E-commerce nieuws

We houden je graag op de hoogte! Via het e-commerce nieuws hieronder informeren we je over alle trends en ontwikkelingen in zowel e-commerce als de digital commerce branche. Daarnaast vind je nieuws over onder andere (komende) events en congressen en bieden we een kijkje in de keuken bij de verschillende expertgroepen die onderzoek doen naar verschillende vakgebieden binnen de e-commerce. 

Veel leesplezier!

Nieuws

  • Nijpend tekort aan productdata remt duurzame bouw

    Partijen in de bouwketen staan onder grote wettelijke en maatschappelijke druk om duurzamer te bouwen. Kennis over de duurzaamheid van producten is daarbij essentieel, maar de benodigde data zijn lang...
  • Succes op marketplaces volgt uit slimme keuzes: 5 focusgebieden

    Marketplaces hebben anno 2023 een grote impact op het e-commercelandschap. In relatief korte tijd hebben ze een vaste plek verworven in de verkoopstrategie van heel veel bedrijven. Experts van ShoppingTomorrow...
  • Game-changing customer journeys vergen lef

    Goede customer journeys zijn kwalitatief, persoonlijk en voorspelbaar: de klant moet krijgen wat hij verwacht. Customer journeys worden game-changing als zij de verwachtingen van de klant overtreffen....
  • Hoe zet je succesvol een CRO-programma op?

    Conversieoptimalisatie staat steeds hoger op de agenda van het Nederlandse bedrijfsleven. Toch zijn er nog altijd bedrijven die er een begin mee moeten maken, met name op de zakelijke markt. Aan de hand...
  • Heb jij je ShoppingTomorrow-boekenverzameling compleet?

    Het afgelopen jaar was het 10-jarig jubileumjaar van ShoppingTomorrow! Dit hebben we uitgebreid gevierd met een awarduitreiking, een speciale video met alle ins-en-outs over ShoppingTomorrow van de afgelopen...
  • De donkere kanten van persuasive design belicht

    Hoewel nudging en dark patterns volop in de belangstelling staan, is het voor veel bedrijven ingewikkeld om de vertaalslag naar de praktijk te maken. Ze zijn onbewust onbekwaam en ze missen operationele...
  • Hoe haal je maximaal rendement uit marketingbudget?

    Als e-commercebedrijf wil je weten of je marketinggeld goed wordt besteed, zeker in een tijd met economische tegenwind en druk op marges. Het meten van effectiviteit is er echter niet makkelijker op geworden....
  • De eerste expertgroep van 2023 is bekend: 'Duurzaamheid in B2B Commerce'

    De eerste expertgroep van 2022 is bekend: Duurzaamheid in B2B Commerce. Wat gaat deze expertgroep onderzoeken en waarom is het relevant? Je leest het hieronder.
  • Welke technologieën kleuren de toekomst van digital commerce?

    De technologische mogelijkheden voor bedrijven in digital commerce nemen dagelijks toe. In een markt met steeds weer nieuwe oplossingen is het lastig om tussen de bomen het bos te blijven zien. Een groep...
  • Naar een integrale benadering van productinformatie

    Het managen van productdatastromen is anno 2022 essentieel voor e-commerce succes. Om dit goed te doen is een multidisciplinaire aanpak nodig, betoogt een groep experts van ShoppingTomorrow: een integrale...
  • Waarom instant commerce meer is dan snel bezorgen

    In korte tijd is een markt ontstaan voor razendsnelle bediening van consumenten. Behoeftes worden zo goed als onmiddellijk (‘instant’) vervuld. Shoppers met haast zijn niet alleen op zoek naar rappe bezorging,...
  • De brandstof voor engagement

    Blije klanten zijn loyale klanten. Klanten die terugkomen, die jouw onderneming zelfs aanbevelen bij andere mensen. Maar hoe maak je klanten blij, hoe win je hun vertrouwen en zorg je voor engagement?...

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.