Drivers of B2B E-commerce Growth 2020

Actief

Ook in 2020 is de host PostNL samen met voorzitter De Nieuwe Zaak weer onderdeel van het programma. Dit keer met de expertgroep Drivers of B2B E-commerce Growth.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat zijn de belangrijkste drivers om te groeien in B2B e-commerce? Hoe kan ik leren van bedrijven die mij voor zijn gegaan?

Weten wanneer de bluepaper online staat?

Op dit moment werkt de expertgroep nog aan haar bluepaper. Wil jij als eerste op de hoogte zijn wanneer de bluepaper beschikbaar is?

Korte toelichting

B2B e-commerce groeit sneller dan ooit. Er is veel potentie, maar het vraagt een serieuze inspanning van een organisatie. Het verschil tussen bedrijven die van deze groei profiteren en de achterblijvers neemt toe. Digitaal succes vereist ook in de B2B branche veel meer dan het simpelweg opzetten van een webwinkel. De zakelijke inkoper wordt zelfstandiger en wil ook ‘op het werk’ de snelheid en het gemak van online bestellen ervaren. Hier zien we hee; duidelijk invloeden vanuit B2C. De online bestelportal mag dan ook best wat frisser vormgegeven zijn dan enkel het saaie, grijze bestelformulier. Ook het inzetten van krachtige zoekmachines, relevante cross- en upsell mogelijkheden, uitgebreide levermogelijkheden en het gebruik op mobiele devices is onmisbaar geworden in B2B e-commerce. Deze ontwikkelingen hebben een forse impact op onder andere het vlak van IT, marketing en logistiek.

In de 2020 editie van ShoppingTomorrow willen we met de B2B expertgroep op zoek gaan naar de belangrijkste drivers voor B2B succes. Aan de hand van ervaringen en succesverhalen besteden we in een aantal sessies aandacht aan onderwerpen als organisatie & cultuur, techniek, logistiek, marketing, de kracht van data en conversiedrivers.

Meer lezen?

Planning onderzoeksjaar 2020

januari
  • Shopping Time 2020

    16-09-2020
    NBC, Nieuwegein
  • Deadline bluepapers

    01-10-2020
december

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Jurriën Kerstholt

    Jurriën Kerstholt

    Directeur / oprichter, De Nieuwe Zaak

Host

  • Ilse Verboom

    Ilse Verboom

    Senior Marktmanager B2B, PostNL Pakketten Benelux BV

Alle 22 experts

  • Rob Ammerlaan

    Rob Ammerlaan

    E-commerce Manager, Holex Flower B.V.

  • Victor Brummer

    Victor Brummer

    Commercieel Directeur, Shiseido

  • Tim van Dalen

    Tim van Dalen

    E-Business Manager, ERIKS bv

  • Rein Donselaar

    Rein Donselaar

    Segmentleider Retail, BVB Substrates

  • Hugo Gerritsen

    Hugo Gerritsen

    Informatiemanager, Coulisse B.V.

  • Mart Hakkert

    Mart Hakkert

    Verkoop & Marketing Manager, Araco Internationaal

  • Quint Koevoets

    Quint Koevoets

    Key account manager, L'Oreal Nederland BV

  • Arno Koopmans

    Arno Koopmans

    Manager Digital Projects, Bieze Food Group

  • Rick van Koppen

    Rick van Koppen

    E-commerce & innovatie, The Greenery B.V.

  • Gerco van Leeuwen

    Gerco van Leeuwen

    E-commerce specialist, Würth Nederland

  • Pieter van der Linden

    Pieter van der Linden

    Business Development & Retail Manager, Smurfit Kappa Corrugated Benelux B.V.

  • Emil Machiels

    Emil Machiels

    Marketing Manager, Copaco DC B.V.

  • Eric Nieuwmans

    Eric Nieuwmans

    E-Commerce Sales Manager Benelux, Stanley Black & Decker Netherlands B.V.

  • Martijn van Peer

    Martijn van Peer

    Business Development Manager, Nooteboom Textiles

  • Jacqueline Roest

    Manager Marketing en Strategie, Makro Kerstpakketten

  • Paul de Roode

    Paul de Roode

    Manager Customer Facing Solutions, CRH Nederland B.V.

  • Marloes de Ruiter

    Marloes de Ruiter

    Interim E-Business Manager, Cemex Trescon

  • Joost Rust

    Joost Rust

    Commercieel Directeur, CoolSafety B.V.

  • Danielle van der Steen

    Danielle van der Steen

    Database Manager, IP zanten

  • Bob Veurman

    Bob Veurman

    Manager e-business marketing, Kramp BV

  • Peter Vogel

    Peter Vogel

    Digital director, Coram International B.V.

  • Melvin van der Zeyden

    Melvin van der Zeyden

    E-commerce Manager, Yex B.V.

Nieuws

  • Retail Media: een win-winsituatie voor consument, retailer en leverancier
    • Expertgroep
    • 19-10-2020

    Voor veel retailers is e-commerce inmiddels een belangrijk verkoopkanaal. Echter duikt er ook een ander potentieel business model op, dat retailers in staat stelt een platform te bieden voor relevante...
  • Ludo Verlinden: “Succesvol zijn in eigen land is key voor cross-border e-commerce”
    • Nieuwsbericht
    • 13-10-2020

    Cross-border e-commerce is een goede manier om je organisatie naar een hoger niveau te tillen en je omzet te laten groeien. Maar wist je dat het spreiden van risico’s ook een belangrijk argument is? Zo...
  • Hoe zit het met duurzaamheid in de e-commercesector?
    • Persbericht
    • 08-10-2020

    Consumenten zijn bereid om hun gedrag aan te passen voor een duurzamere levering van een online aankoop. Zo is 42% van de consumenten positief over langer wachten op een bestelling als dat duurzamer is....

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.