Steeds meer organisaties zijn bezig met conversieoptimalisatie. Met een gestructureerd en datagedreven proces werken ze aan klantgerichte optimalisaties in de webwinkel en behalen ze een beter resultaat. Dezelfde organisaties merken echter dat hun conversieoptimalisatieproces regelmatig stagneert, onvoldoende groeit of zelfs helemaal stilvalt, omdat ze resources van onder andere development besteden aan andere, grotere projecten. Wat kun je hier aan doen? Dat lees je in de bluepaper.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe voorkom ik dat mijn conversieoptimalisatieproces stagneert omdat resources naar grotere projecten gaan?

Het onderzoek

De vraag die de expertgroep zichzelf dit jaar heeft gesteld, is: “Hoe voorkom ik dat mijn conversieoptimalisatieproces stagneert omdat resources naar grotere projecten gaan?” Ze
onderzochten waarom er vaak onvoldoende resources voor conversieoptimalisatie zijn. Aan deze oorzaken koppelen we verschillende oplossingen waarmee stagnatie verholpen en voorkomen kan worden. Vervolgens geven ze met concrete praktijkvoorbeelden tips over hoe je meer rendement haalt uit je conversieoptimalisatieprogramma.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Jurjen Jongejan

    Jurjen Jongejan

    Sr. Conversie-optimalisatie consultant, ISM eCompany

Alle 18 experts

  • Bernadette Bijkerk

    Bernadette Bijkerk

    Conversie specialist, Sanoma

  • Rudger de Groot

    Rudger de Groot

    Digital Optimizer / Founder, Mintminds

  • Helene Hallebeek

    Helene Hallebeek

    CRO Specialist, transavia.com

  • Floor Hickmann

    Floor Hickmann

    UX Manager, HEMA.nl

  • Bas Jansen

    Bas Jansen

    Conversion Specialist, Google

  • Guido Jansen

    Guido Jansen

    Founder, Dutchento

  • Loef Kleinmeijer

    Loef Kleinmeijer

    Conversie-optimalisatie Consultant, ISM eCompany

  • Wesley Koolen

    Wesley Koolen

    E-commerce manager, Roompot Vakanties

  • Melle Moorman

    Melle Moorman

    CRO Lead & Product Owner, bol.com

  • Jurrien Schouten

    Jurrien Schouten

    Lead UX & CRO, fonQ

  • Raun Sips

    Raun Sips

    Business Analist, Hudson's Bay Company

  • Farshad Soleymani

    Farshad Soleymani

    Conversie Manager, VodafoneZiggo

  • Kiki Spek

    Kiki Spek

    Webshop & Conversion Manager, Greetz B.V.

  • Marijn Tijhuis

    Marijn Tijhuis

    Senior Conversie Specialist, BCC

  • Sascha van Eck

    Sascha van Eck

    CRO Specialist, Hunkemöller International B.V.

  • Erik van Houwelingen

    Erik van Houwelingen

    Lead CRO & Web Analytics, Intergamma B.V.

  • Marlous Vennegoor op Nijhuis

    Marlous Vennegoor op Nijhuis

    Senior Product Owner, De Bijenkorf

  • Rick Weij

    Rick Weij

    Sr. Web Analyst, Tele2

Nieuws

  • De kracht van marktplaatsen: een dilemma voor merken en retailers
    • Blog
    • 05-12-2024

    In de dynamische wereld van e-commerce staan merken en retailers voor een complexe keuze: moeten ze hun producten aanbieden op marktplaatsen zoals Bol.com, Amazon en Zalando, of zelfs op nieuwe platformen...
  • Hoe bouw je een sterk merk op marketplaces en realiseer je winstgevende groei?
    • Blog
    • 05-12-2024

    Dat marketplaces een belangrijk kanaal zijn in de klantreis is wel duidelijk voor iedereen in de digitale wereld. Webwinkels als bol en Amazon bieden steeds meer mogelijkheden om via content en advertising...
  • Nieuwe businessmodellen: de kunst van het succesvol opschalen
    • Blog
    • 05-12-2024

    Met alle technologische innovaties, veranderende consumentenbehoeften en nieuwe wet- en regelgeving, staan bedrijven voor de uitdaging om hun businessmodellen voortdurend te vernieuwen. Dat biedt kansen...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.