Next Level B2B E-commerce 2019-2020

Actief

B2B e-commerce zal de komende jaren exponentieel groeien. De ontwikkelingen in de B2C markt laten zien dat retailers en bedrijven die vol inzetten op online verkoop, enorm gegroeid zijn. De impact van veranderende verkoopkanalen wordt steeds beter voelbaar voor B2B georiënteerde branches als groothandels. Dit brengt grote successen maar ook vele uitdagingen met zich mee

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe profiteer je maximaal van het groeipotentieel dat B2B e-commerce biedt? En welke stappen moet je daarvoor zetten?

Toelichting

Samen met experts uit diverse branches duiken we in dit onderwerp en onderzoeken we hoe B2B bedrijven deze transitie succesvol kunnen maken of hebben gemaakt en hoe nieuwe innovaties daarbij van invloed zijn. We zullen de volgende onderwerpen bespreken:

  • Klantinzicht: Wat zijn de wensen van zakelijke online kopers? Hoe is de customer journey nu en hoe gaat deze er  in de toekomst uitzien? Waar liggen de overeenkomsten en verschillen met B2C?. Hoe werk je toe naar een organisatie waarin jouw e-commerce klant centraal staat en de optimale klantbeleving ervaart? Welke logistieke oplossingen hebben invloed op de klanttevredenheid en welke opties werken conversie verhogend?
     
  • Strategie: Wat is de beste strategie voor B2B e-commerce in jouw branche? Wat maakt een B2B e-commerce strategie succesvol? Hoe reageer je als B2B speler bijvoorbeeld op het ontstaan van zakelijke marketplaces?
  • Organisatie en logistiek: Wat is de impact van B2B e-commerce op mijn organisatie? (logistiek, klantenservice, financieel, personeel). Met welke externe partners wil ik samenwerken? Welke invloed heeft de gekozen logistieke oplossing op de efficiency van je proces?
  • Systeemlandschap: Wat is de optimale inrichting van je systeemlandschap om de digitale en fysieke kanalen naadloos met elkaar te verbinden? Welke ontwikkelingen zien we in proces en data integratie?

Data: op basis van welke data stuur je en wat is hiervoor nodig? Wat zijn succesvolle voorbeelden van data gedreven marketing in de B2B?

Planning onderzoeksjaar

april
2019
februari
2020

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Rianne Bark - Lunenborg

    Rianne Bark - Lunenborg

    Marketing Manager, De Nieuwe Zaak

  • Stefan Buitenhuis

    Stefan Buitenhuis

    Accountdirector & Agile Coach, De Nieuwe Zaak

  • Jurriën Kerstholt

    Jurriën Kerstholt

    Directeur / oprichter, De Nieuwe Zaak

Hosts

  • Nienke Nijhuis

    Nienke Nijhuis

    Program Manager B2B, PostNL Pakketten Benelux BV

  • Ilse Verboom

    Ilse Verboom

    Marktmanager B2B, PostNL Pakketten Benelux BV

Alle 21 experts

  • Arjen van Beek

    Marketing Manager, ABF store

  • Sanne Benthem

    Accountmanager e-Commerce Pure Play, Unilever Nederland BV

  • Antoon Bloem

    Product Owner Online Marketing, Wildkamp B.V.

  • Eduard Brenninkmeijer

    Head of Marketing & eCommerce, AGU B.V.

  • Rik Burgersdijk

    Mede-oprichter, Proforto B.V.

  • Lennart Drewes

    Lennart Drewes

    Business developer e-commerce, Jongeneel

  • Karl van Emmerik

    Karl van Emmerik

    Manager Logistiek, Abena Healthcare B.V.

  • Leon Groenveld

    Product Owner & E-Commerce Specialist, Studystore B.V.

  • Martijn Hallewas

    Directeur, PrintAbout.nl

  • Marcel van Herpt

    Marcel van Herpt

    Ecommerce specialist, Burghouwt BV

  • Valentine Jager-Willeumier

    Valentine Jager-Willeumier

    eCommerce manager Foodservice, FrieslandCampina Nederland B.V.

  • Wieteke Lankhaar

    Wieteke Lankhaar

    Online marketing manager, Bidfood B.V.

  • Sander Pollux

    Digital Marketing Strategist, DAF Trucks

  • Kevin Reijnders

    E-commerce Manager, Bunzl Verpakkingen Arnhem

  • Richard Rijsterborgh

    Richard Rijsterborgh

    Sr. E-Commerce Manager, Fabory Nederland B.V.

  • Anika Siepel

    Business Build specialist B2B eCommerce, Heineken (Online Drinks BV)

  • Gijs Thiessens

    Manager Operations, Goos Horeca

  • Tim Treurniet

    Tim Treurniet

    Online Product Owner, Royal Brinkman

  • Alex van de Weg

    Alex van de Weg

    Senior Commercieel Medewerker, MotracLinde

  • Frans van der Werff

    Interim E-commerce Projectmanager, Basiq Dental B.V.

  • Bart Zegers

    Directeur, Wiltec

Agenda

Nieuws

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.