De expertgroep Beter personaliseren in E-commerce met Sparque, Spotler en Netprofiler als voorzitters, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe zet ik, als e-commerce organisatie, personalisatie in mijn marketingaanpak praktisch en succesvol in?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe zet ik, als e-commerce organisatie, personalisatie in mijn marketingaanpak praktisch en succesvol in?

Toelichting onderzoek

Veel e-commerce organisaties willen personalisatie inzetten. Hoe ga je aan de slag en ontwikkel je al doende cruciale vaardigheden in een organisatie om succesvol te werken met personalisatie? Van eerste kennismaking met jouw merk, het zorgen van een goede ervaring op je platform, het doen van de transactie en het zorgen voor zoveel mogelijk herhaalaankopen. Gedurende de customer journey kun je op verschillende plekken personalisatie inzetten.

In 2022 heeft de expertgroep met name gewerkt aan een overall framework voor “Creating Personalized E-commerce” en hierbij gemikt op begripsvorming en conceptualisering. In 2023 willen we met de experts eigenhandig case-based ervaringen opdoen. We vormen vaste teams van 5-7 experts en ieder team gaat het personaliseren van een touchpoint bij het case bedrijf in stappen realiseren.

Iedere case is gericht op een echt vraagstuk dat leeft binnen het bedrijf. Tegelijkertijd moet het experiment klein blijven qua scope en impact (dus niet eng), door bijv. te werken met een kleine selectie van klanten qua testgroep. Een voorbeeld van een experiment kan zijn voor iedere klant de meest interessante actuele aanbieding te selecteren en deze te communiceren via email. Het is belangrijk te realiseren dat iedere case een experiment is. Van tevoren staat niet vast of het experiment succesvol zal zijn; doelstellingen formuleren en resultaten meten op de juiste KPIs is heel belangrijk.

Gezocht profiel

Voor deze expertgroep zijn we op zoek naar experts met de volgende functies:

  • E-commerce manager (kan ook zijn Head of e-commerce, E-commerce director, Teamlead e-commerce)
  • CRM manager (database managers, email managers)
  • Data scientist, data analist, conversie (CRO) specialist
  • Marketing directeur (kan ook zijn head of marketing, head of digital growth)

Van experts wordt verwacht dat ze een case kunnen aandragen of willen meewerken aan een case van een andere expert. 

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

Alle 10 experts

  • Marit Hendriksen

    Digital Marketing Manager, Joolz

  • Robin Hendriksen Hendriksen

    Functieomschrijving Invullen, Planet Happy

  • Vera Hengeveld- Nell

    CRO Specialist, De Isolatieshop

  • Joeri ten Hoven

    Joeri ten Hoven

    Manager E-commerce, HANOS

  • Leonie Jansen

    Online marketeer, Isero

  • Linda Klus

    Linda Klus

    Senior Customer Journey Expert, HEMA BV

  • Sander Kuiper

    Sander Kuiper

    Teamlead E-commerce, Babboe B.V.

  • Kitty de Louw

    Lead Campaigns & Commerce, Prénatal Moeder & Kind B.V.

  • Marcel Schouten

    Marcel Schouten

    Conversie specialist, Plus Retail B.V.

  • Marianne Wesselink

    Marianne Wesselink

    E-commerce manager, Pinkcube

Agenda

    • 09-03-2023 11:45

    Spant! Doctor Abraham Kuyperlaan 3, 1402 SB Bussum

Meer events

Nieuws

  • Heb jij je ShoppingTomorrow-boekenverzameling compleet?
    • Nieuwsbericht
    • 11-01-2023

    Het afgelopen jaar was het 10-jarig jubileumjaar van ShoppingTomorrow! Dit hebben we uitgebreid gevierd met een awarduitreiking, een speciale video met alle ins-en-outs over ShoppingTomorrow van de afgelopen...
  • Studiereis: De geheime ingrediënten van innovatie
    • Nieuwsbericht
    • 24-10-2022

    Innovatie drijft je business. Maar hoe stimuleer je innovatie binnen je organisatie? En hoe zorg je vervolgens dat je team met nieuwe ideeën komt? Tijdens de ShoppingTomorrow/Thuiswinkel.org-studiereis...
  • Studiereis: Walmart, the best of all worlds?
    • Nieuwsbericht
    • 24-10-2022

    De ShoppingTomorrow/Thuiswinkel.org studiereis bracht ons naar Bentonville, Arkansas. Home of Walmart! Gestart in 1945 vanuit een simpele filosofie: Save money, live better. Inmiddels heeft Walmart ruim...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.