The Architecture of Customer Engagement 2020

Actief

Dit jaar hebben we een nieuwe expertgroep, namelijk The Architecture of Customer Engagement. Onder leiding van Youwe zijn 31 experts, onder andere werkzaam bij Auping, de Heus en Ikea een nieuw kennisavontuur aangegaan.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat onderscheidt een gemiddelde marketing en sales organisatie van de organisaties die moeiteloos ROI lijken aan te tonen?

Weten wanneer de bluepaper online staat?

Op dit moment werkt de expertgroep nog aan haar bluepaper. Wil jij als eerste op de hoogte zijn wanneer de bluepaper beschikbaar is?

Korte toelichting

Om nieuwe klanten te krijgen, bestaande klanten beter te bedienen en klantloyaliteit te verhogen, gaan Martech en activiteiten hand in hand voor de beste customer experience. 

Wat is onderdeel van de Martech stack? Hoe ontwikkelt de klantvraag zich? Waar moeten we op letten bij het ontwikkelen van een gedegen digitale strategie en het aantonen van onze ROI? De architectuur van customer engagement is een expertgroep die deze initiatieven onderzoekt, ondertussen kennis deelt en een visie ontwikkelt met de benodigde stappen om deze visie uitvoerbaar te maken.

Al tijdens de kick-off kwam deze expertgroep tot verschillende inzichten en uitdagingen. Benieuwd naar deze eerste inzichten die - mede als het gevolg van het coronavirus - aan het licht kwamen? Bekijk dan dit artikel.

Subonderwerpen:

  • Hoe moet een Martech stack zich ontwikkelen om een solide en schaalbare customer experience aan te bieden vanuit het perspectief van:
    • Volwassenheid van de organisatie
    • Toenemende Digitale klantvraag
    • Schaalbaarheid en prioritering
  • Welke uitdagingen ervaren we binnen de groep op het gebied van klantbegrip, in het kader van personalisatie en alignment met de customer journey qua marketing en sales? Denk hierbij aan:
    • Customer journeys and touchpoints
    • Prioriteiten en klantinzicht
    • En meer?
  • Wat zijn voorbeelden van succesvolle use cases van Martech binnen de customer journey voor:
    • Reach & Leadgeneratie
    • Conversie van leads naar klanten
    • Engagement met klanten (onboarding, Cross- & upsell)
  • Welke stappen kunnen we zetten op het gebied van:
    • Mensen (training en adoptie)
    • Processen (center of excellence)
    • Technologie (integratie van Martech)
    • Data (Data kwaliteit)
  • Hoe laten we de ROI zien, tijdens de ontwikkeling in die digital journey? We bespreken:
    • Rapportage over de hele funnel (velocity en pijplijn)
    • Touchpoints (first-, last-, multi-touch)
    • Marketing attributie

Gezocht profiel

De expertgroep is op zoek naar de experts werkzaam in B2B en B2B2C met als functieprofiel Chief Digital / Chief Marketing. 

Planning onderzoeksjaar 2020

januari
  • Shopping Time 2020

    16-09-2020
    NBC, Nieuwegein
  • Deadline bluepapers

    01-10-2020
  • Shopping Today 2020

    29-10-2020
    n.t.b.
  • Shopping Talk 2020

    08-12-2020
    Beatrix Theater, Utrecht
december

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Thies Kuijlman

    Thies Kuijlman

    Digital Marketing Strategist, Youwe

Host

  • Rogier Hosman

    Rogier Hosman

    CMO, Youwe

Alle 22 experts

  • Dorien Altena

    Dorien Altena

    CRM Manager, A.S. Watson BV

  • Bas Bakker

    Bas Bakker

    Sr. Traffic generation, digital experience & data , Footlocker

  • Letteke Bens

    Letteke Bens

    Marketing Manager, Wiltec

  • Jolanda Bont

    Jolanda Bont

    Manager Loyalty en Klantwaardering, Bouwmaat B.V.

  • Jan Bosse

    Jan Bosse

    Regional Marketing Manager, Manutan B.V.

  • Henk-Jan ter Brugge

    Henk-Jan ter Brugge

    Global Marketing technology strategist, Philips Consumer Relations B.V.

  • Mariska van der Burg

    Mariska van der Burg

    E-commerce manager Miss Etam, FNG Group

  • Michael Dekker

    Michael Dekker

    Manager Digital & E-commerce, Switch Holding NV

  • Erik van Geuns

    Erik van Geuns

    Sales & Marketing Manager, Sunware B.V.

  • Jeroen van Huet

    Jeroen van Huet

    CRM Manager, Koninklijke Auping B.V.

  • Tim Imminga

    Tim Imminga

    Chief Marketing Officer, Rosefield Watches B.V.

  • Raoul Jaggoe

    Raoul Jaggoe

    Global Head of Customer Competence Center, Sonepar

  • Elodie Janse

    Elodie Janse

    Customer Experience Manager, OMODA

  • Fridolijn Koé

    B2B CRM Manager, Canon Europa N.V.

  • Arthur van Koetsveld

    Arthur van Koetsveld

    Head of e-commerce Europe, Vink

  • Sander Mortier

    Sander Mortier

    Online Marketing Specialist, Smartwares Group

  • Jessica Naffass

    Jessica Naffass

    Director Marketing, CMIS Group

  • Janine Nöthlichs

    Head of Marketing, Youwe

  • Anika Siepel

    Anika Siepel

    Customer experience optimization specialist B2B, HEINEKEN Nederland

  • Rosalie Smits

    Rosalie Smits

    E-commerce manager, Essenza Home

  • Ingeborg Steenman

    Ingeborg Steenman

    Marketing & Operations Director, Scoupy B.V.

  • Martijn Visscher

    Martijn Visscher

    Global e-Business Manager, De Heus Voeders B.V.

Agenda

Meer events

Nieuws

  • Eerste hybride ShoppingTomorrow-event groot succes
    • Nieuwsbericht
    • 17-09-2020

    Gisteren kwam een groot gedeelte van de ShoppingTomorrow-experts bij elkaar voor het een na laatste ShoppingTomorrow-event van dit onderzoeksjaar. Met ruime afstand tussen de bezoekers onderling kijken...
  • Winkelende consument heeft weinig vertrouwen in robots
    • Persbericht
    • 15-09-2020

    Nederlandse consumenten staan erg sceptisch tegenover het gebruik van robots in fysieke winkels. Een meerderheid (62%) wil er niet door geholpen worden, blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van ShoppingTomorrow....
  • Wijnand Jongen: “Je kunt als retailer echt niet meer om artificial intelligence heen”
    • Nieuwsbericht
    • 14-09-2020

    Wijnand Jongen, CEO van Thuiswinkel.org en president van Ecommerce Europe, is al decennialang de voorvechter en spreekbuis op het gebied van digital commerce in Nederland en Europa. Hij hecht er veel waarde...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.