Om nieuwe klanten te werven en klantloyaliteit te maximaliseren, dien je betekenisvolle shoppingervaringen te choreograferen, van begin tot eind. Hoe breng je je merk onder de aandacht en realiseer je een geoptimaliseerd pad naar aankoop? Wat zijn de ontwikkelingen en trends? En waar moet je op letten bij het bepalen van een toekomstbestendige strategie voor je organisatie? De expertgroep Experience-driven Commerce zal kijken naar welke initiatieven worden genomen en gezamenlijk kennis delen om tot een visie te komen en de bijbehorende stappen om die te bereiken.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe onderscheid je jezelf op het gebied van experience-driven commerce voor een duurzaam concurrentievoordeel?

Subvragen

  • Wat doen de experts op dit moment om hun klanten beter te begrijpen zodat ze de klantervaring kunnen personaliseren?
    • Welke (technische) oplossingen zetten ze daarvoor in?
    • Welke uitdagingen ondervinden bedrijven hierbij? (interne en externe factoren)
  • Hoe ziet de commerce experience 2025 eruit?
    • Vanuit de klant gezien
    • Vanuit het bedrijf gezien
  • Wat zijn goede voorbeelden in Nederland en daarbuiten van gepersonaliseerde commerce experiences?
    • Wat hebben deze voorbeelden gemeen?
    • Wat kunnen we hiervan leren?
  • Welke technologische fundamenten zijn cruciaal om experience-driven commerce mogelijk te maken?
    • Frontend technologieën?
    • Content velocity?
    • Klant data?
  • Welke concrete stappen kunnen gezet worden om de beste commerce experiences te realiseren?
    • Organisatorisch
    • Technologisch
    • Meer?

Planning onderzoeksjaar

april
2019
februari
2020

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Tu Ngo

    Tu Ngo

    Manager Digital, Accenture

  • Mehmet Olmez

    Mehmet Olmez

    Managing Director Accenture Interactive, Accenture

Host

  • Paul van Keeken

    Marketing manager, Adobe Store NL

Alle 2 experts

  • Anouk Beeren

    Director e-commerce & marketing, Bidfood B.V.

  • Mischa Tan

    Manager Zonnebrillen, GrandVision

Nieuws

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.