Data in e-commerce

Data is het nieuwe goud in e-commerce. Met de juiste gegevens kun je meer klanten naar je (web)winkel krijgen en je conversie verhogen. Maar hoe pak je dat efficiënt aan? Welke data heb je nodig en hoe ga je er vervolgens mee aan de slag? Verschillende data-gerelateerde topics komen terug binnen het ShoppingTomorrow-programma.

Data in e-commerce

E-commerce data deelonderwerpen

De expertgroepen hebben zich verdiept in twee grote deelonderwerpen van data binnen de e-commerce. Zo deden ze onderzoek op het gebied van de meerwaarde die analytics. Hoe kan de analyse van verzamelde data meerwaarde bieden voor klanten? En hoe pak je dit dan aan? Hoewel klantdata al decennialang bestaat, is de hoeveelheid beschikbare klantinformatie in razendsnel tempo gegroeid.

Ook hebben experts zich verdiept in hoe product information management kan worden ingezet om informatie nog praktischer kan worden ingezet voor klanten. Door het gebruik van een optimaal PIM systeem kan e-commerce data namelijk efficiënt worden benut. De vraag is echter hoe je een dergelijk datasysteem opzet en inricht.

Topics

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.