Hoe werkt ShoppingTomorrow?

ShoppingTomorrow is een jaarlijks onderzoeksprogramma waarin onderzoek wordt gedaan naar de belangrijkste ontwikkelingen binnen de digital commerce. Jaarlijks doen circa 500 digital commerce professionals, verdeeld over 20 tot 25 expertgroepen, mee aan ShoppingTomorrow. Het onderzoeksjaar loopt van maart tot en met oktober. Voorafgaand aan een onderzoeksjaar worden de expertgroepen samengesteld en gaan ze aan de slag met hun eigen onderzoeksvraag. ShoppingTomorrow is dus niet alleen een onderzoeksprogramma door, maar ook voor de markt!

Hoe werkt ShoppingTomorrow?

Hoe werkt het onderzoeksjaar?

Onderstaande video geeft weer hoe het onderzoeksjaar is samengesteld en wat de verschillende rollen zijn.

Hoe werkt een ShoppingTomorrow-onderzoeksjaar?
Hoe werkt een ShoppingTomorrow-onderzoeksjaar? - https://www.youtube.com/watch?v=vixlHDg_kto

Wie zijn de experts?

Een ShoppingTomorrow-expert is een professional (managementniveau, C-level en C-level -1) op het gebied van (e-)commerce. Als expert van ShoppingTomorrow heb je een breng- en haalplicht binnen de expertgroep waarmee je samen aan een onderzoek of project werkt om de concurrentiepositie van jouw organisatie én die van Nederland te verbeteren. De expertgroepen bestaan hoofdzakelijk uit experts werkzaam bij retailers en merken. De kans op plaatsing in een expertgroep is in deze gevallen dan ook het grootst. De voorzitter en de host beslissen uiteindelijk wie er bij de expertgroep kan aansluiten.

De voordelen van deelname als expert

Als expert is deelname aan ShoppingTomorrow gratis en exclusief voor professionals (managementniveau, C-level en C-level -1) op het gebied van e-commerce.

Kennisontwikkeling

  • Ontvang gratis toegang tot de jaarlijkse congressen; ShoppingTomorrow - Kick-Off, ShoppingTomorrow- Final Sprint en Shopping Today;
  • Het delen van inzichten en best practices met andere e-commerceprofessinals (zoals Achmea, bol.com, Intergamma, Greetz.nl en wehkamp);
  • Toegang tot de eindresultaten enpresentaties van alle expertgroepen.

Branding en netwerken

  • Vertoning van je naam, foto en bedrijfsnaam op de website van ShoppingTomorrow, in de bluepaper en in het ShoppingTomorrow-boek.
  • Ontmoet circa 500 andere experts van ShoppingTomorrow;

wat wordt er verwacht van een deelnemende expert?

  • Het zal een tijdsinvestering van circa 50 uur per jaar omvatten (inclusief drie congressen en circa zes expertgroepmeetings);
  • Voor de expertgroepen worden voornamelijk experts gezocht die werkzaam zijn bij retailers en brands. Zij hebben de grootste kans om geplaatst te worden binnen een expertgroep. zzp’ers, leveranciers en consultants hebben een kleine kans om geplaatst te worden. Consultancybureaus zijn bijvoorbeeld beter geschikt als voorzitter of host. 
  • Als expert bij ShoppingTomorrow verwachten de voorzitter en de host dat je bij de meerderheid van de expertgroepmeetings aanwezig bent. De voorzitter en de host mogen gedurende de looptijd van de expertgroep besluiten niet verder te gaan met de expert als hij of zij te veel meetings heeft gemist of onvoldoende kennis in kan brengen. 
  • De voorzitter en de host verwachten dat je voldoende waardevolle kennis kunt inbrengen in een expertgroep. 

Hoe werkt het aanmeldproces?

Ik wil meedoen als expert aan ShoppingTomorrow.

Hoe gaat dat in zijn werk?

1

Je meld je aan als expert

Meld je aan via het aanmeldformulier.

2

We zoeken een passende expertgroep

Zodra de expertgroepen voor een nieuw onderzoeksjaar bekend zijn, kijken we of er een passende expertgroep voor jou tussen zit.

3

We leggen je deelname voor

Als er een expertgroep aansluit bij jouw expertise en je profiel past bij datgene waar de voorzitter en de host naar op zoek zijn, dan stellen we jouw deelname voor.

4A

Groen licht!

De voorzitter en de host bepalen dat er voldoende aansluiting is en dat we jou uitnodigen voor deelname.

4B

Er is geen match

Als er volgens de voorzitter en de host geen match is, zoeken wij verder of er andere expertgroepen zijn die aansluiten. Ook stellen we jou voor aan de voorzitter en de host.

5

Je accepteert de uitnodiging

Je ontvangt van ShoppingTomorrow een uitnodiging om aan te sluiten bij een specifieke expertgroep. In een reactie op de uitnodiging bevestig je jouw deelname. De voorzitter neemt vanaf hier de communicatie rondom de expertgroep over.

6

Je doet mee als expert!

Samen met de expertgroep werk je aan de onderzoeksvraag en lever je tegen het einde van het onderzoeksjaar het resultaat (bluepaper) op.

Helaas kunnen we niet alle aangemelde experts voor een onderzoeksjaar een plek geven in een expertgroep. Wanneer dit voor jou geldt, ontvang je van ons bericht na de start van het onderzoeksjaar.

 

Voorzitter en host

De voorzitter van een expergroep is verantwoordelijk voor de voortgang en het samenbrengen van de expertgroep en voor de oplevering van het resultaat van zijn of haar expertgroep. 

De host maakt een expertgroep financieel mogelijk. Hij of zij is dan ook letterlijk de gastheer of gastvrouw van de expertgroep. De host participeert verder als volwaardig deelnemer in de groep.  

De voorzitter en de host stellen samen met het team van ShoppingTomorrow de onderzoeksvraag, de aanpak en het profiel van de experts vast.  Zij beslissen uiteindelijk wie er uitgenodigd wordt voor de expertgroep. 

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.