Net als vorig jaar is ook dit jaar Marketplaces weer onderdeel van het ShoppingTomorrow-onderzoeksprogramma! Opnieuw onder leiding van DPD en 10XCREW.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is er voor nodig om als fabrikant / merk succesvol te verkopen via marketplaces zoals Amazon en bol.com?

Korte toelichting

  • Voorspellingen: Wat zijn de nieuwste voorspellingen qua aandeel marketplaces binnen de totale B2C ecommerce omzet binnen Europa en NL? Hoe heeft het marketplace aandeel binnen Amazon en bol.com zich ontwikkeld?
  • Ontwikkelingen: Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen binnen marketplaces in Europa? Welke nieuwe marketplaces zijn erbij gekomen? Welke stappen heeft Google gezet qua Actions / Express? Wat zijn de verwachtingen van Amazon NL?
  • Strategie: Wat is de beste strategie op een hybride marketplace? Hoe ontwikkel je naast een vendor (1P) partnership ook een seller (3P) partnership? Wat zijn de voordeel en nadelen daarvan?
  • Optimalisatie: Wat zijn succesvolle voorbeelden van data gedreven optimaliseren op marketplaces? Wat kan je doen om een hogere conversie te realiseren? Hoe ga je meer verkeer naar je merk / product genereren?
  • Data: Hoe haal je meer uit je marketplace data? Wat mag je wel / niet met de marketplace data? Hoe ga je het inzetten om je performance te verbeteren? Hoe kan je marketplaces toch inzetten om een klantrelatie te bouwen? Bijv. d.m.v. cashback / product plus promoties.

Gezocht profiel

De expertgroep is op zoek naar de experts afkomstig uit: B2C, brands en fabrikanten.

Planning onderzoeksjaar 2020

januari
december

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Emile Valkestijn

    Emile Valkestijn

    Head of Marketplaces, 10XCREW

Hosts

  • Marc Engelman

    Marc Engelman

    Product Marketeer, DPD Nederland B.V.

  • Kees Suijkerbuijk

    Content marketing manager, DPD Nederland B.V.

Alle 30 experts

  • Lucas Bassa

    Marketplace Manager, Alpine Hearing Protection

  • Richard Classens

    Head of Amazon EU, Trust International B.V.

  • Denise Daniels

    eCommerce Manager Benelux, Mondelez International

  • Sophie Duijts

    Sophie Duijts

    E-commerce / Marketplace Manager, Shoeby Franchise

  • Dion van Heck

    Managing Director, Solis Benelux B.V.

  • Hidde van der Heide

    Hidde van der Heide

    Marketplace Manager, Libbey

  • Wouter Hoolwerf

    Directeur, TIM'S BV

  • Patrick Inen

    Head of E-commerce, Signify International B.V.

  • Karl Janssen

    Karl Janssen

    Partner Manager, Beter Bed B.V.

  • Niels Jaspers

    Niels Jaspers

    Managing Marketplaces Business Consultant, Xplore Group

  • Albert Kamphuis

    Albert Kamphuis

    Ecommerce Manager, Ferm B.V.

  • Tommy Kriellaars

    Marketplace Manager, T.O.M. bv

  • Sandra van der Meijs

    Marketplace specialist, Smartwares Group

  • Nicolas Monopoli

    Co-Founder, Technical Lead, Amazon Solutions

  • Fabian Nijlant

    Fabian Nijlant

    China marketplace practitioner, Playhead China

  • Eric Nijman

    Eric Nijman

    E-commerce manager, ZEEMAN textielSupers B.V.

  • Tessa van Nunen

    Tessa van Nunen

    E-commerce Manager EMEA & Asia Pacific, Bosch Power Tools B.V.,

  • Tom Pragt

    Tom Pragt

    Marketplace Manager, Rosefield Watches B.V.

  • Claudia Reesink

    Claudia Reesink

    Manager e-Commerce B2C, Kabels.nl

  • Lucas Schouten

    Lucas Schouten

    Key Account Manager Hygiëne / Home, Reckitt Benckiser

  • Jorrit Steinz

    Jorrit Steinz

    CEO, Channel Engine

  • Marc Tomassen

    Marc Tomassen

    Manager Online, Elho

  • Harm van Veenendaal

    Harm van Veenendaal

    E-commerce Manager, Blue Ocean Sales Management

  • Thijs Vermeulen

    Thijs Vermeulen

    Ecommerce manager EMEA, PMI Worldwide

  • Wessel van de Vijfeijken

    Digital Marketing & eCommerce coordinator, GP Batteries Europe

  • Marieke Vink

    Marieke Vink

    Manager Online Partnerships, FNG Group

  • Rutger Wismeyer

    Rutger Wismeyer

    Global eTail Development Director, Bugaboo International B.V.

  • Niek Wisse

    Marketplace Manager, OMODA

  • Bart Zijderlaan

    Online trade marketeer, Garmin Nederland BV

  • Pytrik Zwaagstra

    Pytrik Zwaagstra

    E commerce en Online Manager, Garmin Nederland BV

Nieuws

  • Bied je klanten een relevante klantreis met AI
    • Nieuwsbericht

    Bedrijven realiseren zich dat consumenten selectiever worden in de gepersonaliseerde interacties die zij toelaten. Gecombineerd met de steeds strenger wordende dataprivacyeisen, wordt het belangrijk om...
  • Save the date: ShoppingTomorrow - De Kick-Off
    • Nieuwsbericht

    Het volgende onderzoeksjaar van ShoppingTomorrow staat alweer klaar om van start te gaan; we trappen de volgende editie af op woensdag 15 april tijdens ShoppingTomorrow – De Kick-Off. Ook dit keer belooft...
  • Wrap-up Webwinkel Vakdagen: Let’s make it personal
    • Blog

    Grote kans dat je afgelopen dagen op de Webwinkel Vakdagen bent geweest, in januari the place to be voor e-commerceprofessionals. Centraal dit jaar stonden personalisatie en het vertellen van je eigen...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.