E-commerce nieuws

We houden je graag op de hoogte! Via het e-commerce nieuws hieronder informeren we je over alle trends en ontwikkelingen in zowel e-commerce als de digital commerce branche. Daarnaast vind je nieuws over onder andere (komende) events en congressen en bieden we een kijkje in de keuken bij de verschillende expertgroepen die onderzoek doen naar verschillende vakgebieden binnen de e-commerce. 

Veel leesplezier!

Nieuws

  • Wanneer wordt verleiding misleiding? Digitale vrije keuze vergt scherpere grenzen

    Beïnvloeding is van alle tijden, maar door de inzet van verleidingstechnieken, de groei van databergen en de opkomst van artificial intelligence (AI) is digitale vrije keuze een steeds belangrijker thema...
  • De webshop als reclamezuil. Miljoenenkansen met retail media

    Behalve aan verkopen verdienen steeds meer e-commerce bedrijven aan reclame. Ze laten merken adverteren op hun site of in hun app, waarmee ze munt slaan uit hun relevante bereik. Retail media, heet dit...
  • Expertgroep definieert succesfactoren op vijf vlakken. Hoe zorg je ervoor dat jouw AI-project slaagt?

    Artificial intelligence kan veel waarde toevoegen aan bedrijven. In de weerbarstige praktijk is succes echter geen vanzelfsprekendheid: vier van de vijf AI-projecten van retailers falen, leert onderzoek...
  • Wrap-up Shopping Today: eindelijk weer fysiek!

    Gisteren vond de negende editie van hét e-commercekennisevent van Nederland plaats in DeFabrique in Utrecht. E-commerce Nederland was klaar voor een spetterend uitverkocht congres waar iedereen elkaar...
  • Ruim 90 procent van de zakelijke bestellers koopt online

    B2b e-commerce is relevanter dan ooit. Bijna de helft (46%) van BV Nederland heeft de afgelopen 12 maanden een zakelijke bestelling gedaan. Van deze bestellers heeft maar liefst 91% één of meerdere aankopen...
  • Digitale versnelling urgenter dan ooit

    De wereld is veranderd en versneld gedigitaliseerd. Veranderingen waar anders jaren voor nodig waren, voltrokken zich in maanden. Consumenten en bedrijven die noodgedwongen (meer) online gingen kopen,...
  • Hoe bereid jij je voor op de eindejaarsdrukte?

    De feestdagen staan weer voor de deur! Dus ook de piek voor webwinkels komt er weer aan. Een absolute topsportperiode waar we samen 2,1 miljoen pakketten per dag kunnen verwerken! Dat we de finish gaan...
  • Feestdagendrukte? Wees eerlijk en transparant over verwachte levertijden

    Deze dagen werken webwinkels en vervoerders keihard om pakketten op tijd bij klanten te krijgen. Maar niet alleen zij hebben het druk. Ook toezichthouders als ACM en de Consumentenbond nemen de e-commercesector...
  • Wil jij als eerste weten wanneer de nieuwste bluepapers online komen?

    De 22 ShoppingTomorrow-expertgroepen zijn momenteel druk bezig met een onderzoek of vraagstuk en schrijven een zogenaamde bluepaper over de resultaten en inzichten die zij hebben opgedaan in de expertgroepsessies....
  • Meer inzicht in je strategie met de maturity en P&L scan

    Uit onderzoek, uitgevoerd door GfK in opdracht van ShoppingTomorrow, blijkt dat 11% van de aankopen van Nederlandse consumenten gedaan is bij een buitenlandse webshop. Daarvan komt de helft uit Duitsland...
  • Talkshow Shopping Time

    Vorige week was Shopping Time, het derde event in het programmajaar van ShoppingTomorrow met het thema: MAKE NOW MATTER. Hierin presenteerden we de resultaten van het GfK consumentenonderzoek als sneak-preview...
  • Vijf tips om technologie en data beter te organiseren

    Technologie wordt steeds meer onderdeel van het primaire product en dienst. Data zorgt voor een slimmere afhandeling in processen of een uniekere klantbeleving. Hoog tijd om je tech en data slimmer te...

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.