Personalization

Personalisatie is een belangrijk onderdeel binnen de e-commerce. Klanten willen zich speciaal voelen en vinden het fijn als ze herkend worden wanneer ze jouw website weer bezoeken. Personalisatie is op meer manieren mogelijk dan je wellicht zou verwachten.

Personalization

Personalisatie kan echter ingewikkeld zijn om mee te starten. Bovendien zijn er tal van mogelijkheden beschikbaar. Toch is het belangrijk om als organisatie eerst te weten wat je eigen wensen zijn rondom personalisatie. Welke meerwaarde wil je de klant gaan bieden en op welke momenten is het persoonlijke aspect belangrijk? Daarnaast is het goed te weten welke data je al tot je beschikking hebt. Immers, als er geen data van je klanten beschikbaar is, dan is er ook geen kennis om te kunnen personaliseren. Deze data verzamel je mogelijk al aan de hand van de customer journey en het meten van conversies. Hoe beweegt de bezoeker zich over de website? Daarnaast is de vraag, hoe zet je de verzamelde kennis om in verbeteringen binnen je bedrijfsprocessen?

Aan de slag met personalisatie

Wanneer je de informatie goed inzichtelijk en op orde hebt, kun je aan de slag met het afstemmen van jouw platform op het individu. Het uiteindelijke doel is natuurlijk om klanten aan je te binden. Door diverse afdelingen binnen de organisatie – waaronder de customer service – op elkaar af te stemmen kan de klantervaring op de website aanzienlijk worden verbeterd. Als het goed is leidt dit ook tot een hogere klanttevredenheid en een grote meerwaarde voor de eindgebruiker.

De mogelijkhden van en de vraag naar personalisatie groeit in een rap tempo en wordt steeds belangrijker. Niet voor niets hebben de afgelopen jaren diverse expertgroepen onderzoek gedaan naar personalisatie. Onder andere op het gebied van artificial intelligence, business to human en customer engagement. Hieronder vind je deze expertgroepen terug. Bekijk de onderzoeksresultaten en lees de bluepapers om je verder te verdiepen in het onderwerp personalisatie.

Gerelateerde pagina's

  • Personaliseren moet je leren

    Personaliseren kan tegenwoordig op allerlei manieren, het aantal beschikbare technieken is enorm. E-commerce-organisaties moeten de verleiding weerstaan om ze allemaal tegelijk in te zetten, stelt een...
  • Creating Personalized E-commerce 2022

    • Expertgroep
    De expertgroep Creating Personalized E-commerce met SPARQUE Spotler en Netprofiler als voorzitters en hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kan ik als e-commerce organisatie personalisatie...
  • Better Personalized Ads 2022

    • Expertgroep
    De expertgroep Better Personalized Ads met Human & Tech institute als voorzitter en Meta als host, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kunnen we gepersonaliseerd adverteren niet verbieden,...
  • Better Personalized Ads 2022

    • Bluepaper
    Gepersonaliseerd adverteren veroorzaakt regelmatig maatschappelijke onrust. Uit consumentenonderzoeken komen zowel positieve als negatieve associaties met personalisatie naar voren. Een onderzoek van Adlucent...
  • Creating Personalized E-commerce 2022

    • Bluepaper
    Personaliseren kan tegenwoordig op allerlei manieren, het aantal beschikbare technieken is enorm. Als je ze allemaal inzet, raak je al snel het spoor bijster. Wil je als e-commerce organisatie succesvol...
  • Personalized E-commerce 2021

    • Expertgroep
    Deze expertgroep, onder leiding van Spotler en Redkiwi, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe ver kun, mag en moet je gaan met personalisatie in e-commerce?
  • De 5 best gelezen bluepapers van 2021

    In 2021 hebben meer dan 570 ShoppingTomorrow-experts, verdeeld over 22 expertgroepen, zich weer verdiept in diverse onderwerpen rond het on- en offline shopgedrag binnen de b2b- en b2c-markten. Deze bluepapers...
  • In 5 stappen succesvol met personalisatie

    Personalisatie is hot. Praktijkvoorbeelden laten zien dat een persoonlijke benadering in verschillende fasen van de customer journey waarde kan toevoegen. Het wordt technisch laagdrempeliger om online...
  • Personalized E-commerce 2021

    • Bluepaper
    Personalisatie is een steeds vaker toegepast begrip. Steeds meer organisaties gaan werken met personalisatie waardoor ze als het ware aandacht of motivatie creëren om een boodschap te verwerken. Het doel...

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.