Conversion Optimization 2020

A/B-testen is binnen conversieoptimalisatie dé methode om te valideren of je gedrag hebt veranderd van je websitebezoekers. Of bijvoorbeeld frictie in het gebruiksgemak hebt weggehaald. Maar stel: je hebt te weinig verkeer en conversies om te kunnen A/B-testen, bijvoorbeeld op een bepaald onderdeel van je website. Of misschien heb je op je hele website wel te weinig verkeer en conversies. Hoe kun je dan toch je hypotheses valideren? Deze vraag heeft de expertgroep Conversion Optimization zich gesteld en deze beantwoorden ze in deze bluepaper. Ze behandelen 5 validatiemethoden die door de expertgroep het meest worden gebruikt. Per validatiemethode beschrijven ze de aanpak en beschrijven ze do’s en dont’s. Ook geven ze je per validatiemethode een concreet praktijkvoorbeeld ter verduidelijking en inspiratie.

Download Bluepaper
Bluepapers 2020 Conversion Optimization

Takeaways uit deze bluepaper

  1. De algemene vuistregel om te kunnen A/B-testen luidt: minimaal vijfhonderd conversies per variant per device, met een looptijd van maximaal vier weken.
  2. Heb je te weinig verkeer en conversies om te kunnen A/Btesten? De expertgroep heeft de vijf beste alternatieve methodes in kaart gebracht.
  3. Deze validatiemethoden zijn webanalytics, usabilitytesting, surveys met task completion rate, fake door testing en tree testing.
  4. Volg per validatiemethode de beschreven gestructureerde aanpak. Valideer en leer!

Aanbevolen bluepapers

  • Master Data Management 2020

    In de digitale winkelwereld krijgt de consument een fysiek product meestal pas aan het eind van de customer journey in handen. Door COVID-19 is de digitalisering in een enorme versnelling geraakt. Steeds...
    Download
  • Future of Payments 2020

    De dynamiek rondom de betaling verandert. Hoe klanten de aankoop van producten en diensten ervaren verandert. Consumenten winkelen zowel offline als online en ze verwachten steeds meer gemak in elke stap...
    Download
  • Drivers of B2B E-commerce Growth 2020

    Onder leiding van De Nieuwe Zaak en PostNL is de expertgroep Drivers of B2B E-commerce Growth op zoek gegaan naar invloeden op de groei van b2b-e-commerce. Wat is belangrijk en waar te beginnen? De experts...
    Download
Terug naar het overzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.