Om nieuwe klanten te werven en klantloyaliteit te maximaliseren, dien je betekenisvolle shoppingervaringen te choreograferen, van begin tot eind. Hoe breng je je merk onder de aandacht en realiseer je een geoptimaliseerd pad naar aankoop? Wat zijn de ontwikkelingen en trends? En waar moet je op letten bij het bepalen van een toekomstbestendige strategie voor je organisatie? De expertgroep Experience-driven Commerce zal kijken naar welke initiatieven worden genomen en gezamenlijk kennis delen om tot een visie te komen en de bijbehorende stappen om die te bereiken.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe onderscheid je jezelf op het gebied van experience-driven commerce voor een duurzaam concurrentievoordeel?

Subvragen

  • Wat doen de experts op dit moment om hun klanten beter te begrijpen zodat ze de klantervaring kunnen personaliseren?
    • Welke (technische) oplossingen zetten ze daarvoor in?
    • Welke uitdagingen ondervinden bedrijven hierbij? (interne en externe factoren)
  • Hoe ziet de commerce experience 2025 eruit?
    • Vanuit de klant gezien
    • Vanuit het bedrijf gezien
  • Wat zijn goede voorbeelden in Nederland en daarbuiten van gepersonaliseerde commerce experiences?
    • Wat hebben deze voorbeelden gemeen?
    • Wat kunnen we hiervan leren?
  • Welke technologische fundamenten zijn cruciaal om experience-driven commerce mogelijk te maken?
    • Frontend technologieën?
    • Content velocity?
    • Klant data?
  • Welke concrete stappen kunnen gezet worden om de beste commerce experiences te realiseren?
    • Organisatorisch
    • Technologisch
    • Meer?

Planning onderzoeksjaar

april
2019
februari
2020

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Tu Ngo

    Tu Ngo

    Manager Digital, Accenture Interactive

  • Mehmet Olmez

    Mehmet Olmez

    Managing Director Accenture Interactive, Accenture Interactive

  • Eda Yurdakul

    Eda Yurdakul

    Digital Business Consultant, Accenture Interactive

Host

  • Paul van Keeken

    Paul van Keeken

    Marketing Manager Benelux, Adobe

Alle 16 experts

  • Pjotr van Amelsfoort

    Pjotr van Amelsfoort

    Product Owner Digital, Centraal Beheer

  • Ray Bogman

    Ray Bogman

    Magento Senior Business Solutions Architect, Adobe

  • Stacey Bonte

    Stacey Bonte

    Product Owner & Digital Marketing Consultant, Vogel's

  • Maryam Boonstra

    Maryam Boonstra

    Manager Marketing & Communicatie, PostNL Pakketten Benelux BV

  • Christian van Dijk

    Christian van Dijk

    Manager Online Traffic, NPO

  • Fleur Geerinck

    Fleur Geerinck

    E-commerce manager, Livis B.V.

  • Aron Lewis

    Aron Lewis

    Omni Channel Manager, vanHaren.nl

  • Kris Manshoven

    Senior Digital Strategist, Adobe

  • Micha Medendorp

    Micha Medendorp

    CMO | Global Director Marketing, Rituals Cosmetics enterprise B.V.

  • Ilona Mooren

    Ilona Mooren

    E-commerce marketeer, Sligro Food Group

  • Fake Schonewille

    Fake Schonewille

    Operationeel Directeur, TBI SSC-ICT Diensten B.V.

  • Lucas Schouten

    Lucas Schouten

    Key Account Manager Hygiëne / Home, Reckitt Benckiser

  • Jan Pieter Schrier

    Jan Pieter Schrier

    Directeur E-commerce, ABN AMRO Bank N.V.

  • Richard Simmelink

    Richard Simmelink

    Manager Klanttevredenheid, CameraNU.nl

  • Monica Vos

    Monica Vos

    Marketing Director, Van Gils

  • Tom Zegers

    Tom Zegers

    eCommerce Manager Retail, FrieslandCampina

Nieuws

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.