E-commerce nieuws

We houden je graag op de hoogte! Via het e-commerce nieuws hieronder informeren we je over alle trends en ontwikkelingen in zowel e-commerce als de digital commerce branche. Daarnaast vind je nieuws over onder andere (komende) events en congressen en bieden we een kijkje in de keuken bij de verschillende expertgroepen die onderzoek doen naar verschillende vakgebieden binnen de e-commerce. 

Veel leesplezier!

Nieuws

  • Innovation for Brands: gaan computer vision en privacy samen?

    De expertgroep Innovation for Brands gaat dit onderzoeksjaar aan de slag met de vraag hoe merken veelbelovende innovaties in marketing, klantprocessen en bedrijfsmodellen succesvol kunnen invoeren. Tijdens...
  • Expertgroep werkt aan het verminderen van retouren

    Op 9 juli kwam de expertgroep Get Rid Of Returns in het fulfillmentcenter van PostNL samen voor een nieuwe sessie. Tijdens een rondleiding in het fulfillmentcenter zagen de experts onder andere dat PostNL...
  • Welke grote ontwikkeling zijn er in food-commerce?

    Food is de categorie met de snelste groeiverwachting qua online verkoop. Experts denken dat consumenten tussen 2018 en 2023 ruim driemaal meer online aankopen gaan doen in voeding en dranken: van 4% nu...
  • Gezocht: testers van nieuwe inlogmethode

    De online wereld vraagt steeds meer om adequate maar gebruiksvriendelijke klantverificatie. Hoe zorg je er als webwinkelier voor dat je klanten makkelijk en veilig in kunnen loggen, zonder dat ze daarbij...
  • Ketenveiligheid in digital commerce

    Consumenten kopen steeds meer online. Door de sterk toegenomen digitalisering is er een toenemende verschuiving van fraude en (on)veiligheid van fysieke retail naar digital commerce. Als we kijken naar...
  • De login-droom van consument én retailer

    Het lijkt steeds meer op een erfenis uit het verleden: het aanmaken van een account bij een webwinkel of online dienst voordat je iets kunt afnemen. Onderzoek na onderzoek laat zien dat het gebruik van...
  • Hoe beïnvloedt mobiel de customer journey?

    Er is niet één onderzoek dat iets anders uitwijst: mobiel wordt elke dag belangrijker in het leven van de consument. Volgens recent onderzoek bezit 91% van de Nederlandse populatie een smartphone. En iedereen,...
  • Hoe innovatieve technologie de retailer dient: Een store sales cycle-model

    Als gevolg van online concurrentie en veranderend consumentengedrag is de omzet van retailers onzeker en zijn de winstmarges vaak laag. Tegelijkertijd groeit het aanbod van retail solutions die beogen...
  • Stappen op weg naar de ultieme connected store

    Wat moet je doen om de klant zich met jou als retailer verbonden te laten voelen? De Expertgroep Connected Stores, begeleid door Capgemini en Centric, ontwikkelde een model om te kunnen identificeren welke...
  • Op weg naar circulaire retail

    Op 1 augustus 2018 was het Earth Overshoot Day. Dat was de dag dat de mensheid wereldwijd alle grondstoffen gebruikt heeft die de aarde in een jaar kan opbrengen en geproduceerde afvalstoffen kan verwerken....
  • Smarthome: The Next Level Commerce

    Smarthome maakt het mogelijk dat niet alleen de consument, maar ook zijn apparatuur en platform bepalen wat hij aanschaft. Retailers komen zo verder af te staan van de consument en kunnen worden weggedrukt...
  • Conversational commerce: op weg naar volwassenheid

    Conversational commerce biedt bedrijven de kans om op een directe en laagdrempelige manier contact te leggen met consumenten. Op deze wijze is de specifieke klantbehoefte beter te begrijpen, waardoor de...

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.