De groeipijlers van b2b e-commerce

    B2b e-commerce biedt kansen, maar het vergt serieuze inspanningen van groothandels en fabrikanten om die te pakken. De afstand tussen de digitale voorhoede en de achterblijvers neemt toe, constateert de...
  • Van showstoppers naar showmakers in stadslogistiek

    Nederland telt inmiddels tientallen stadshubs, locaties die specifiek zijn opgezet om ontvangers in binnensteden efficiënt gebundeld en emissievrij te bevoorraden. Maar moderne stadslogistiek wordt pas...

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.