De expertgroepen die onderzoek hebben gedaan naar strategy in e-commerce hebben zich met zes verschillende topics beziggehouden. In de eerste plaats betreft dit cross-border verkopen. Hoe kun je als organisatie ook over de grens gaan verkopen en met welke kansen en obstakels moet je daarbij rekening houden?
Andere expertgroepen onderzochten alles rondom marketplaces. Hoewel ze een bedreiging kunnen vormen voor organisaties bieden ze ook kansen. Wat is de beste strategie om te hanteren? Je ontdekt het in deze onderzoeken.
Het derde topic betreft omnichannel strategy & transformation. Hoewel je als organisatie op meerdere kanalen actief moet zijn, kan het lastig zijn om te bepalen wat de juiste combinatie van kanalen is. Door de veranderende markt kan het bovendien nodig zijn de strategie aan te passen. Dit topic sluit bovendien aan bij organization & change, het vierde topic dat mogelijke veranderingen voor de organisatie in breder perspectief plaatst. Ook het vijfde topic, replatforming, sluit hierbij aan. Wat zijn namelijk de stappen en actiepunten wanneer je als organisatie op het punt staat om over te gaan naar een nieuw e-commerceplatform.
Het laatste topic voor strategy in e-commerce betreft sustainability, een hot topic op het moment. Hoe onderneem je verantwoord en hoe draag je dit uit naar klanten? Lees hieronder meer over deze topics.