De expertgroep Better Personalized Ads met Human & Tech institute als voorzitter en Meta als host, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kunnen we gepersonaliseerd adverteren niet verbieden, maar beter maken?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kunnen we gepersonaliseerd adverteren niet verbieden, maar beter maken?

De aanpak van verantwoord digital adverteren door VFC.com
De aanpak van verantwoord digital adverteren door VFC.com - https://www.youtube.com/watch?v=6_rrRjzEUd4

Toelichting onderzoek

Er is de laatste tijd meer maatschappelijke onrust over gepersonaliseerd adverteren. Stigmatiserend is dit ook al surveillance advertising genoemd. Voor platformen zoals Meta is dit het business model en voor veel bedrijven is het de manier om klanten efficiënt te bereiken. Voor veel MKB-ers is het zelfs een life line. We willen het niet verbieden maar verbeteren. In de bluepaper gaan we het onderwerp verder verkennen en komen we met suggesties hoe zaken beter kunnen. We verkennen allereerst de argumenten voor en tegen persoonlijk adverteren.

Vervolgens kijken we naar drie invalshoeken die van belang zijn:

  1. Data minimalization (meer met minder);
  2. Transparency & Control (vooral voor klanten voor wie de advertenties bedoeld zijn);
  3. Measurements (kracht is dat adverteren gemeten kan worden, hoe veranderd dit?).

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

Host

Alle 20 experts

  • Joeri van Andel

    Joeri van Andel

    Legal counsel, Sunweb Group Netherlands B.V.

  • Marjolein Arts

    Marjolein Arts

    Thought Leader a.i., Coöperatie VGZ

  • Juliette van Balen

    Juliette van Balen

    Attorney at Law - owner, IP advocaten

  • Jung Sun Beijsens

    Jung Sun Beijsens

    Manager Marketing Services, HEMA BV

  • Sophie Boerman

    Sophie Boerman

    Assistant Professor of Persuasive Communication at, Universiteit van Amsterdam

  • Tom van Dalen

    Tom van Dalen

    Head of E-Commerce, Greenhouse

  • Manouk van Dalm

    Manouk van Dalm

    Operations Manager, Creative Cosmetics

  • Filip De Clerck

    Filip De Clerck

    Sr Manager Innovation & Development Global Packs, VF Europe | Eastpak |Kipling | Jansport

  • Germain Galal

    Germain Galal

    Campaign & Media Marketeer, Allianz Nederland Groep

  • Guido Grevink

    Guido Grevink

    Juridisch Adviseur, VIA Nederland

  • Lisette Huijzer

    Lisette Huijzer

    Product Manager, bol.com

  • Bas Hut

    Bas Hut

    Adviseur public affairs, NDP Nieuwsmedia

  • Luuk Kapteijns

    Luuk Kapteijns

    Privacy Specialist, Google Netherlands B.V.

  • Niek Koning

    Niek Koning

    Founder, Secret View

  • Stephanie Menger

    Stephanie Menger

    Paid Traffic Manager, Decathlon

  • Sara Mosch

    Sara Mosch

    Legal Counsel, DDMA

  • Jacco Mur

    Functieomschrijving Invullen, Boom uitgevers Amsterdam B.V.

  • Vincent Romviel

    Vincent Romviel

    Jurist en beleidsadviseur, Thuiswinkel.org

  • Inger van der Stok

    Inger van der Stok

    Senior Online Campagne manager, SDU B.V.

  • Andre Walter

    Andre Walter

    Head of Data Law Solutions, Pinsent Masons Netherlands

Nieuws

  • Op naar duurzaam succes met ShoppingTomorrow
    • Nieuwsbericht
    • 11-10-2023

    Een gigantische hoeveelheid toepasbare kennis over digital commerce is beschikbaar gekomen. Het zijn de gedeelde inzichten van ruim vijfhonderd experts van ShoppingTomorrow, in 21 bluepapers. Ze staan...
  • Dit zijn de highlights van de Final Sprint
    • Blog
    • 29-06-2023

    De ShoppingTomorrow - Final Sprint vandaag bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met...
  • Consument shopt in de toekomst vaker online en duurzamer, maar niet per se in een metaverse
    • Persbericht
    • 29-06-2023

    Consumenten verwachten in de toekomst meer online te gaan besteden. Ze verwachten 37% van hun uitgaven online te besteden in 2028, 5 procentpunt meer dan het werkelijke percentage in 2022. Daarnaast gaan...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.