Marketplaces 2020

Marketplaces zijn niet meer weg te denken uit het e-commercelandschap. Een groot aantal bedrijven verkoopt al via platformen. Daarnaast zien we steeds meer fabrikanten en merken die deze stap naar marketplaces aan het zetten zijn als onderdeel van hun digitale strategie. De expertgroep Marketplaces richtte zich dit jaar op de online verkoop via marketplaces door merken en fabrikanten. Hoe zet je die stap, van welke trends en ontwikkelingen moet je nu op de hoogte zijn en hoe kun je erop inspelen? Lees het in de bluepaper van de expertgroep Marketplaces

Download Bluepaper
Bluepaper 2020 Marketplaces

Takeaways uit deze bluepaper

  1. Een marketplace is een ideaal kanaal om omzet te genereren, maar winstgevendheid is niet vanzelfsprekend. Wie succesvol wil verkopen via marketplaces, moet beginnen met het vormen van een strategie. Wie zomaar begint, kan enorm verrast worden, in zowel negatieve als positieve zin.
  2. Aangezien Google van alle marktplaatsen het beste in staat is om het zoekgedrag af te stemmen op het productaanbod, kan Shopping Actions weleens de grootste concurrent worden van de marktplaatsen die nu de dienst uitmaken.
  3. Ben je bereid tot het nemen van risico? Richt je niet alleen op de generieke marketplaces, maar ook op de specialistische. Hoewel er minder traffic naar zo’n marketplace komt, is de traffic kwalitatief wel beter.

Marketplaces Online Adviestool 2020

De expertgroep Marketplaces heeft zich dit jaar gericht op merken en fabrikanten die online (willen) verkopen via marketplaces. Om dat succesvol te kunnen doen, is kennis van de huidige trends
en ontwikkelingen noodzakelijk. De bluepaper geeft een beschrijving van die trends en advies over hoe je daar als bedrijf mee om kunt gaan.  Omdat de expertgroep weet dat er veel vragen spelen rond marketplaces, hebben ze daarnaast 10 vragen voor je beantwoord, in navolging op de 25 vragen die ze vorig jaar hebben opgepakt.

In deze adviestool geeft de expertgroep antwoord op die vragen. Deze vragen zijn beantwoord door de experts en voorzien van extra bronnen.

Aanbevolen bluepapers

  • Drivers of B2B E-commerce Growth 2020

    Onder leiding van De Nieuwe Zaak en PostNL is de expertgroep Drivers of B2B E-commerce Growth op zoek gegaan naar invloeden op de groei van b2b-e-commerce. Wat is belangrijk en waar te beginnen? De experts...
    Download
  • Cross-border (E-)commerce 2020

    De expertgroep Cross-Border E-commerce heeft dit jaar onderzoek gedaan naar de gevolgen van de COVID-19-pandemie voor de internationale e-commercemarkt. De wereldwijde economie kreeg een forse dreun te...
    Download
  • Conversion Optimization 2020

    A/B-testen is binnen conversieoptimalisatie dé methode om te valideren of je gedrag hebt veranderd van je websitebezoekers. Of bijvoorbeeld frictie in het gebruiksgemak hebt weggehaald. Maar stel: je hebt...
    Download
Terug naar het overzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.