Dit jaar hebben we een nieuwe expertgroep, namelijk The Architecture of Customer Engagement. Onder leiding van Youwe.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat onderscheidt een gemiddelde marketing en sales organisatie van de organisaties die moeiteloos ROI lijken aan te tonen?

Korte toelichting

Om nieuwe klanten te krijgen, bestaande klanten beter te bedienen en klantloyaliteit te verhogen, gaan Martech en activiteiten hand in hand voor de beste customer experience. 

Wat is onderdeel van de Martech stack? Hoe ontwikkelt de klantvraag zich? Waar moeten we op letten bij het ontwikkelen van een gedegen digitale strategie en het aantonen van onze ROI? De architectuur van customer engagement is een expertgroep die deze initiatieven onderzoekt, ondertussen kennis deelt en een visie ontwikkelt met de benodigde stappen om deze visie uitvoerbaar te maken.

Subonderwerpen:

  • Hoe moet een Martech stack zich ontwikkelen om een solide en schaalbare customer experience aan te bieden vanuit het perspectief van:
    • Volwassenheid van de organisatie
    • Toenemende Digitale klantvraag
    • Schaalbaarheid en prioritering
  • Welke uitdagingen ervaren we binnen de groep op het gebied van klantbegrip, in het kader van personalisatie en alignment met de customer journey qua marketing en sales? Denk hierbij aan:
    • Customer journeys and touchpoints
    • Prioriteiten en klantinzicht
    • En meer?
  • Wat zijn voorbeelden van succesvolle use cases van Martech binnen de customer journey voor:
    • Reach & Leadgeneratie
    • Conversie van leads naar klanten
    • Engagement met klanten (onboarding, Cross- & upsell)
  • Welke stappen kunnen we zetten op het gebied van:
    • Mensen (training en adoptie)
    • Processen (center of excellence)
    • Technologie (integratie van Martech)
    • Data (Data kwaliteit)
  • Hoe laten we de ROI zien, tijdens de ontwikkeling in die digital journey? We bespreken:
    • Rapportage over de hele funnel (velocity en pijplijn)
    • Touchpoints (first-, last-, multi-touch)
    • Marketing attributie

Gezocht profiel

De expertgroep is op zoek naar de experts werkzaam in B2B en B2B2C met als functieprofiel Chief Digital / Chief Marketing. 

Planning onderzoeksjaar 2020

januari
december

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Thies Kuijlman

    Thies Kuijlman

    Digital Marketing Strategist, Youwe

Host

  • Rogier Hosman

    Rogier Hosman

    CMO, Youwe

De expert

  • Sander Mortier

    Online Marketing Specialist, Smartwares Group

Nieuws

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.