De tijd dat shoppers de winkel als enige touchpoint zagen, ligt ver achter ons. Shoppers zien en gebruiken meerdere touchpoints. Hoe kan het personeel hierop inspelen?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welk (winkel)personeel hebben retailorganisaties nodig in de toekomst?

De retail in silo's

De tijd dat shoppers de winkel als enige touchpoint zagen, ligt ver achter ons. Shoppers zien en gebruiken meerdere touchpoints. Alleen, de retailorganisatie opereert (nog) in afzonderlijke silo’s. Naast de winkeloperatie is er de e-commerceafdeling voor de webshop en de marketingafdeling. Om te overleven zijn retailers druk bezig deze afzonderlijke silo’s te veranderen in een organisatie die de consument als shopper ziet. Deze shopper is één persoon die alle mogelijke mediatypen naast elkaar (en door elkaar) gebruikt.

De expertgroep ‘Sales & Service Staff’ boog zich over de vraag welk (winkel)personeel retail organisaties in de toekomst nodig hebben. In de bluepaper lees je de antwoorden die de expertgroep vond op deze vraag.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Bram Nauta

    Bram Nauta

    Algemeen Directeur, Instore Shopper Marketing Instituut (ISMI B.V.)

Host

  • Thiemo van Spellen

    Thiemo van Spellen

    Commercial Director, Webhelp Nederland

Alle 12 experts

  • Cees Bosma

    Cees Bosma

    Partner, Instore Shopper Marketing Instituut (ISMI B.V.)

  • Carolijn Daamen

    Carolijn Daamen

    General Manager Field Management, Hamilton Bright

  • Antonie de Kok

    Antonie de Kok

    Trainer/Coach, Business Impact Training B.V.

  • Hubert de Koning

    Hubert de Koning

    Commercieel Adjunct Directeur, Printforce Nederland B.V.

  • Linda Eriksen

    Linda Eriksen

    Chief Happiness Officer (CHO), CuriousYou

  • Ernst Gleijm

    Ernst Gleijm

    Director Marketing & Sales, Innovam Group

  • Michiel Maartens

    Michiel Maartens

    Hoofd Account Management, DIO drogisten

  • Corinne Poort

    Corinne Poort

    Managing Editor Research & Advice, Ecommerce Foundation

  • Rene Spaanderman

    Rene Spaanderman

    Creative Retail Strategy, KEGA Group

  • Hans van Breukelen

    Hans van Breukelen

    Sales Director, Rucanor Europe B.V.

  • Gerard van der Molen

    Gerard van der Molen

    Owner, whitematterlab

  • Dirk van Eunen

    Dirk van Eunen

    Creative Strategy, KEGA Group

Nieuws

  • AI-verbeterde customer journey in 2024: Wat betekent dit voor jouw bedrijf?
    • Nieuwsbericht
    • 22-08-2024

    Binnen ShoppingTomorrow’s expertgroep "AI: verbeterde Customer Journey 2024" werken toonaangevende bedrijven zoals Deloitte, Google, en AdWise als voorzitters en hosts samen om de toekomst van AI in klantreizen...
  • Toekomst van winkelen: meer focus op duurzaamheid, weinig vertrouwen in nieuwe technologieën
    • Nieuwsbericht
    • 17-07-2024

    Consumenten zijn steeds vaker bezig met duurzaamheid wanneer ze (online) aankopen doen. Zo laten ze producten vaker repareren, kopen ze meer tweedehands en controleren ze nieuwe producten door middel van...
  • De highlights van de ShoppingTomorrow – Final Sprint
    • Nieuwsbericht
    • 05-07-2024

    De ShoppingTomorrow - Final Sprint bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in stadion de Galgenwaard in Utrecht. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met hun...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.