Dit jaar hebben we een nieuwe expertgroep, namelijk The Architecture of Customer Engagement. Onder leiding van Youwe zijn 31 experts, onder andere werkzaam bij Auping, de Heus en Ikea een nieuw kennisavontuur aangegaan.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat onderscheidt een gemiddelde marketing en sales organisatie van de organisaties die moeiteloos ROI lijken aan te tonen?

Korte toelichting

Om nieuwe klanten te krijgen, bestaande klanten beter te bedienen en klantloyaliteit te verhogen, gaan Martech en activiteiten hand in hand voor de beste customer experience. 

Wat is onderdeel van de Martech stack? Hoe ontwikkelt de klantvraag zich? Waar moeten we op letten bij het ontwikkelen van een gedegen digitale strategie en het aantonen van onze ROI? De architectuur van customer engagement is een expertgroep die deze initiatieven onderzoekt, ondertussen kennis deelt en een visie ontwikkelt met de benodigde stappen om deze visie uitvoerbaar te maken.

Al tijdens de kick-off kwam deze expertgroep tot verschillende inzichten en uitdagingen. Benieuwd naar deze eerste inzichten die - mede als het gevolg van het coronavirus - aan het licht kwamen? Bekijk dan dit artikel.

Subonderwerpen:

  • Hoe moet een Martech stack zich ontwikkelen om een solide en schaalbare customer experience aan te bieden vanuit het perspectief van:
    • Volwassenheid van de organisatie
    • Toenemende Digitale klantvraag
    • Schaalbaarheid en prioritering
  • Welke uitdagingen ervaren we binnen de groep op het gebied van klantbegrip, in het kader van personalisatie en alignment met de customer journey qua marketing en sales? Denk hierbij aan:
    • Customer journeys and touchpoints
    • Prioriteiten en klantinzicht
    • En meer?
  • Wat zijn voorbeelden van succesvolle use cases van Martech binnen de customer journey voor:
    • Reach & Leadgeneratie
    • Conversie van leads naar klanten
    • Engagement met klanten (onboarding, Cross- & upsell)
  • Welke stappen kunnen we zetten op het gebied van:
    • Mensen (training en adoptie)
    • Processen (center of excellence)
    • Technologie (integratie van Martech)
    • Data (Data kwaliteit)
  • Hoe laten we de ROI zien, tijdens de ontwikkeling in die digital journey? We bespreken:
    • Rapportage over de hele funnel (velocity en pijplijn)
    • Touchpoints (first-, last-, multi-touch)
    • Marketing attributie

Gezocht profiel

De expertgroep is op zoek naar de experts werkzaam in B2B en B2B2C met als functieprofiel Chief Digital / Chief Marketing. 

Planning onderzoeksjaar 2020

januari
  • Shopping Time 2020

    16-09-2020
    NBC, Nieuwegein
  • Deadline bluepapers

    01-10-2020
  • Bluepaper Bootcamp

    01-12-2020
    www.bluepaperbootcamp.nl
december

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Thies Kuijlman

    Thies Kuijlman

    Digital Marketing Strategist, Youwe

Host

  • Rogier Hosman

    Rogier Hosman

    CMO, Youwe

Alle 21 experts

  • Dorien Altena

    Dorien Altena

    CRM Manager, A.S. Watson BV

  • Bas Bakker

    Bas Bakker

    Sr. Traffic generation, digital experience & data , Footlocker

  • Letteke Bens

    Letteke Bens

    Marketing Manager, Wiltec

  • Jolanda Bont

    Jolanda Bont

    Manager Loyalty en Klantwaardering, Bouwmaat Nederland B.V.

  • Jan Bosse

    Jan Bosse

    Regional Marketing Manager, Manutan B.V.

  • Henk-Jan ter Brugge

    Henk-Jan ter Brugge

    Global Marketing technology strategist, Philips Consumer Relations B.V.

  • Mariska van der Burg

    Mariska van der Burg

    Customer experience manager, NXT New Brands BV

  • Michael Dekker

    Michael Dekker

    Co-founder, Rocketing B.V.

  • Erik van Geuns

    Erik van Geuns

    Sales & Marketing Manager, Sunware B.V.

  • Jeroen van Huet

    Jeroen van Huet

    CRM Manager, Koninklijke Auping B.V.

  • Raoul Jaggoe

    Raoul Jaggoe

    Global Head of Customer Competence Center, Sonepar

  • Elodie Janse

    Elodie Janse

    Customer Experience Manager, OMODA

  • Fridolijn Koé

    Fridolijn Koé

    B2B CRM Manager, In between jobs

  • Arthur van Koetsveld

    Arthur van Koetsveld

    Head of e-commerce Europe, Vink

  • Sander Mortier

    Sander Mortier

    Online Marketing Specialist, Smartwares Group

  • Jessica Naffass

    Jessica Naffass

    Director Marketing, CMIS Group

  • Janine Nöthlichs

    Janine Nöthlichs

    Head of Marketing, Youwe

  • Anika Siepel

    Anika Siepel

    Customer experience optimization specialist B2B, HEINEKEN Nederland

  • Rosalie Smits

    Rosalie Smits

    E-commerce manager, Essenza Home

  • Ingeborg Steenman

    Ingeborg Steenman

    Marketing & Operations Director, Scoupy Nederland B.V.

  • Martijn Visscher

    Martijn Visscher

    Global e-Business Manager, De Heus Voeders B.V.

Nieuws

  • Acht principes voor duurzame transformatie
    • Blog
    • 17-11-2020

    Een toekomst waarin duurzame ontwikkeling centraal staat is voor veel organisaties belangrijk en het wordt steeds meer een prioriteit om duurzaamheid na te streven. Maar hoe geef je binnen je organisatie...
  • Hét moment om zelf een platform te starten
    • Nieuwsbericht
    • 06-11-2020

    Marketplaces grijpen de macht, maar ze zijn nu nog niet in alle niches aanwezig. Voor veel bedrijven is dit daarom hét moment om zelf een marktplaats te starten, constateren platformexperts in het kader...
  • Tien innovatietips voor merken
    • Nieuwsbericht
    • 03-11-2020

    Sinds de uitbraak van de coronacrisis zijn consumenten wereldwijd anders gaan shoppen. Eerder opgebouwde merkloyaliteit is op het spel komen te staan. “Vanwege het veranderende koopproces, koopgedrag én...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.