
Advanced B2B E-commerce 2022
Elke fabrikant wil groeien met e-commerce, net als elke groothandel. Maar hoe zorg je voor die groei? En welke architectuur ondersteunt het groeiproces maximaal? In deze bluepaper lees je welke stappen b2b-organisaties kunnen zetten om online verder te komen. Het onderzoek is uitgevoerd door de expertgroep 'Advanced B2B E-commerce', onder leiding van De Nieuwe Zaak als voorzitter en BigCommerce als host.
Download Bluepaper
Takeaways uit deze bluepaper
- Redeneer vanuit je zakelijke klant. Speel in op zijn klantreis om succes te boeken met b2b-e-commerce.
- Realiseer structurele groei door stappen te zetten op vijf terreinen: klantwensen, MACH-architectuur, CX, cross- en upselling en onboarding.
- Verbeter resultaten door multidisciplinair te werken. Denk groot, begin klein. Maar wel vandaag!
Reviews
-
Direct te gebruiken stappenplan
We hebben er hard aan gewerkt om er een zo bruikbaar mogelijk document van te maken. Ik vind dat we daar goed in geslaagd zijn. 5 concrete stappen om te komen tot een succesvol B2B ecommerce platform!
October 24, 2022 07:17 - Marc, Veghel
-
een mooie samenvatting voor B2B, voorbeelden zouden de levendigheid vergroten
Het Bluepaper geeft een mooie structurering en samenvatting van relevante onderwerpen in B2B. Voorbeelden uit de realiteit van de deelnemende contributors zouden de tekst enorm kunnen verlevendigen en meer diepgang geven.
December 20, 2022 09:41 - Frank, Lelystad
Aanbevolen bluepapers
-
Onder leiding van De Nieuwe Zaak en PostNL is de expertgroep Drivers of B2B E-commerce Growth op zoek gegaan naar invloeden op de groei van b2b-e-commerce. Wat is belangrijk en waar te beginnen? De experts...Download
-
Innovation for Brands 2020
Innovatie is de ontwikkeling van nieuwe of verbeterde producten, diensten, markten en/of processen, vaak via het toepassen van nieuwe technologie. Maar liefst 84% van de leidinggevenden geeft aan dat innovatie...Download -
Master Data Management 2020
In de digitale winkelwereld krijgt de consument een fysiek product meestal pas aan het eind van de customer journey in handen. Door COVID-19 is de digitalisering in een enorme versnelling geraakt. Steeds...Download