De expertgroep Measuring Marketing Effectiveness in 2022, met Google en Objective Platform als voorzitters, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: CFO-vriendelijke marketing: hoe optimaliseer ik het rendement op al mijn marketinginvesteringen tegenover de ‘full funnel’?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

CFO-vriendelijke marketing: Hoe optimaliseer ik het rendement op al mijn marketinginvesteringen tegenover de ‘full funnel’?

De Toekomst van Marketing Measurement
De Toekomst van Marketing Measurement - https://www.youtube.com/watch?v=8uSJniMzG64

Toelichting onderzoek

De volgende deelvragen zijn opgesteld:

  • Hoe ga je optimaliseren, testen en leren?
  • Organisatiestructuur: hoe ziet een KPI-raamwerk eruit? Wie is verantwoordelijk voor de meting?
  • Hoe breng je korte en lange termijn resultaten bij elkaar (performance & brand)?
  • Hoe communiceer je naar de CFO?
  • Hoe moet men Marketing Measurement Model, Attribution en Experiments integreren?
  • Hoe doe je het bovenstaande op een privacy gerichte manier?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Sam van den Akker

    Sam van den Akker

    Sales Manager, Objective Platform

  • Boudewijn Beks

    Boudewijn Beks

    Manager Media Effectiveness, Google Netherlands B.V.

Alle 20 experts

  • Monika van Dijke

    Monika van Dijke

    Digital Activation Manager, Rituals Cosmetics Enterprise B.V.

  • Daan ter Haar

    Daan ter Haar

    Head of Media, KPN B.V

  • Soraya Honings-Gors

    Soraya Honings-Gors

    Digital Marketing Campaign Manager, Joolz

  • Suzanne Jansen

    Suzanne Jansen

    Head of Data, MediaMonks

  • Suzanne Klein

    Suzanne Klein

    Head of Marketing Intelligence, Dentsu

  • Tetsuo Konno

    Tetsuo Konno

    Industry Manager - Retail, Google Netherlands B.V.

  • Robert Kooiman

    Robert Kooiman

    Marketing Director, BetCity.nl

  • Dirk Melief

    Dirk Melief

    Director Digital & Data Marketing, Artefact

  • Sander Mortier

    Sander Mortier

    E-commerce manager, Swinkels Family Brewers N.V.

  • Thomas Pouw

    Thomas Pouw

    Proces Analist Customer Service, BSH Huishoudapparaten

  • Tjaard Prins

    Tjaard Prins

    Lead Data Consultant, Centraal Beheer

  • Ragild Raupp

    Ragild Raupp

    CRM specialist, G-Star Raw C.V.

  • Bram Roseboom

    Bram Roseboom

    Head of Performance Marketing, KLM

  • Arend de Ruiter

    Arend de Ruiter

    Head of SEA & Affiliate, bol.com

  • Bridget Sommerdijk

    Bridget Sommerdijk

    Campagnestrateeg, Swiss Sense

  • Rico Stuijt

    Rico Stuijt

    Lead Performance Measurement, Just Eat Takeaway.com

  • Taco Valk

    Taco Valk

    Marketing Manager, BVA Auctions

  • Jorin van de Ven

    Jorin van de Ven

    Performance Marketing Mngr, Automation & Reporting, Catawiki

  • Fleur Verwijs

    Fleur Verwijs

    Lead Performance Marketing, OMODA

  • Maurice Wener

    Maurice Wener

    Commercial Data & Analytics Lead Benelux, Unilever Nederland BV

Nieuws

  • Studiereis: De geheime ingrediënten van innovatie
    • Nieuwsbericht
    • 24-10-2022

    Innovatie drijft je business. Maar hoe stimuleer je innovatie binnen je organisatie? En hoe zorg je vervolgens dat je team met nieuwe ideeën komt? Tijdens de ShoppingTomorrow/Thuiswinkel.org-studiereis...
  • Studiereis: Walmart, the best of all worlds?
    • Nieuwsbericht
    • 24-10-2022

    De ShoppingTomorrow/Thuiswinkel.org studiereis bracht ons naar Bentonville, Arkansas. Home of Walmart! Gestart in 1945 vanuit een simpele filosofie: Save money, live better. Inmiddels heeft Walmart ruim...
  • Wrap-up Shopping Today: be the change
    • Nieuwsbericht
    • 14-10-2022

    In DeFabrique in Utrecht vond vandaag Shopping Today plaats. Hét e-commercekennisevent van Nederland was met ruim 1.400 bezoekers opnieuw helemaal uitverkocht. Waar we vorig jaar spraken over het samenwerken...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.