De expertgroep Data as fuel for successful Customer Engagement 2022 wordt mede mogelijk gemaakt door Ematters, VOYADO en PostNL. De groep gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Welke data zijn voor jouw organisatie van cruciaal belang en hoe creëer je daarmee relevante engagement met (potentiële) klanten?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welke data zijn voor jouw organisatie van cruciaal belang en hoe creëer je daarmee relevante engagement met (potentiële) klanten?

Toelichting onderzoek

Consumenten eisen een persoonlijke ervaring tijdens het shoppen, ongeacht het touch point, of het moment waarin ze zich in de customer journey bevinden. De tijd van spray and pray is voorbij. Relevante en persoonlijke customer journeys vereisen een gedifferentieerde aanpak gebaseerd op kwalitatief goede data. Daarbij wil je als retailer snel kunnen schakelen op ontwikkelingen. In de ochtend bedacht, tijdens lunch live!

De verwachting van de consument wordt steeds hoger. Waar je voorheen ‘weg kwam’ met het versturen van een wekelijkse nieuwsbrief, laten diverse onderzoeken zien dat de consument nu personalisatie verwacht, gemak eist, en zich beweegt op verschillende kanalen (omni-channel). Dit resulteert in heel veel data én zorgt ervoor dat dit ook daadwerkelijk de basis, ook wel brandstof, moet worden van de communicatie.

Tegelijkertijd is ‘data’ een grote uitdaging bij organisaties.

  • Is er een centraal klantbeeld? Welke data heb je minimaal nodig?
  • Zijn de belangrijkste databronnen beschikbaar?
  • Hoe wordt data geupdate?
  • Welke afdeling is in de lead?
  • Waar ligt data governance? Enzovoorts.

Tijdens deze expertgroep gaan we de brug slaan tussen beschikbare en noodzakelijke data én wat de (potentiële) klant hiervan terug ziet in de communicatie. Hoe maken we de data actionable? En hoe zorgen we ervoor dat betrokken afdelingen toegang hebben? Hoe democratiseren wij als organisatie data?

Deze vragen resulteren in een aantal separate onderwerpen welke wij (interactief) gaan behandelen. Denk aan:

  • Data (Golden Profile: welke data hebben we nodig om onze doelstellingen te behalen?)
  • Technologie (Is de juiste technologie beschikbaar? Wat mist er? Wat moeten we aan elkaar koppelen?)
  • Engagement (Hoe starten we (hyper)personalisatie op? Hoe bieden we gemak? En hoe werken we omni-channel?)
  • En misschien nog wel het meest belangrijk: de organisatie (Is data een geintegreerd onderdeel van de organisatiestrategie? Wie is in de lead? Welke afdelingen zijn betrokken? Is data toegankelijk?).

Genoemde onderwerpen worden afgepeld en belangrijk: opgesplitst in ‘vandaag, morgen, overmorgen’. Oftewel, we willen een visie ontwikkelen welke bereikt kan worden door kleine stappen (successen) te zetten!

Gezocht profiel experts

Deze expertgroep is voornamelijk op zoek naar experts in de volgende functies:

  • C-level of besluit nemende welke verantwoordelijk zijn binnen het e-commerce/ bedrijf voor; marketing, commerciële doelstellingen of IT/Data owners.
  • MKB/ GWB actief in bijvoorbeeld Automotive, Travel, Academici, Food, Fashion, Electronics.
  • De nadruk ligt op B2C (tegelijkertijd zien wij steeds meer interesse vanuit B2B in data en automation, dus sluiten wij deze zeker niet uit).

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

Hosts

  • Peter Vervelde

    Peter Vervelde

    Sales Specialist, PostNL Data Solutions

  • Joost Vugts

    Joost Vugts

    Regional Sales Manager, VOYADO

Alle 28 experts

  • Jolanda Bont

    Jolanda Bont

    CRM marketeer (loyalty en klantwaardering), Bouwmaat Nederland B.V.

  • Wouter van den Broeck

    Strategic advisor, Amsterdam Airport Schiphol Consumers

  • Pieter Brusman

    Pieter Brusman

    Owner/ Founder, Retail Republic

  • Mariska van der Burg

    Mariska van der Burg

    E-commerce manager, Geisha Fashion

  • Elaine Dauvillier

    Elaine Dauvillier

    Content Marketeer, PostNL Data Solutions

  • Martijn Dirkx

    Martijn Dirkx

    Senior SEA Specialist, Martijn Dirkx

  • Leo den Haan

    Leo den Haan

    Director Customer Management Office, Stellantis Nederland B.V.

  • Judith de Haas

    Projectmanager Omnichannel / Product Owner, Zelfstandige

  • Henk Peter van Hagen

    Henk Peter van Hagen

    Applicatie en data specialist, BSH Huishoudapparaten

  • Monique van Hal

    Monique van Hal

    Brand & Customer Experience manager, Cavalor

  • Kim Heitman

    CRM Marketeer, King Louie

  • Wouter Houtman

    Director Customer Dialogue & Engagement, Aldi

  • Marije Hulzebosch

    Marije Hulzebosch

    Marketing en E-commerce manager, Eshuis B.V.

  • Jan Koen

    ICT Manager, Deen Supermarkten BV

  • Marlou Mulders

    Marlou Mulders

    Commercial Director, Prins Petfoods

  • Daniel Nokes

    Commercieel directeur, Ematters

  • Serge Poppes

    CEO, Pegamento

  • Kees Rothuis

    Productmanager, Proforto B.V.

  • Mathijs Ruigrok

    Regional Sales Manager Netherlands, VOYADO

  • Leon Siepman

    Leon Siepman

    IT Manager, Fleurop Interflora Nederland BV

  • Britt Slegers

    Britt Slegers

    e-commerce manager, Euro Shoe Group (ESG Nederland)

  • Jasper Stemerdink

    Jasper Stemerdink

    Informatiemanager, MS Mode

  • Margot Velthorst-Van Liere

    CRM Manager, State of Art Webshop

  • Patrick Vink

    Patrick Vink

    Business Development Manager, PostNL Data Solutions

  • Lieke Visser

    CRM strategie consultant, Tivoli Vredenburg

  • Joerka van Wees

    Joerka van Wees

    Senior Manager (Strateeg), Achmea

  • Katinka Wijnalda

    Katinka Wijnalda

    Customer Experience Specialist, Kruitbosch Zwolle B.V.

  • Gerdie van Zon

    Gerdie van Zon

    Marketing Intelligence Analyst, TBAuctions Netherlands B.V.

Agenda

    • 05-07-2022 11:30

    Spant!, Doctor Abraham Kuyperlaan 3, 1402 SB Bussum

Meer events

Nieuws

  • Vijf tips om invloed uit te oefenen op besluitvorming
    • Nieuwsbericht
    • 18-05-2022

    Om een waardevolle business partner te kunnen zijn en impact te maken, heb jij als leider er baat bij de dynamiek in de boardroom te begrijpen en te weten met welke uitdagingen leden van een boardroom...
  • Wat de opkomst van Generatie Z en hybride winkelen ons kan vertellen over de toekomst van de stenen winkel
    • Nieuwsbericht
    • 18-05-2022

    E-commerce groeit al jaren en is inmiddels niet meer weg te denken uit de retailsector. De constant groeiende mogelijkheden tot online shopping en digitale mode worden hierbij vaak als bedreiging voor...
  • Wil jij als eerste horen wanneer de Pitstop gelanceerd is?
    • Algemeen
    • 21-04-2022

    De ShoppingTomorrow - Kick-Off is geweest en alle 25 expertgroepen zijn inmiddels volop bezig met onderzoeken. Op dinsdag 31 mei nemen we alweer de volgende stap in het onderzoeksjaar met de lancering...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.