Hoe werkt ShoppingTomorrow?

ShoppingTomorrow is een jaarlijks onderzoeksprogramma waarin onderzoek wordt gedaan naar de belangrijkste ontwikkelingen binnen de digital commerce. Jaarlijks doen 500 tot 600 digital commerce professionals deel uit van verdeeld over ongeveer 25 expertgroepen mee aan ShoppingTomorrow.

Hoe werkt ShoppingTomorrow?

Onderzoeksjaar

Een ShoppingTomorrow onderzoeksjaar loopt van april tot en met half oktober. Voorafgaand aan een jaar worden de expertgroepen samengesteld. Gedurende het jaar komen zij vervolgens ongeveer vier tot zes keer bijeen om hun onderzoek uit te voeren en uit te werken. Ook zijn in een jaar vier congressen opgenomen: de Kick-off in april, Shopping Talk in mei, ShoppingTime in september en Shopping Today in oktober. De voorzitter en de host van de groep bepalen samen met het team van ShoppingTomorrow de onderzoeksvraag waarmee de expertgroep gedurende het onderzoeksjaar aan de slag gaat. ShoppingTomorrow is dus niet alleen een onderzoeksprogramma door, maar ook voor de markt.  

Wie zijn de experts?

Een ShoppingTomorrow-expert is een professional (managementniveau, C-level en C-level -1) op het gebied van (e-)commerce. Als expert van ShoppingTomorrow heb je een breng- en haalplicht binnen de expertgroep waarmee je samen aan een onderzoek of project werkt om de concurrentiepositie van jouw organisatie én die van Nederland te verbeteren. De expertgroepen bestaan hoofdzakelijk uit experts werkzaam bij retailers en merken. De kans op plaatsing in een expertgroep is in deze gevallen dan ook het grootst. De voorzitter en de host beslissen uiteindelijk wie er bij de expertgroep kan aansluiten.

Voorzitter en host 

De voorzitter van een expergroep is verantwoordelijk voor de voortgang en het samenbrengen van de expertgroep en voor de oplevering van het resultaat van zijn of haar expertgroep. 

De host maakt een expertgroep financieel mogelijk. Hij of zij is dan ook letterlijk de gastheer of gastvrouw van de expertgroep. De host participeert verder als volwaardig deelnemer in de groep.  

De voorzitter en de host stellen samen met het team van ShoppingTomorrow de onderzoeksvraag, de aanpak en het profiel van de experts vast. 

Hoe werkt het aanmeldproces?

Ik wil meedoen als expert aan ShoppingTomorrow.

Hoe gaat dat in zijn werk?

1

Je meld je aan als expert

Meld je aan via het aanmeldformulier.

2

We zoeken een passende expertgroep

Zodra de expertgroepen voor een nieuw onderzoeksjaar bekend zijn, kijken we of er een passende expertgroep voor jou tussen zit.

3

We leggen je deelname voor

Als er een expertgroep aansluit bij jouw expertise en je profiel past bij datgene waar de voorzitter en de host naar op zoek zijn, dan stellen we jouw deelname voor.

4A

Groen licht!

De voorzitter en de host bepalen dat er voldoende aansluiting is en dat we jou uitnodigen voor deelname.

4B

Er is geen match

Als er volgens de voorzitter en de host geen match is, zoekewn wij verder of er andere expertgroepen zijn die aansluiten. Ook stellen we jou voor aan de voorzitter en de host.

5

Je accepteert de uitnodiging

Je ontvangt van ShoppingTomorrow een uitnodiging om aan te sluiten bij een specifieke expertgroep. In een reactie op de uitnodiging bevestig je jouw deelname. De voorzitter neemt vanaf hier de communicatie rondom de expertgroep over.

6

Je doet mee als expert!

Samen met de expertgroep werk je aan de onderzoeksvraag en lever je tegen het einde van het onderzoeksjaar het resultaat (bluepaper) op.

Helaas kunnen we niet alle aangemelde experts voor een onderzoeksjaar een plek geven in een expertgroep. Wanneer dit voor jou geldt, ontvang je van ons bericht na de start van het onderzoeksjaar.

 

De voordelen van deelname als expert

Kennisontwikkeling

  • Ontvang gratis toegang tot de vier jaarlijkse congressen; ShoppingTomorrow - de Kick-Off, Shopping Talk, ShoppingTime en Shopping Today.
  • Het delen van inzichten en best practices met andere topretailers (zoals Achmea, bol.com, Intergamma, Greetz.nl en wehkamp).
  • Toegang tot de eindresultaten/presentaties van alle expertgroepen voor intern gebruik.

Branding

  • Vertoning van je naam, foto en bedrijfsnaam op de website van ShoppingTomorrow, in de bluepaper en in het ShoppingTomorrow-boek.

Netwerk

  • Ontmoet circa 600 andere experts van ShoppingTomorrow;
  • Mogelijkheid tot deelname aan de ShoppingTomorrow-studiereis (tegen meerkosten).

Verwachtingen

  • Deelname aan een ShoppingTomorrow-onderzoeksjaar als expert is gratis. Het zal een tijdsinvestering van circa veertig uur per jaar omvatten (inclusief vier congressen en circa zes expertgroepmeetings). 
  • Als expert bij ShoppingTomorrow verwachten de voorzitter en de host dat je bij de meerderheid van de expertgroepmeetings aanwezig bent. We hanteren de regel "Three strikes and you are out". Deze regel houdt in dat als je bij drie bijeenkomsten niet aanwezig bent geweest, de voorzitter kan besluiten je uit de groep te zetten. 
  • De voorzitter en de host verwachten dat je voldoende waardevolle kennis kunt inbrengen in een expertgroep. 
  • De voorzitter en de host mogen gedurende de looptijd van de expertgroep besluiten niet verder te gaan met de expert als hij of zij te veel meetings heeft gemist of onvoldoende kennis in kan brengen. 

Meer informatie over je deelname als expert

  • Voor de expertgroepen worden voornamelijk experts werkzaam bij retailers en brands gezocht. Zij hebben de grootste kans om geplaatst te worden in een expertgroep. zzp’ers, leveranciers en consultants hebben een kleine kans om geplaatst te worden. Consultancypartijen zijn bijvoorbeeld beter geschikt als voorzitter of host. 
  • Wij proberen iedereen die zich aangemeld heeft tijdig op de hoogte te stellen van de voortgang. Zijn er onduidelijkheden of wil je weten wat de status van jouw deelname is? Neem dan contact met ons op via info@shoppingtomorrow.nl of 0318 64 85 75. 
  • De voorzitter en de host bepalen altijd of jouw ervaring en expertise voldoende aansluit bij het onderwerp dat de expertgroep gaat behandelen. 
  • Je meldt je aan voor het eerstvolgende onderzoeksjaar van ShoppingTomorrow. Het is dus niet zo dat je het jaar na deelname automatisch weer meedoet. Dat is onder andere afhankelijk van de nieuwe expertgroepen, onderwerpen, voorzitters en hosts. Wil je het jaar erop opnieuw meedoen? Geef dat dan door aan het team van ShoppingTomorrow. 

Hoe werkt het ShoppingTomorrow onderzoeksjaar?

Bekijk de video hieronder voor een aantal testimonials van experts die al 5 jaar deelnemen. Wat zijn motivaties om mee te doen?

Waarom moet jij ShoppingTomorrow-expert worden?
Waarom moet jij ShoppingTomorrow-expert worden? - https://www.youtube.com/watch?v=K3S-5vb8CPA

Premiumparticipanten

Ben je werkzaam bij een retailer/merk en wil jouw bedrijf gegarandeerd met drie medewerkers deelnemen in een expertgroep en extra zichtbaarheid krijgen via ons netwerk? Bekijk dan de mogelijkheden als premiumparticipant.

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.