De expertgroep Advanced B2B E-commerce, met De Nieuwe Zaak als voorzitter en BigCommerce als host, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kan ik als fabrikant of groothandel groeien met e-commerce. En welke architectuur ondersteunt dit maximaal?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kan ik als fabrikant of groothandel groeien met e-commerce. En welke architectuur ondersteunt dit maximaal?

Waarom is B2B e-commerce toch zo ingewikkeld?
Waarom is B2B e-commerce toch zo ingewikkeld? - https://www.youtube.com/watch?v=G8dqZP5ZucI

Toelichting onderzoek

B2B e-commerce biedt volop groeikansen. De huidige digitale ontwikkelingen leiden tot versnelde veranderingen op het vlak van B2B e-commerce en self-service. Wendbare organisaties bewijzen het succes van de keuzes die zij maken op digitaal vlak. Maar welke keuzes maken zij? B2B e-commerce gaat om meer dan het selecteren van het juiste platform. De transitie naar een meer digitale organisatie heeft impact op processen, mensen, klantgedrag, gebruik van data en meer.

B2B organisaties kunnen enerzijds leren van B2C voorbeelden, maar hebben anderzijds te maken met specifieke uitdagingen op het vlak van bijvoorbeeld klant specifieke prijzen, de rol van een account team en een beperkte naamsbekendheid. Wat betekent dit voor de stappen die moeten worden gezet?

De bijbehorende thema's zijn:

  • Aansluiten bij de klantwens
  • Moderne Microservices, API-first, Cloud-native, and Headless (MACH) architecturen
  • De ultieme customer experience
  • Onboarding van gebruikers (activatie van het platform)

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Jurriën Kerstholt

    Jurriën Kerstholt

    Directeur en Oprichter, De Nieuwe Zaak

Alle 18 experts

  • Oscar Amperse

    Oscar Amperse

    CMO, Nedis B.V.

  • Michael Arbeid

    Michael Arbeid

    Digital Manager, PDA Group

  • Sandra van den Broek

    Sandra van den Broek

    Marketing Manager, TBAuctions Netherlands B.V.

  • Marc Fleskens

    Marc Fleskens

    Manager Tintelingen, Tintelingen

  • Olaf Gockel

    Olaf Gockel

    Sales Director, Lekkerland Nederland B.V.

  • Marjolein Hofman

    Marjolein Hofman

    Teamlead E-Commerce, HANOS

  • Marjolein Kerkdijk

    Marjolein Kerkdijk

    Manager E-business, Coulisse B.V.

  • Jasper Kleingeld

    Jasper Kleingeld

    e-commerce Manager, Palletcentrale Groep B.V.

  • John Mouthaan

    John Mouthaan

    Head of Digital Sales, Swinkels Family Brewers N.V.

  • Wart van Nuland

    Wart van Nuland

    Business Development Manager, Deli Home Netherlands B.V.

  • Lonneke Pezie

    Lonneke Pezie

    E-commerce consultant, Lekkerland Nederland B.V.

  • Joy van Roessel

    Joy van Roessel

    Marketing manager, Capi Europe BV

  • Stef Toonen

    Stef Toonen

    Marketing Manager, Top Bakkers

  • Arthur Vastenholt

    Arthur Vastenholt

    Leden en Business Partner Manager, Thuiswinkel.org

  • Jos Veldwijk

    Jos Veldwijk

    Manager Marketing en E-business, Jarola Central Services B.V.

  • Martijn Visscher

    Martijn Visscher

    Group e-Business Manager, De Heus Voeders B.V.

  • Claudia Voncken

    Claudia Voncken

    Manager E-commerce, Boels Verhuur

  • Sebas van Vugt

    Sebas van Vugt

    CEO, Econox B.V.

Nieuws

  • Op naar duurzaam succes met ShoppingTomorrow
    • Nieuwsbericht
    • 11-10-2023

    Een gigantische hoeveelheid toepasbare kennis over digital commerce is beschikbaar gekomen. Het zijn de gedeelde inzichten van ruim vijfhonderd experts van ShoppingTomorrow, in 21 bluepapers. Ze staan...
  • Dit zijn de highlights van de Final Sprint
    • Blog
    • 29-06-2023

    De ShoppingTomorrow - Final Sprint vandaag bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met...
  • Consument shopt in de toekomst vaker online en duurzamer, maar niet per se in een metaverse
    • Persbericht
    • 29-06-2023

    Consumenten verwachten in de toekomst meer online te gaan besteden. Ze verwachten 37% van hun uitgaven online te besteden in 2028, 5 procentpunt meer dan het werkelijke percentage in 2022. Daarnaast gaan...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.