Unleash the B2B E-commerce Potential 2021

Actief

Er is veel aandacht voor B2B e-commerce. De huidige ontwikkelingen leiden tot versnelde veranderingen op het vlak van B2B e-commerce en self-service. Wendbare organisaties bewijzen het succes van de keuzes die zij maken op digitaal vlak. Maar welke keuzes maken zij? B2B e-commerce gaat om meer dan het selecteren van het juiste platform. De transitie naar een meer digitale organisatie heeft impact op processen, mensen, klantgedrag, gebruik van data en meer.

B2B organisaties kunnen enerzijds leren van B2C voorbeelden, maar hebben anderzijds te maken met specifieke uitdagingen op het vlak van bijvoorbeeld klant specifieke prijzen, de rol van een account team en een beperkte naamsbekendheid. Wat betekent dit voor de stappen die moeten worden gezet?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe zet ik als B2B organisatie de volgende stap in mijn digitale volwassenheid? En hoe benut ik daarbij de kansen die e-commerce biedt?

Toelichting onderzoek

Vragen die aan bod komen in deze expertgroep:

  • De digitale behoefte van mijn klanten verandert continu, hoe moet ik mijn organisatie hierop inrichten?
  • Door corona kennen we een versnelde urgentie om stappen te zetten op digitaal vlak. Maar hoe?
  • Ik wil van een productgerichte organisatie naar een customer centric organisatie, maar hoe kom ik daar?
  • Digitalisering zorgt voor een andere samenwerking met klanten en leveranciers;  hoe richt ik mijn IT landschap hierop in?
  • Met welke business case in deze digitale transformatie moet ik rekening houden?
  • Ik weet wat mijn ambities zijn maar ik weet niet welke stappen ik eerst moet zetten.
  • Ik neem nu veel beslissingen op onderbuik gevoel, hoe wordt ik meer datagedreven?

In de expertgroep van 2021 werken we aan de hand van een B2B Digital Maturity model. Dit is het raamwerk waarbinnen we met de groep inzichten delen en keuzes maken. Hiermee komen we tot stappen om succesvol gebruik te maken van B2B e-commerce.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Jurriën Kerstholt

    Jurriën Kerstholt

    Directeur / oprichter, De Nieuwe Zaak

Hosts

  • Richard Hendriks

    Richard Hendriks

    Account manager, Optimizely

  • Corinna Himme

    Senior Marketing Manager, Optimizely

  • George Lavric

    Marketing Manager Benelux, Optimizely

Alle 22 experts

  • Martijn van Asperen

    Martijn van Asperen

    IT Manager, HillFresh International

  • Maarten van Beek

    Maarten van Beek

    Head of Restaurant Partnerships, Just Eat Takeaway.com

  • Martin Blankendaal

    Martin Blankendaal

    Head of IT & Digital Transformation, Moba B.V.

  • Sander Bredewout

    Sander Bredewout

    Adjunct-directeur Wijlhuizen Group, Wijlhuizen B.V.

  • Paul van Brussel

    Paul van Brussel

    B2B E-commerce manager, Royal Swinkels Family Brewers

  • Dirk Dreschler

    Dirk Dreschler

    Directeur digitale transformatie en commercie, Nederveen Opleidingen en Trainingen

  • Dion Fokkema

    Dion Fokkema

    E-commerce Manager, B&S Group

  • Bianca de Haan

    Bianca de Haan

    European Marketing Manager, Gallagher Europe B.V.

  • Lars Hellemans

    Lars Hellemans

    Managing Director, JVD Group

  • Arjan Hoeks

    Arjan Hoeks

    E-commerce manager, Brand Masters

  • Dirk-Jan Kloppenborg

    Dirk-Jan Kloppenborg

    Senior Area Manager, Somfy Nederland B.V.

  • Jurgen van Krevel

    Jurgen van Krevel

    CEO, Bieze Food Group

  • Alain Mathieu

    Alain Mathieu

    Digital Acceleration Manager, Sandoz Nederland

  • Jan-Willem Pustjens

    Jan-Willem Pustjens

    Managing partner, Tameson

  • Huub Rohof

    Huub Rohof

    Directeur, AniDis Nederland

  • Jos Rust

    Jos Rust

    E-commerce manager, WASCO

  • Wouter Smeets

    Wouter Smeets

    Global E-commerce Manager, Daelmans Banket

  • Rosalie Smits

    Rosalie Smits

    Head of Channels, Essenza Home

  • Jeanette van Sommeren

    Jeanette van Sommeren

    Head of Innovation & IT, Makro Nederland

  • Frans Spijkers

    Frans Spijkers

    Chief digital officer North & Central Europe, Legrand Nederland B.V.

  • Sander Sprong

    Sander Sprong

    Marketing Manager Online, SUEZ Nederland Holding B.V.

  • Jean-Paul van de Wiel

    Jean-Paul van de Wiel

    Marketing Manager, VAN RAAK GROEP

Agenda

Meer events

Nieuws

  • Dit heb je gemist tijdens de paneldiscussies van ShoppingTomorrow – Pitstop
    • Algemeen
    • 08-07-2021

    Op 23 juni vond de ShoppingTomorrow – Pitstop plaats. Onderdeel van het programma waren vijf paneldiscussies over vijf verschillende topics: future business models, channel innovation, digital transformation,...
  • In hoeverre gaan duurzaamheid en AI het shopgedrag beïnvloeden in 2030?
    • Algemeen
    • 08-07-2021

    Het scenarioteam 2030 van ShoppingTomorrow is achter de schermen druk bezig met scenarioplanning voor het shopklimaat in 2030. Prof. Dr. Ir. Kitty Koelemeijer is expert in deze groep en vertelde tijdens...
  • Anne Fréderique Biewinga: ruim 20 jaar strategische digital & e-commerce ervaring
    • Nieuwsbericht
    • 24-06-2021

    Ze draait al ruim 20 jaar mee in de e-commercesector en heeft bij verschillende bedrijven proposities gelanceerd en markten opengebroken. We spreken met Anne Fréderique Biewinga, Group Product Director...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.