Er is een revolutie gaande binnen de retail. Elke vijftig jaar maakt retail een transformatie door. Het ontstaan van grote steden en de ontwikkeling van openbaar transport gaf de start aan het ontstaan van het warenhuis. De introductie van de auto leidde tot het ontstaan van de eerste winkelcentra. In de jaren ‘60 en ‘70 van de vorige eeuw ontstonden de eerste discountretailers. Nu bevindt de retailsector zich in een situatie waarin digitale kanalen aan de bestaande kanalen moeten worden toegevoegd om mee te kunnen blijven spelen in de strijd om de klant.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kan de ideale omnichannel organisatie worden opgezet?

Succesvolle retailers omarmen de principes van omnichannel organisatie. Ze integreren de voordelen van het fysieke retailmodel met de mogelijkheden van de informatierijke klantervaring van online winkelen. Nieuwe spelers in de markt worden geroemd om hun omnichannel kwaliteiten en winnen de gunst van de consument.

Echter, lukt het nog weinig traditionele retailers om de slag naar omnichannel retail succesvol te maken. Helaas zijn er te veel voorbeelden van eens succesvolle formules die de handdoek in de ring moeten gooien. De expertgroep Omnichannel Organisatie richt zich dit jaar op hoe de ideale omnichannel organisatie het beste kan worden opgezet. Welke functies worden onderscheiden en aan wie moet de omnichannel manager rapporteren (of juist niet)?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Matthijs Rosman

    Matthijs Rosman

    Partner, RevelX

Hosts

  • Hans Dijkzeul

    Hans Dijkzeul

    Marketing & Sales Directeur, DHL Parcel

  • Martijn Duynstee

    Martijn Duynstee

    Head of Business Development, DynaGroup

Alle 11 experts

  • Marc Boers

    Marc Boers

    Bestuurslid, Expert

  • Gerard Datema

    Gerard Datema

    Customer Experience Manager, Univé Verzekeringen

  • Jeroen de Graaf

    Jeroen de Graaf

    Manager Ecommerce, Bookit

  • Marco Houtman

    Marco Houtman

    Director Retail, Vodafone

  • Jurriaan Meischke

    Jurriaan Meischke

    Manager, New People

  • Auke Meulenbroek

    Auke Meulenbroek

    Manager Online, Maxeda DIY

  • Roland Mulder

    Roland Mulder

    Manager Ecommerce, Shoeby

  • Annemarie Steenbergen

    Annemarie Steenbergen

    Online Formule Manager, Xenos

  • Annemart Tielens

    Annemart Tielens

    Changemanager, Intergamma

  • Robin van Olphen

    Robin van Olphen

    Omnichannel Project Manager, Halfords 2.0

  • Rob Wierenga

    Rob Wierenga

    Hoofd Consumentenelektronica & Installatie-Retail, UNETO-VNI

Nieuws

  • Toekomst van winkelen: meer focus op duurzaamheid, weinig vertrouwen in nieuwe technologieën
    • Nieuwsbericht
    • 17-07-2024

    Consumenten zijn steeds vaker bezig met duurzaamheid wanneer ze (online) aankopen doen. Zo laten ze producten vaker repareren, kopen ze meer tweedehands en controleren ze nieuwe producten door middel van...
  • De highlights van de ShoppingTomorrow – Final Sprint
    • Nieuwsbericht
    • 05-07-2024

    De ShoppingTomorrow - Final Sprint bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in stadion de Galgenwaard in Utrecht. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met hun...
  • Start je eigen marktplaats: de snelle, flexibele en eenvoudige manier
    • Nieuwsbericht
    • 03-07-2024

    In de dynamische wereld van e-commerce spelen marktplaatsen een steeds grotere rol. Ze bieden bedrijven een platform om hun producten aan een breed publiek te presenteren zonder de noodzaak van een eigen...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.