The Architecture of Customer Engagement 2020

Actief

Dit jaar hebben we een nieuwe expertgroep, namelijk The Architecture of Customer Engagement. Onder leiding van Youwe zijn 31 experts, onder andere werkzaam bij Auping, de Heus en Ikea een nieuw kennisavontuur aangegaan.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat onderscheidt een gemiddelde marketing en sales organisatie van de organisaties die moeiteloos ROI lijken aan te tonen?

Korte toelichting

Om nieuwe klanten te krijgen, bestaande klanten beter te bedienen en klantloyaliteit te verhogen, gaan Martech en activiteiten hand in hand voor de beste customer experience. 

Wat is onderdeel van de Martech stack? Hoe ontwikkelt de klantvraag zich? Waar moeten we op letten bij het ontwikkelen van een gedegen digitale strategie en het aantonen van onze ROI? De architectuur van customer engagement is een expertgroep die deze initiatieven onderzoekt, ondertussen kennis deelt en een visie ontwikkelt met de benodigde stappen om deze visie uitvoerbaar te maken.

Al tijdens de kick-off kwam deze expertgroep tot verschillende inzichten en uitdagingen. Benieuwd naar deze eerste inzichten die - mede als het gevolg van het coronavirus - aan het licht kwamen? Bekijk dan dit artikel.

Subonderwerpen:

  • Hoe moet een Martech stack zich ontwikkelen om een solide en schaalbare customer experience aan te bieden vanuit het perspectief van:
    • Volwassenheid van de organisatie
    • Toenemende Digitale klantvraag
    • Schaalbaarheid en prioritering
  • Welke uitdagingen ervaren we binnen de groep op het gebied van klantbegrip, in het kader van personalisatie en alignment met de customer journey qua marketing en sales? Denk hierbij aan:
    • Customer journeys and touchpoints
    • Prioriteiten en klantinzicht
    • En meer?
  • Wat zijn voorbeelden van succesvolle use cases van Martech binnen de customer journey voor:
    • Reach & Leadgeneratie
    • Conversie van leads naar klanten
    • Engagement met klanten (onboarding, Cross- & upsell)
  • Welke stappen kunnen we zetten op het gebied van:
    • Mensen (training en adoptie)
    • Processen (center of excellence)
    • Technologie (integratie van Martech)
    • Data (Data kwaliteit)
  • Hoe laten we de ROI zien, tijdens de ontwikkeling in die digital journey? We bespreken:
    • Rapportage over de hele funnel (velocity en pijplijn)
    • Touchpoints (first-, last-, multi-touch)
    • Marketing attributie

Gezocht profiel

De expertgroep is op zoek naar de experts werkzaam in B2B en B2B2C met als functieprofiel Chief Digital / Chief Marketing. 

Planning onderzoeksjaar 2020

januari
  • Shopping Time 2020

    16-09-20
    NBC, Nieuwegein
  • Shopping Today 2020

    29-10-20
    n.t.b.
  • Shopping Talk 2020

    08-12-20
    Beatrix Theater, Utrecht
december

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Thies Kuijlman

    Thies Kuijlman

    Digital Marketing Strategist, Youwe

Host

  • Rogier Hosman

    Rogier Hosman

    CMO, Youwe

Alle 22 experts

  • Dorien Altena

    CRM Manager, A.S. Watson BV

  • Bas Bakker

    Sr. Traffic generation, digital experience & data , Footlocker

  • Letteke Bens

    Marketing Manager, Wiltec

  • Jolanda Bont

    Jolanda Bont

    Manager Loyalty en Klantwaardering, Bouwmaat B.V.

  • Jan Bosse

    Jan Bosse

    Regional Marketing Manager, Manutan B.V.

  • Henk-Jan ter Brugge

    Digital platforms innovations, Philips Consumer Relations B.V.

  • Mariska van der Burg

    E-commerce manager Miss Etam, FNG Group

  • Michael Dekker

    Manager Digital & E-commerce, Switch Holding NV

  • Erik van Geuns

    Sales & Marketing Manager, Sunware B.V.

  • EricJan Hofman

    Product Owner E-commerce, EricJan Hofman

  • Jeroen van Huet

    CRM Manager, Koninklijke Auping B.V.

  • Tim Imminga

    Chief Marketing Officer, Rosefield Watches B.V.

  • Raoul Jaggoe

    Raoul Jaggoe

    Global Head of Customer Competence Center, Sonepar

  • Elodie Janse

    Customer Experience Manager, OMODA

  • Arthur van Koetsveld

    Head of e-commerce Europe, Vink

  • Marco Merkx

    Global CRM & Loyalty Leader, IKEA

  • Sander Mortier

    Sander Mortier

    Online Marketing Specialist, Smartwares Group

  • Jessica Naffass

    Director Marketing, CMIS Group

  • Anika Siepel

    Anika Siepel

    Customer experience optimization specialist B2B, HEINEKEN Nederland

  • Rosalie Smits

    Business Analist, Essenza Home

  • Ingeborg Steenman

    Marketing & Operations Director, Scoupy B.V.

  • Martijn Visscher

    Global e-Business Manager, De Heus Voeders B.V.

Agenda

Meer events

Nieuws

  • Corona zorgt voor wisselende online consumentenbestedingen in eerste kwartaal 2020
    • Persbericht
    • 22-07-20

    Reisbranche krijgt harde klappen, grote groei bij meeste productcategorieën De impact van de corona-uitbraak op de online consumentenbestedingen liet zich in het eerste kwartaal van 2020 al zien. Vooral...
  • Consumentengedrag na corona: minder experience, meer convenience
    • Nieuwsbericht
    • 08-07-20

    De coronacrisis heeft tot nu toe een flinke impact gehad op de Nederlandse samenleving en daarmee ook op de retailsector. Veel fysieke winkels sloten (noodgedwongen) hun deuren, terwijl de winkels die...
  • Wil jij als eerste weten wanneer de nieuwste bluepapers online komen?
    • Algemeen
    • 06-07-20

    De ShoppingTomorrow-expertgroepen zijn momenteel druk bezig met een onderzoek of vraagstuk en schrijven een zogenaamde bluepaper over de resultaten en inzichten die zij hebben opgedaan in de expertgroepsessies....

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.