Over ShoppingTomorrow
ShoppingTomorrow is de innovatiemotor en inspiratiebron binnen digital commerce en een initiatief van Thuiswinkel.org. In dit jaarlijkse programma doen ruim 500 digital commerce-professionals onderzoek naar de belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen hun vakgebied. ShoppingTomorrow brengt de beste retailers en brands, tech-bedrijven, consultancypartijen en wetenschappers samen in een actieve en betrokken community. Samenwerking, inspiratie opdoen en richting geven aan het digitale bedrijfsleven staan centraal in dit exclusieve en vooruitstrevende programma voor en door de markt.
Hoe werkt het?
Het programmajaar loopt van maart tot en met oktober. Voorafgaand aan een programmajaar worden de onderzoeksvragen bepaald en de expertgroepen samengesteld. Dat zijn er ieder jaar 20 tot 25. Wil jij ook deel uitmaken van deze community, een actieve inhoudelijke bijdrage leveren en je netwerk uitbreiden? Meld je dan nu aan als expert.
Snel naar...
Hoe werkt het programmajaar?
Onderstaande video geeft weer hoe het programmajaar is samengesteld en wat de verschillende rollen zijn.
Wie zijn de experts?
Een ShoppingTomorrow-expert is een professional (managementniveau, C-level en C-level -1) op het gebied van digital commerce. Als expert lever je een actieve bijdrage aan het ShoppingTomorrow-programma. Samen met jouw expertgroep werk je aan een onderzoek of project om de concurrentiepositie van jouw organisatie én die van Nederland te verbeteren. De expertgroepen bestaan hoofdzakelijk uit experts werkzaam bij retailers en merken.
Wie zijn de voorzitters en hosts?
Iedere expertgroep heeft een voorzitter en host, dit zijn o.a. consultancybureaus, tech bedrijven of brancheverenigingen. De voorzitter is eindverantwoordelijk voor het opleveren van het resultaat van de expertgroep. De host maakt een expertgroep financieel mogelijk. Zij beslissen uiteindelijk samen wie er uitgenodigd wordt voor de expertgroep. Heb jij of heeft jouw bedrijf interesse om voorzitter of host te worden?
De voordelen van deelname als expert
ShoppingTomorrow is toegankelijk voor professionals (managementniveau, C-level en C-level -1) op het gebied van digital commerce.
Kennisontwikkeling
- Ontvang gratis toegang tot de jaarlijkse events; ShoppingTomorrow - Kick-Off, ShoppingTomorrow - Final Sprint en Shopping Today;
- Het delen van inzichten en best practices met andere digital commerce-professionals;
- Toegang tot de eindresultaten en presentaties van alle expertgroepen.
Branding en netwerken
- Vertoning van je naam, foto en bedrijfsnaam op de website van ShoppingTomorrow, in de bluepaper en in het magazine;
- Ontmoet circa 500 andere experts van ShoppingTomorrow.
Zo ziet het programmajaar eruit
Wat wordt er verwacht van een deelnemende expert?
- Het zal een tijdsinvestering van circa 50 uur per jaar omvatten (inclusief drie events en circa zes expertgroepmeetings);
- voor de expertgroepen worden voornamelijk experts gezocht die werkzaam zijn bij retailers en brands. Dan heb je een grotere kans om geplaatst te worden binnen een expertgroep. Als leverancier, zzp'er en consultant heb je een kleinere kans om geplaatst te worden. Consultancybureaus zijn bijvoorbeeld beter geschikt als voorzitter of host;
- als expert bij ShoppingTomorrow verwachten de voorzitter en de host dat je bij de meerderheid van de expertgroepmeetings aanwezig bent. Indien je hier niet aan voldoet, kunnen de voorzitter en host besluiten om niet verder te gaan met jou als expert. Er wordt dus verwacht dat je een actieve bijdrage levert aan de expertgroep.
Hoe werkt het aanmeldproces?
Is je interesse gewekt? En wil je weten hoe dit verder in zijn werk gaat? Bekijk dan het onderstaande stappenplan!