“Wees niet bang om het aan je klant te vragen!” Dat was de conclusie van de expertgroep Customer Service 2013-2014. De consument verwacht volledige openheid van retailers en vindt het niet raar als hij wordt benaderd om zijn persoonlijke mening te delen. Klantenservice is in 2020 geen afdeling voor klachtenafhandeling, maar het hart van een bedrijf dat zorgt voor extra verkopen, afstemming van het productaanbod en hogere klantloyaliteit.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is er concreet nodig om Customer Service anno 2020 te verwezenlijken?

Een concreet plan

De bedrijven die het meest succesvol zijn met klantenservice koppelen geïntegreerde processen over alle kanalen aan gemotiveerde klantgerichte medewerkers. Ze creëren een cultuur waarin klanten, maar ook ‘leren van klanten’, centraal staat. Dat inzicht heeft geleid tot een model voor Customer Service waarin Customer en Retailer centraal staan. In het model wordt Customer Service uitgewerkt op de assen Data, People en Experience.

Het model dient als basis voor de bluepaper: wat is er concreet nodig om de Customer Service anno 2020, zoals beschreven in het rapport, te verwezenlijken? In vier praktijkcases trachten de expertgroep deze vraag zo concreet mogelijk te beantwoorden.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Jan Kazen

    Jan Kazen

    Consumer Products en Retail, Capgemini

Host

  • Thomas Blankvoort

    Thomas Blankvoort

    Director Business Development & MarCom, Webhelp

Alle 17 experts

  • Eelco Evers

    Eelco Evers

    Business Analyst, Capgemini

  • Wouter in ‘t Velt

    Wouter in ‘t Velt

    Partner, VODW

  • Sarah Khalil

    Sarah Khalil

    Consultant, CapGemini

  • Manja Molendijk

    Manja Molendijk

    Customer service manager e-commerce, V&D

  • Kasper Monnich

    Kasper Monnich

    Projectmanager, HEMA

  • Michiel Rutteman

    Michiel Rutteman

    Business Analyst, Capgemini

  • Peter-Harm Schalk

    Peter-Harm Schalk

    Client Director, Webhelp

  • Geeske te Gussinklo

    Geeske te Gussinklo

    Directeur, Klantenservice Federatie

  • Dominique ten Haaf

    Dominique ten Haaf

    Manager Marketing, Greetz

  • Bastiaan van de Werk

    Bastiaan van de Werk

    Innovator, Roos en van de Werk

  • Bart van Eunen

    Bart van Eunen

    Founder & Owner, B4C

  • Jan van Nederveen

    Jan van Nederveen

    Managing Director Marketing & CRM, PON

  • Peter van Noord

    Peter van Noord

    Directeur, De Nieuwe Zaak

  • Gerbrand Verton

    Gerbrand Verton

    Eigenaar, YourSurprise.com

  • Tjerk Vroon

    Tjerk Vroon

    Customer Service Manager, BVA Auctions

  • Dirk Westdijk

    Dirk Westdijk

    Manager Global Services, Bugaboo

  • Paul Wijsen

    Paul Wijsen

    Contact Center Manager, Landal GreenParks

Nieuws

  • AI-verbeterde customer journey in 2024: Wat betekent dit voor jouw bedrijf?
    • Nieuwsbericht
    • 22-08-2024

    Binnen ShoppingTomorrow’s expertgroep "AI: verbeterde Customer Journey 2024" werken toonaangevende bedrijven zoals Deloitte, Google, en AdWise als voorzitters en hosts samen om de toekomst van AI in klantreizen...
  • Toekomst van winkelen: meer focus op duurzaamheid, weinig vertrouwen in nieuwe technologieën
    • Nieuwsbericht
    • 17-07-2024

    Consumenten zijn steeds vaker bezig met duurzaamheid wanneer ze (online) aankopen doen. Zo laten ze producten vaker repareren, kopen ze meer tweedehands en controleren ze nieuwe producten door middel van...
  • De highlights van de ShoppingTomorrow – Final Sprint
    • Nieuwsbericht
    • 05-07-2024

    De ShoppingTomorrow - Final Sprint bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in stadion de Galgenwaard in Utrecht. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met hun...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.