Net als vorig jaar is ook dit jaar Marketplaces weer onderdeel van het ShoppingTomorrow-onderzoeksprogramma! Opnieuw onder leiding van DPD en 10XCREW.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is er voor nodig om als fabrikant / merk succesvol te verkopen via marketplaces zoals Amazon en bol.com?

Weten wanneer de bluepaper online staat?

Op dit moment werkt de expertgroep nog aan haar bluepaper. Wil jij als eerste op de hoogte zijn wanneer de bluepaper beschikbaar is?

Korte toelichting

  • Voorspellingen: Wat zijn de nieuwste voorspellingen qua aandeel marketplaces binnen de totale B2C ecommerce omzet binnen Europa en NL? Hoe heeft het marketplace aandeel binnen Amazon en bol.com zich ontwikkeld?
  • Ontwikkelingen: Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen binnen marketplaces in Europa? Welke nieuwe marketplaces zijn erbij gekomen? Welke stappen heeft Google gezet qua Actions / Express? Wat zijn de verwachtingen van Amazon NL?
  • Strategie: Wat is de beste strategie op een hybride marketplace? Hoe ontwikkel je naast een vendor (1P) partnership ook een seller (3P) partnership? Wat zijn de voordeel en nadelen daarvan?
  • Optimalisatie: Wat zijn succesvolle voorbeelden van data gedreven optimaliseren op marketplaces? Wat kan je doen om een hogere conversie te realiseren? Hoe ga je meer verkeer naar je merk / product genereren?
  • Data: Hoe haal je meer uit je marketplace data? Wat mag je wel / niet met de marketplace data? Hoe ga je het inzetten om je performance te verbeteren? Hoe kan je marketplaces toch inzetten om een klantrelatie te bouwen? Bijv. d.m.v. cashback / product plus promoties.

In gesprek met Roland Wiedhaup

Met de uitbraak van COVID-19 is de toegang tot basisbenodigdheden een prioriteit geworden. ShoppingTomorrow sprak expert Roland Wiedhaup over zijn rol binnen binnen FrieslandCampina rondom de crisis en zijn deelname aan de expertgroep Marketplaces 2020. In het interview komen verschillende aspecten aan bod, waaronder social commerce in Thailand en WhatsApp bestellingen. Lees het hele interview.

Gezocht profiel

De expertgroep is op zoek naar de experts afkomstig uit: B2C, brands en fabrikanten.

Planning onderzoeksjaar 2020

januari
  • Shopping Time 2020

    16-09-2020
    NBC, Nieuwegein
  • Deadline bluepapers

    01-10-2020
  • Expertgroep Marketplaces - meeting 3

    09-07-2020
    ChannelEngine.com, Vondellaan 47, 2332 AA Leiden
  • Expertgroep Marketplaces - meeting 4

    27-08-2020
    ChannelEngine.com, Vondellaan 47, 2332 AA Leiden
  • Expertgroep Marketplaces - meeting 5

    16-09-2020
    NBC, Nieuwegein
december

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Emile Valkestijn

    Emile Valkestijn

    Head of Marketplaces, 10XCREW

Hosts

  • Marc Engelman

    Marc Engelman

    Product Marketeer, DPD Nederland B.V.

  • Kees Suijkerbuijk

    Kees Suijkerbuijk

    Content marketing manager, DPD Nederland B.V.

Alle 29 experts

  • Claudia Alsemgeest

    Claudia Alsemgeest

    Commercial Manager E-commerce, The Walt Disney Company Benelux BV

  • Lucas Bassa

    Lucas Bassa

    Marketplace Manager, Alpine Hearing Protection

  • Richard Classens

    Richard Classens

    Head of Amazon EU, Trust International B.V.

  • Sophie Duijts

    Sophie Duijts

    Customer Experience/E-commerce Manager, Shoeby Franchise

  • Koen van den Eeden

    Koen van den Eeden

    Head of Marketplaces, Greenhouse

  • Hidde van der Heide

    Hidde van der Heide

    Marketplace Manager, Libbey

  • Wouter Hoolwerf

    Wouter Hoolwerf

    Directeur, TIM'S BV

  • Patrick Inen

    Patrick Inen

    Head of E-commerce, Signify International B.V.

  • Karl Janssen

    Karl Janssen

    Partner Manager, Beter Bed B.V.

  • Daan de Jong

    Daan de Jong

    Global marketplace manager, Solis Benelux B.V.

  • Albert Kamphuis

    Albert Kamphuis

    Ecommerce Director, Ferm B.V.

  • Erik Laurens

    Erik Laurens

    Team leader E-commerce Benelux, Procter & Gamble Nederland

  • Sandra van der Meijs

    Sandra van der Meijs

    Marketplace specialist, Smartwares Group

  • Nicolas Monopoli

    Nicolas Monopoli

    Co-Founder, Technical Lead, Amazon Solutions

  • Rik Murray

    Rik Murray

    Ecommerce director, Edco Eindhoven B.V.

  • Fabian Nijlant

    Fabian Nijlant

    China marketplace practitioner, Playhead China

  • Tessa van Nunen

    Tessa van Nunen

    E-commerce Manager EMEA & Asia Pacific, Bosch Power Tools B.V.,

  • Lucas Schouten

    Lucas Schouten

    Key Account Manager Hygiëne / Home, Reckitt Benckiser

  • Camiel Schreurs

    Camiel Schreurs

    E-commerce Manager Perry & Aktiesport, Perry Sport

  • Jorrit Steinz

    Jorrit Steinz

    CEO, Channel Engine

  • Marc Tomassen

    Marc Tomassen

    Manager Online, Elho

  • Harm van Veenendaal

    Business Development, JD.com

  • Marcel Veenings

    Marcel Veenings

    Business Analyst, BSH Huishoudapparaten

  • Thijs Vermeulen

    Thijs Vermeulen

    Ecommerce manager EMEA, PMI Worldwide

  • Wessel van de Vijfeijken

    Wessel van de Vijfeijken

    Digital Marketing & eCommerce coordinator, GP Batteries Europe

  • Marieke Vink

    Marketplaces Manager Shoeby, VDR Fashion Group B.V.

  • Roland Wiedhaup

    Roland Wiedhaup

    Global Head of eCommerce, FrieslandCampina Nederland B.V.

  • Rutger Wismeyer

    Rutger Wismeyer

    Global eCommerce Development Director, Bugaboo International B.V.

  • Niek Wisse

    Niek Wisse

    Marketplace Specialist, OMODA

Nieuws

  • Retail Media: een win-winsituatie voor consument, retailer en leverancier
    • Expertgroep
    • 19-10-2020

    Voor veel retailers is e-commerce inmiddels een belangrijk verkoopkanaal. Echter duikt er ook een ander potentieel business model op, dat retailers in staat stelt een platform te bieden voor relevante...
  • Ludo Verlinden: “Succesvol zijn in eigen land is key voor cross-border e-commerce”
    • Nieuwsbericht
    • 13-10-2020

    Cross-border e-commerce is een goede manier om je organisatie naar een hoger niveau te tillen en je omzet te laten groeien. Maar wist je dat het spreiden van risico’s ook een belangrijk argument is? Zo...
  • Hoe zit het met duurzaamheid in de e-commercesector?
    • Persbericht
    • 08-10-2020

    Consumenten zijn bereid om hun gedrag aan te passen voor een duurzamere levering van een online aankoop. Zo is 42% van de consumenten positief over langer wachten op een bestelling als dat duurzamer is....

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.