Unleash the B2B E-commerce Potential 2021

Open

Er is veel aandacht voor B2B e-commerce. De huidige ontwikkelingen leiden tot versnelde veranderingen op het vlak van B2B e-commerce en self-service. Wendbare organisaties bewijzen het succes van de keuzes die zij maken op digitaal vlak. Maar welke keuzes maken zij? B2B e-commerce gaat om meer dan het selecteren van het juiste platform. De transitie naar een meer digitale organisatie heeft impact op processen, mensen, klantgedrag, gebruik van data en meer.

B2B organisaties kunnen enerzijds leren van B2C voorbeelden, maar hebben anderzijds te maken met specifieke uitdagingen op het vlak van bijvoorbeeld klant specifieke prijzen, de rol van een account team en een beperkte naamsbekendheid. Wat betekent dit voor de stappen die moeten worden gezet?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe zet ik als B2B organisatie de volgende stap in mijn digitale volwassenheid? En hoe benut ik daarbij de kansen die e-commerce biedt?

Toelichting onderzoek

Vragen die aan bod komen in deze expertgroep:

  • De digitale behoefte van mijn klanten verandert continu, hoe moet ik mijn organisatie hierop inrichten?
  • Door corona kennen we een versnelde urgentie om stappen te zetten op digitaal vlak. Maar hoe?
  • Ik wil van een productgerichte organisatie naar een customer centric organisatie, maar hoe kom ik daar?
  • Digitalisering zorgt voor een andere samenwerking met klanten en leveranciers;  hoe richt ik mijn IT landschap hierop in?
  • Met welke business case in deze digitale transformatie moet ik rekening houden?
  • Ik weet wat mijn ambities zijn maar ik weet niet welke stappen ik eerst moet zetten.
  • Ik neem nu veel beslissingen op onderbuik gevoel, hoe wordt ik meer datagedreven?

In de expertgroep van 2021 werken we aan de hand van een B2B Digital Maturity model. Dit is het raamwerk waarbinnen we met de groep inzichten delen en keuzes maken. Hiermee komen we tot stappen om succesvol gebruik te maken van B2B e-commerce.

Gezocht profiel van experts

Beslissers of verantwoordelijken voor e-commerce. Concreet: Eigenaar, Directeur, E-commerce manager, Marketing/Sales manager, IT manager van B2B organisaties. Bij voorkeur groothandels of merkfabrikanten. Daarbij maken we geen onderscheid tussen bijvoorbeeld een technische, medische of food groothandel.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Jurriën Kerstholt

    Jurriën Kerstholt

    Directeur / oprichter, De Nieuwe Zaak

Host

Alle 7 experts

  • Sander Bredewout

    Sander Bredewout

    Adjunct-directeur Wijlhuizen Group, Wijlhuizen B.V.

  • Dirk Dreschler

    Dirk Dreschler

    Directeur digitale transformatie en commercie, Nederveen Opleidingen en Trainingen

  • Bianca de Haan

    Bianca de Haan

    European Marketing Manager, Gallagher Europe B.V.

  • Ruud van den Heuvel

    Sales Manager / E-commerce lead, FrieslandCampina Nederland B.V.

  • Huub Rohof

    Directeur, AniDis Nederland

  • Jeanette van Sommeren

    Jeanette van Sommeren

    Head of Innovation & IT, Makro Nederland

  • Sander Sprong

    Marketing Manager Online, SUEZ Nederland Holding B.V.

Agenda

Meer events

Nieuws

  • “Niet de grootste bedrijven overleven, ook niet de slimste bedrijven, maar de meest wendbare en veerkrachtige organisaties”
    • Longread
    • 25-02-2021

    Chaos biedt kansen, dat zien we in de huidige wereld dat gedomineerd wordt door het coronavirus. Maar dit is niet de eerste crisis van de wereld en we kunnen hiervan leren. We zien dat het oude niet meer...
  • Guus van de Mond: “Artificial Intelligence wordt in rap tempo beschikbaar voor iedereen”
    • Nieuwsbericht
    • 12-02-2021

    De mogelijkheden met Artificial Intelligence (AI) voor e-commerce zijn eindeloos. Met AI realiseer je bijvoorbeeld een gepersonaliseerd aanbod, suggesties op basis van beeldherkenning en 24/7 klantenservice...
  • Marlene ten Ham nieuwe directeur Thuiswinkel.org
    • Persbericht
    • 04-02-2021

    Op 10 mei verwelkomt de belangenvereniging voor webwinkeliers Marlene ten Ham als opvolger van Wijnand Jongen. Marlene ten Ham is zeven jaar directeur geweest van de Europese koepelorganisatie Ecommerce...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.