People Based Marketing - van collecting naar connecting 2019-2020

Actief

Waar we nu nog steeds vaak zien dat retailers jagen op nieuwe klanten en ondertussen vergeten ook met hun huidige klant een echte relatie op te bouwen is het tijd voor een nieuwe aanpak denken wij. Van collecting naar connecting! In het tijdperk waar de consument de controle heeft overgenomen in het koopproces is het zaak een aantal zaken anders te gaan doen. De consument neemt geen genoegen meer met alleen herkend te worden maar ook gekend te worden. We zullen meer moeten gaan werken vanuit respect, empathie en ritme voor en van de consument. Dat betekend niet meer jagen op een nieuwe klant of nieuwe aankoop. Maar de relatie met de persoon koesteren en handelen vanuit klantwaarde.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe gaat de retail-sector een betere connectie maken met mensen?

Vraagstelling

Waarbij waarde voor de klant ook waarde is van de klant. We weten tegenwoordig zoveel van onze klanten en doen er nog zo weinig mee. De volwassenheid van retail organisaties moet dan ook groter worden. Dit betekent niet vechten tegen de structuren die vaak bestaan binnen de organisatie of de technologie die ze hebben maar een brug proberen te slaan hiertussen. Als we werken vanuit hetzelfde perspectief dan heeft de consument hier uiteindelijk voordeel bij. Concurrentievoordeel behaal je uiteindelijk alleen door een relevante merkervaringen te creëren. Het is uiteindelijk een dans tussen data, technologie, processen en creativiteit.

Integratie van je klant en lead strategie. Je doel is om de relatie met ‘mensen’ te versterken. Werk toe naar één draaiboek dat iedereen in de organisatie kent en volgt, met gedeelde KPI’s. Je bestaande klanten zijn een goed startpunt om tot een integrale marketingstrategie te komen waar media, CRM en leadmanagement samenkomen. We noemen dit ook wel de ‘inverted funnel’. Als je het gedrag van klanten die al een relatie met je merk hebben begrijpt kun je een betere integrale contactstrategie opstellen  – die vervolgens de basis vormt voor een people-based verandertraject.

Planning onderzoeksjaar

april
2019
februari
2020

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

Hosts

  • Ramses Bossuyt

    Director Client Service Management, Selligent BeNeLux

  • Just Greve

    Just Greve

    Business Development Manager, Merkle Nederland Rotterdam B.V.

Alle 32 experts

  • Dorien Altena

    CRM Manager, A.S. Watson (Health&Beauty Continental Europe) BV

  • Bastiaan Bless

    Channel Manager, Koninklijke Gazelle B.V.

  • Jo Braeckman

    Chief Transition Officer, JBC

  • Christian Brands

    Campagne Manager, Fonq Groep B.V.

  • Jeroen Brink

    Manager Online Sales, Sanoma Media Netherlands B.V.

  • Anouk Brussel

    Head of Digital Marketing, BSH Huishoudapparaten B.V.

  • Laurens-Jan Duvigneau

    E-commercemanager The Netherlands, Unilever Nederland BV

  • Remco Evers

    Ecommerce Manager, Jumper de Diersuper

  • Erik van Geuns

    Marketing Directeur, Sunware B.V.

  • Danila Hemelrijk

    Onsite & CRM Specialist, Marktplaats.nl

  • Christian Jeurnink

    Klantmissieleider & expert proposities, Univé Verzekeringen.nl

  • Marique Knijnenburg

    Corporate Marketing, Simon Lévelt

  • Fridolijn Koé

    B2B CRM Manager, Canon Nederland N.V.

  • Merijn Koelewijn

    Head of eCommerce Netherlands, Unilever Nederland BV

  • Marc Kooiman

    Managing Director, Miinto

  • Mayke Laarhoven

    CRM Specialist, Hunkemöller International

  • Joris Lak

    Head of Marketing channels & Media, Albert Heijn B.V.

  • Frans Melenhorst

    Customer Strategist, Clear Value B.V.

  • Marco Merkx

    Global CRM & Loyalty Leader, IKEA B.V.

  • Marlou Mulders

    Sales Director, Prins Petfoods

  • Eric Nijman

    E-business consultant, Orion Pax

  • Eric Nijman

    E-commerce manager A.I., ZEEMAN textielSupers B.V.

  • Tessa van Nunen

    E-commerce Manager EMEA & Asia Pacific, Bosch Power Tools B.V.,

  • Jeroen Oosterbaan

    Manager Online Marketing, Albert Heijn

  • Jasper van Orden

    Marketing Directeur, praxis.nl

  • Bjorn Quartel

    Manager Digitale Marketing, Roompot Holding B.V.

  • Andre van den Reek

    Manager data science, Tele2

  • Wiebren Reitsema

    Digital Marketing Manager Northwest Europe (a.i.), Remeha

  • Wouter de Rijk

    Manager Online Marketing, Fonq Groep B.V.

  • Roel Timmermans

    Head of Creative, Beerwulf B.V.

  • Nicole Verburg

    Director Customer Value Management, Vodafone

  • Wouter de Wolf

    Marketing Manager B2B Benelux, Signify International B.V.

Nieuws

  • 5 redenen waarom je Shopping Today niet wilt missen
    • Nieuwsbericht

    Hoe blijf jij bij in de razendsnel ontwikkelende e-commercebranche? En wat zijn de gevolgen voor jouw organisatie? Ga je mee met de laatste ontwikkelingen of kies je een ander pad? We kijken tijdens Shopping...
  • Hoe ziet de klantreis in de slaapwereld eruit?
    • Nieuwsbericht

    Op deze vraag geeft Joey Janssen, Customer Strategy Manager bij Swiss Sense, je tijdens De Kick-Off van ShoppingTomorrow antwoord. Ook zal hij vertellen welke technologieën Swiss Sense inzet om die reis...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.