Master Data Management 2020

In de digitale winkelwereld krijgt de consument een fysiek product meestal pas aan het eind van de customer journey in handen. Door COVID-19 is de digitalisering in een enorme versnelling geraakt. Steeds meer aankoopkeuzen worden gemaakt op basis van de digitale representatie van een product. Daar begint het mee. Voor de retailer is het cruciaal om spot-on digitale informatie te kunnen tonen over zijn producten. Daarnaast moet hij ook in de digitale huid van de klant kunnen kruipen en precies weten wie de klant is en wat deze wil. Daar komen heel veel data bij kijken. Goede masterdata zijn het fundament onder het hele datahuis. Lees nu de bluepaper van de expertgroep Master Data Management.  

Download Bluepaper
Bluepaper 2020 Master Data Management

Takeaways uit deze bluepaper

  1. Master Data Management (MDM) is gericht op het gestandaardiseerd, compleet en correct vastleggen van basisinformatie. In deze bluepaper zijn verschillende business drivers en strategische kaders voor MDM gedefinieerd.
  2. Data governance is essentieel om een MDM-strategie ten uitvoer te brengen. Dit is geen project, maar een businessgedreven bedrijfsproces.
  3. MDM vergt zorgvuldigheid, regels en procedures. Leanprincipes kunnen helpen om MDM in de pas te laten lopen met het verandertempo van organisaties.

Aanbevolen bluepapers

  • Conversion Optimization 2020

    A/B-testen is binnen conversieoptimalisatie dé methode om te valideren of je gedrag hebt veranderd van je websitebezoekers. Of bijvoorbeeld frictie in het gebruiksgemak hebt weggehaald. Maar stel: je hebt...
    Download
  • Future of Payments 2020

    De dynamiek rondom de betaling verandert. Hoe klanten de aankoop van producten en diensten ervaren verandert. Consumenten winkelen zowel offline als online en ze verwachten steeds meer gemak in elke stap...
    Download
  • Drivers of B2B E-commerce Growth 2020

    Onder leiding van De Nieuwe Zaak en PostNL is de expertgroep Drivers of B2B E-commerce Growth op zoek gegaan naar invloeden op de groei van b2b-e-commerce. Wat is belangrijk en waar te beginnen? De experts...
    Download
Terug naar het overzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.