Unleash the B2B E-commerce Potential 2021

Actief

Er is veel aandacht voor B2B e-commerce. De huidige ontwikkelingen leiden tot versnelde veranderingen op het vlak van B2B e-commerce en self-service. Wendbare organisaties bewijzen het succes van de keuzes die zij maken op digitaal vlak. Maar welke keuzes maken zij? B2B e-commerce gaat om meer dan het selecteren van het juiste platform. De transitie naar een meer digitale organisatie heeft impact op processen, mensen, klantgedrag, gebruik van data en meer.

B2B organisaties kunnen enerzijds leren van B2C voorbeelden, maar hebben anderzijds te maken met specifieke uitdagingen op het vlak van bijvoorbeeld klant specifieke prijzen, de rol van een account team en een beperkte naamsbekendheid. Wat betekent dit voor de stappen die moeten worden gezet?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe zet ik als B2B organisatie de volgende stap in mijn digitale volwassenheid? En hoe benut ik daarbij de kansen die e-commerce biedt?

Toelichting onderzoek

Vragen die aan bod komen in deze expertgroep:

  • De digitale behoefte van mijn klanten verandert continu, hoe moet ik mijn organisatie hierop inrichten?
  • Door corona kennen we een versnelde urgentie om stappen te zetten op digitaal vlak. Maar hoe?
  • Ik wil van een productgerichte organisatie naar een customer centric organisatie, maar hoe kom ik daar?
  • Digitalisering zorgt voor een andere samenwerking met klanten en leveranciers;  hoe richt ik mijn IT landschap hierop in?
  • Met welke business case in deze digitale transformatie moet ik rekening houden?
  • Ik weet wat mijn ambities zijn maar ik weet niet welke stappen ik eerst moet zetten.
  • Ik neem nu veel beslissingen op onderbuik gevoel, hoe wordt ik meer datagedreven?

In de expertgroep van 2021 werken we aan de hand van een B2B Digital Maturity model. Dit is het raamwerk waarbinnen we met de groep inzichten delen en keuzes maken. Hiermee komen we tot stappen om succesvol gebruik te maken van B2B e-commerce.

Gezocht profiel van experts

Beslissers of verantwoordelijken voor e-commerce. Concreet: Eigenaar, Directeur, E-commerce manager, Marketing/Sales manager, IT manager van B2B organisaties. Bij voorkeur groothandels of merkfabrikanten. Daarbij maken we geen onderscheid tussen bijvoorbeeld een technische, medische of food groothandel.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Jurriën Kerstholt

    Jurriën Kerstholt

    Directeur / oprichter, De Nieuwe Zaak

Host

Alle 22 experts

  • Martijn van Asperen

    Martijn van Asperen

    IT Manager, HillFresh International

  • Maarten van Beek

    Maarten van Beek

    Head of Restaurant Partnerships, Just Eat Takeaway.com

  • Martin Blankendaal

    Martin Blankendaal

    Head of IT & Digital Transformation, Moba B.V.

  • Sander Bredewout

    Sander Bredewout

    Adjunct-directeur Wijlhuizen Group, Wijlhuizen B.V.

  • Paul van Brussel

    Paul van Brussel

    B2B E-commerce manager, Royal Swinkels Family Brewers

  • Dirk Dreschler

    Dirk Dreschler

    Directeur digitale transformatie en commercie, Nederveen Opleidingen en Trainingen

  • Dion Fokkema

    Dion Fokkema

    E-commerce Manager, B&S Group

  • Bianca de Haan

    Bianca de Haan

    European Marketing Manager, Gallagher Europe B.V.

  • Lars Hellemans

    Lars Hellemans

    Managing Director, JVD Group

  • Arjan Hoeks

    Arjan Hoeks

    E-commerce manager, Brand Masters

  • Dirk-Jan Kloppenborg

    Dirk-Jan Kloppenborg

    Senior Area Manager, Somfy Nederland B.V.

  • Jurgen van Krevel

    Jurgen van Krevel

    CEO, Bieze Food Group

  • Alain Mathieu

    Alain Mathieu

    Digital Acceleration Manager, Sandoz Nederland

  • Jan-Willem Pustjens

    Jan-Willem Pustjens

    Managing partner, Tameson

  • Huub Rohof

    Huub Rohof

    Directeur, AniDis Nederland

  • Jos Rust

    E-commerce manager, WASCO

  • Wouter Smeets

    Wouter Smeets

    Global E-commerce Manager, Daelmans Banket

  • Rosalie Smits

    Rosalie Smits

    Head of Channels, Essenza Home

  • Jeanette van Sommeren

    Jeanette van Sommeren

    Head of Innovation & IT, Makro Nederland

  • Frans Spijkers

    Frans Spijkers

    Chief digital officer North & Central Europe, Legrand Nederland B.V.

  • Sander Sprong

    Sander Sprong

    Marketing Manager Online, SUEZ Nederland Holding B.V.

  • Jean-Paul van de Wiel

    Jean-Paul van de Wiel

    Marketing Manager, VAN RAAK GROEP

Agenda

Meer events

Nieuws

  • Voldoet je privacyverklaring aan de gestelde eisen?
    • Nieuwsbericht
    • 26-04-2021

    Privacyverklaringen bestaan er in allerlei soorten en maten en ook de scope kan verschillen. Van bondig tot uitgebreid en van algemeen tot specifiek. Beschikt je website wel over een privacyverklaring?...
  • Het ShoppingTomorrow-onderzoeksjaar door de ogen van Thijs Vermeulen
    • Nieuwsbericht
    • 26-04-2021

    Tijdens de Kick-Off 31 maart sprak Inge Demoed met Thijs Vermeulen, Director E-commerce EMEA bij Pacific Market International (PMI). Thijs is al meerdere jaren expert binnen de Marketplaces expertgroep...
  • Topsector Logistiek blikt vooruit naar stadslogistiek in 2030
    • Nieuwsbericht
    • 26-04-2021

    De Topsector Logistiek publiceerde onlangs de Outlook City Logistics van 2020. Het rapport blikt vooruit naar stadslogistiek in 2030 en welke ontwikkelingen hierin te verwachten zijn, niet in de laatste...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.