D2C: Create a new Revenue Driver for Brands 2022

Open

De expertgroep D2C: Create a new Revenue Driver for Brands, met Spryker als voorzitter en Mobiquity als host, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe wordt D2C een belangrijke winstfactor voor B2B organisaties?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe wordt D2C een belangrijke winstfactor voor B2B organisaties?

Toelichting onderzoek

Rechtstreekse levering aan eindgebruikers door fabrikanten is geen nieuwe trend. De digitalisering van de detailhandel heeft deze ontwikkeling de afgelopen jaren echter versneld. Maar veel B2B-merken, die vooral tijdens de pandemie hard leunde op marktplaats platforms zoals Amazon, hebben een harde les geleerd tijdens de pandemie. Toen deze platforms besloten hun energie te richten op de verzending van toiletpapier naar de massa, trokken ze eenvoudigweg de stekker uit andere fabrikanten. Dus wat een eenvoudige en snelle manier leek om online te verkopen, werd plots een verplichting / risico, die blootlegde hoe kwetsbaar B2B-bedrijven waren voor de power van platformen en andere marktplaats platforms.

In de huidige platform economie zorgen veel fabrikanten er al voor dat zij niet kwetsbaar zijn voor de power van platformen door het heft in eigen handen te nemen en rechtstreeks online handel te drijven met hun klanten. Merken en fabrikanten implementeren een dergelijke "Direct-to-consumer" (D2C) strategie in zeer uiteenlopende mate. De COVID-19 pandemie heeft aangetoond dat het een voordeel is om niet afhankelijk te zijn op één enkel verkoopkanaal. Maar zelfs voordien zijn veranderingen in de koopgewoonten en de verwachtingen van de klanten al duidelijk zichtbaar.

Digitale touchpoints spelen een doorslaggevende rol bij aankoopbeslissingen, ongeacht of de producten uiteindelijk online worden gekocht. Voor een toenemend aantal bedrijven wordt het van cruciaal belang om expertise op het gebied van digital commerce op te bouwen, ongeacht de branche waarin zij opereren. Hoe meer tijd verstrijkt voordat de nodige capaciteiten zijn ontwikkeld, hoe meer bedrijven achterop raken bij de concurrentie. De mate van Direct-to-Consumer (D2C) potentieel hangt af van het volwassenheidsniveau van de D2C-strategie. Het goede nieuws is dat naarmate een organisatie volwassener wordt, het inkomsten potentieel groeit.

Maar hoe zien B2B organisaties en nieuwe spelers D2C? Samen met 20+ deskundigen zal deze expertgroep de markt analyseren om de potentie van een D2C-strategie te beoordelen en de voor- en nadelen voor organisaties nader te onderzoeken. Belangrijke onderzoeksvragen en onderwerpen daarin zijn:

  • Wat is de status / situatie van D2C in 2022 wereldwijd?
  • Welke trends zijn er in D2C?
  • Wat is de toekomstige waarde van een D2C strategie?
  • Welke soorten D2C aanbieders zijn er (technische volwassenheid)?
  • Hoe beslissen fabrikanten of een digitale D2C-strategie voor hen levensvatbaar is?
  • Wat zijn de cruciale drijfveren en barrières van een D2C strategie?
  • Wat zijn de voordelen een D2C strategie?
  • Wat zijn de uitdagingen van de een D2C strategie? 
  • Wat zijn de voor- en nadelen van het opzetten van een eigen B2B marketplace?
  • Wat zijn de tools en technologie die nodig zijn om succesvol te starten?

Gezocht profiel

Deze expertgroep is voornamelijk op zoek naar experts in de volgende functies:

  • Chief Digital Officer
  • Chief Innovation Officer
  • Chief Technical Officer
  • Chief Sales Officer
  • Sales Manager / Director
  • Director / Head of Digital
  • Director / Head of E-Commerce
  • Director / Head of Innovation
  • Director / Head of IT
  • E-commerce managers
  • Marketing managers
  • Digital marketing manager

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

Host

  • Danny Groenenboom

    Danny Groenenboom

    Strategy Director Retail Europe, Mobiquity Inc.

Nieuws

  • De metaverse is hier! Ben jij er klaar voor?
    • Nieuwsbericht
    • 18-01-2022

    Er is niet echt een keiharde definitie voor het tech hype woord van dit moment: metaverse. Het is deels Web3.0, VR, AR, Crypto, platform en e-commerce ineen. Het is een pure internetwereld waarin je loopt,...
  • Het einde van third party cookies
    • Nieuwsbericht
    • 18-01-2022

    Nu privacybescherming steeds belangrijker wordt, heeft Google bekendgemaakt in 2023 afstand te doen van third party cookies. Vorig jaar stopten browsers Safari en Firefox hier al mee en nam ook Apple maatregelen...
  • We stoppen met het verkopen van messen aan jongeren
    • Nieuwsbericht
    • 18-01-2022

    De jeugdcriminaliteit daalt, maar niet in de categorie ernstige geweldsdelicten. Er is in de politiestatistieken sprake van een stijging van het aantal jongeren onder de 18 jaar die verdacht wordt van...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.