Beter personaliseren in E-commerce | 2023

Actief

De expertgroep Beter personaliseren in E-commerce met Sparque, Spotler en Netprofiler als voorzitters, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe zet ik, als e-commerce organisatie, personalisatie in mijn marketingaanpak praktisch en succesvol in?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe zet ik, als e-commerce organisatie, personalisatie in mijn marketingaanpak praktisch en succesvol in?

Toelichting onderzoek

Veel e-commerce organisaties willen personalisatie inzetten. Hoe ga je aan de slag en ontwikkel je al doende cruciale vaardigheden in een organisatie om succesvol te werken met personalisatie? Van eerste kennismaking met jouw merk, het zorgen van een goede ervaring op je platform, het doen van de transactie en het zorgen voor zoveel mogelijk herhaalaankopen. Gedurende de customer journey kun je op verschillende plekken personalisatie inzetten.

In 2022 heeft de expertgroep met name gewerkt aan een overall framework voor “Creating Personalized E-commerce” en hierbij gemikt op begripsvorming en conceptualisering. In 2023 willen we met de experts eigenhandig case-based ervaringen opdoen. We vormen vaste teams van 5-7 experts en ieder team gaat het personaliseren van een touchpoint bij het case bedrijf in stappen realiseren.

Iedere case is gericht op een echt vraagstuk dat leeft binnen het bedrijf. Tegelijkertijd moet het experiment klein blijven qua scope en impact (dus niet eng), door bijv. te werken met een kleine selectie van klanten qua testgroep. Een voorbeeld van een experiment kan zijn voor iedere klant de meest interessante actuele aanbieding te selecteren en deze te communiceren via email. Het is belangrijk te realiseren dat iedere case een experiment is. Van tevoren staat niet vast of het experiment succesvol zal zijn; doelstellingen formuleren en resultaten meten op de juiste KPIs is heel belangrijk.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

Alle 29 experts

  • Antoon Bloem

    Online Marketing Manager, EuroParcs B.V.

  • Chrit Blonden

    Functieomschrijving Invullen, Nedis B.V.

  • Philip Bodar

    Philip Bodar

    Digital Marketing Manager, Cavallaro Retail b.v.

  • Michiel Brouwer

    Michiel Brouwer

    Operations Manager, BSH Huishoudapparaten

  • Maurice van Franck

    Maurice van Franck

    Digital Director, ANWR-GARANT

  • Iris van Hees

    Iris van Hees

    Marketing Analytics Manager, Samsung Electronics Benelux B.V.

  • Marit Hendriksen

    Digital Marketing Manager, Joolz

  • Robin Hendriksen

    Robin Hendriksen

    E-commerce Manager, Planet Happy

  • Vera Hengeveld- Nell

    Vera Hengeveld- Nell

    CRO Specialist, De Isolatieshop

  • Marijn van Herpt

    Marijn van Herpt

    Teamlead Customer, Lampenlicht.nl

  • Marieke van den Hoek

    Marieke van den Hoek

    E-mailmarketeer, Smartphonehoesjes.nl

  • Leonie Jansen

    Online marketeer, Isero

  • Laurence Jansen

    Laurence Jansen

    Online Marketeer Zakelijk, Univé

  • Marianne Keijsers-Dijkstra

    Marianne Keijsers-Dijkstra

    Marketing & E-Commerce Manager, Shoesme International B.V.

  • Joyce van de Klundert

    Joyce van de Klundert

    Marketing Manager, Van Dal mannenmode B.V.

  • Sander Kuiper

    Sander Kuiper

    Teamlead E-commerce, Babboe B.V.

  • Godelieve van Loon

    Godelieve van Loon

    Ecommerce Manager, McGregor New York

  • Kitty de Louw

    Lead Campaigns & Commerce, Prénatal Moeder & Kind B.V.

  • Rik Lunstroo

    Manager Marketing & Communicatie, Eazie services BV

  • Ilonka Nieudorp

    Product owner - Digital marketeer, Coulisse B.V.

  • Marcel Schouten

    Marcel Schouten

    Lead Performance Marketing, Plus Retail B.V.

  • Peter Sorber

    Peter Sorber

    E-commerce and Marketing manager, Oilily B.V.

  • Dirkje Thissen

    Dirkje Thissen

    Customer Journey Specialist, fonQ

  • Mitchell te Velthuis

    Mitchell te Velthuis

    E-commerce manager, Moma Beauty B.V.

  • Fleur Venhuizen

    Marketing Manager, Youfone

  • Tessa Vergeer

    E-commerce Manager, HBM Machines

  • Claudia Voncken

    Claudia Voncken

    Manager E-commerce, Boels Verhuur

  • Ido Vunderink

    Ido Vunderink

    Manager Digital Marketing & CRM, Beter Bed B.V.

  • Michael Zwart

    Michael Zwart

    Teamleider Online Sales, Azerty

Agenda

Meer events

Nieuws

  • AI voor e-commerce
    • Nieuwsbericht
    • 24-05-2023

    De laatste tijd hoor je steeds meer over de inzet van artificial intelligence (AI). Zelfrijdende auto's, chatbots, gepersonaliseerde aanbevelingen en ChatGPT. Allen maken ze gebruik van AI, een techniek...
  • Klantloyaliteit verhogen doe je met deze 5 tips
    • Advertorial
    • 24-05-2023

    Een trouw klantenbestand dat je bedrijf steunt in goede en slechte tijden, is van onschatbare waarde. Uit internationaal onderzoek blijkt dat loyale klanten in 86% van de gevallen aanbevelingen doen aan...
  • Hyperpersonalisatie: dé kans om de veeleisende consument te bedienen
    • Blog
    • 25-04-2023

    De verwachting van de consument is veranderd. Tegenwoordig hebben de consumenten de behoefte en de verwachting dat bedrijven iedere klant met een persoonlijke boodschap aanspreekt. Als retailer is het...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.