Advanced B2B E-commerce 2022

Actief

De expertgroep Advanced B2B E-commerce, met De Nieuwe Zaak als voorzitter en BigCommerce als host, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kan ik als fabrikant of groothandel groeien met e-commerce. En welke architectuur ondersteunt dit maximaal?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kan ik als fabrikant of groothandel groeien met e-commerce. En welke architectuur ondersteunt dit maximaal?

Toelichting onderzoek

B2B e-commerce biedt volop groeikansen. De huidige digitale ontwikkelingen leiden tot versnelde veranderingen op het vlak van B2B e-commerce en self-service. Wendbare organisaties bewijzen het succes van de keuzes die zij maken op digitaal vlak. Maar welke keuzes maken zij? B2B e-commerce gaat om meer dan het selecteren van het juiste platform. De transitie naar een meer digitale organisatie heeft impact op processen, mensen, klantgedrag, gebruik van data en meer.

B2B organisaties kunnen enerzijds leren van B2C voorbeelden, maar hebben anderzijds te maken met specifieke uitdagingen op het vlak van bijvoorbeeld klant specifieke prijzen, de rol van een account team en een beperkte naamsbekendheid. Wat betekent dit voor de stappen die moeten worden gezet?

De bijbehorende thema's zijn:

  • Aansluiten bij de klantwens
  • Moderne Microservices, API-first, Cloud-native, and Headless (MACH) architecturen
  • De ultieme customer experience
  • Onboarding van gebruikers (activatie van het platform)

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Jurriën Kerstholt

    Jurriën Kerstholt

    Directeur en Oprichter, De Nieuwe Zaak

Host

Alle 23 experts

  • Oscar Amperse

    Oscar Amperse

    CMO, Nedis B.V.

  • Michael Arbeid

    Michael Arbeid

    Digital Manager, PDA Group

  • Jarno Berkhof

    Jarno Berkhof

    General Manager, Lankhorst Taselaar

  • Sandra van den Broek

    Sandra van den Broek

    Marketing Manager, TBAuctions Netherlands B.V.

  • Marc Fleskens

    Marc Fleskens

    Manager Tintelingen, Tintelingen

  • Olaf Gockel

    Olaf Gockel

    Sales Director, Lekkerland Nederland B.V.

  • Johanneke Hassink

    Johanneke Hassink

    Project Leader IKEA for Business NL, IKEA

  • Marjolein Hofman

    Marjolein Hofman

    Teamlead E-Commerce, HANOS

  • Marjolein Kerkdijk

    Marjolein Kerkdijk

    Manager E-busines, Coulisse B.V.

  • Jasper Kleingeld

    Jasper Kleingeld

    e-commerce Manager, Palletcentrale Groep B.V.

  • Anne-Marij de Koning

    Online Marketeer, Beko Groothandel

  • John Mouthaan

    John Mouthaan

    Head of Digital Marketing & E-commerce, Swinkels Family Brewers N.V.

  • Wart van Nuland

    Wart van Nuland

    Business Development Manager, Deli Home Netherlands B.V.

  • Lonneke Pezie

    Lonneke Pezie

    E-commerce consultant, Lekkerland Nederland B.V.

  • Joy van Roessel

    Joy van Roessel

    Marketing manager, Capi Europe BV

  • Stef Toonen

    Stef Toonen

    Marketing Manager, Top Bakkers

  • Arthur Vastenholt

    Arthur Vastenholt

    Leden en Business Partner Manager, Thuiswinkel.org

  • Jos Veldwijk

    Jos Veldwijk

    Manager Marketing en E-business, Jarola Group

  • Larry Verschuur

    Larry Verschuur

    DGA, Pro 4

  • Roy Vijverberg

    Roy Vijverberg

    E-commerce Manager, Hamifleurs

  • Martijn Visscher

    Martijn Visscher

    Group e-Business Manager, De Heus Voeders B.V.

  • Claudia Voncken

    Claudia Voncken

    Manager E-commerce, Boels Verhuur

  • Sebas van Vugt

    Sebas van Vugt

    CEO, Econox B.V.

Agenda

    • 19-05-2022 16:00

    Bavaria Brewpub, Heuvel 5, 5737 BX Lieshout, Netherlands,

    • 05-07-2022 09:15

    Spant!, Doctor Abraham Kuyperlaan 3, 1402 SB Bussum

Meer events

Nieuws

  • Vijf tips om invloed uit te oefenen op besluitvorming
    • Nieuwsbericht
    • 18-05-2022

    Om een waardevolle business partner te kunnen zijn en impact te maken, heb jij als leider er baat bij de dynamiek in de boardroom te begrijpen en te weten met welke uitdagingen leden van een boardroom...
  • Wat de opkomst van Generatie Z en hybride winkelen ons kan vertellen over de toekomst van de stenen winkel
    • Nieuwsbericht
    • 18-05-2022

    E-commerce groeit al jaren en is inmiddels niet meer weg te denken uit de retailsector. De constant groeiende mogelijkheden tot online shopping en digitale mode worden hierbij vaak als bedreiging voor...
  • De volgende stap in B2B e-commerce met een mach architectuur
    • Expertgroep
    • 09-05-2022

    Hoe kan ik als fabrikant of groothandel groeien met e-commerce? En welke architectuur ondersteunt dit maximaal? Op deze vragen zoekt de ShoppingTomorrow expertgroep Advanced B2B e-commerce het antwoord....

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.