Cross-border (E-)commerce 2020

De expertgroep Cross-Border E-commerce heeft dit jaar onderzoek gedaan naar de gevolgen van de COVID-19-pandemie voor de internationale e-commercemarkt. De wereldwijde economie kreeg een forse dreun te verwerken na de eerste coronagolf. Bij het schrijven van deze bluepaper (september 2020) is er een reële kans op een tweede golf van besmettingen, met alle gevolgen van dien. Zijn er dan alleen maar verliezers in deze wereldwijde crisis, door velen betiteld als de grootste uitdaging sinds de Tweede Wereldoorlog? Nou nee, er zijn ook bedrijven die zich (deels) aan de misère hebben weten te onttrekken, onder andere door een focus op internationale e-commerce. De expertgroep maakte een aantal podcasts waarin verschillende internationaal opererende bedrijven en deskundigen ervaringen delen en toekomstvisies ontvouwen over de gevolgen van de pandemie voor de cross-border e-commercemarkt.

Download Bluepaper
Bluepapers 2020 Cross-border (E-)commerce

Takeaways uit deze bluepaper

  1. COVID-19 maakt eens te meer duidelijk dat de online consument zich overal op de wereld bevindt en dat hij steeds makkelijker koopt in buitenlandse webshops.
  2. Retailers die zich richten op de buitenlandse consument en die werken met flexibele ketens en sterke, wereldwijd opererende transportpartners zijn beter in staat gebleken om met de crisis om te gaan.
  3. COVID-19 leidt wereldwijd tot versnelde sluitingen van fysieke winkels en groeiende investeringen in digitalisering, met als doel de online koopervaring van de nationale en internationale consument te verbeteren.

Wat nou crisis?! Podcast

Iedere crisis heeft biedt ook kansen. Het Chinese teken voor crisis bestaat niet voor niets uit twee delen. Gevaar én kans. De expertgroep cross border e-commerce zoomt in op de kansen. Wij willen ondernemers helpen de covid-19 crisis te gebruiken om een digitale acceleratie te maken en daarmee beter uit deze crisis te komen. Daarom hebben wij een serie podcasts opgenomen, podcasts boordevol ervaringen van ondernemingen die ook door de corona crisis verrast zijn, maar deze hebben omgezet in kansen.

Luister naar ondernemingen als Vitaminstore, Omoda , Online plastics, groep, Secrid en nog veel meer. Ze vertellen hoe zij sterker uit de coronacrisis zijn gekomen. Ook hebben we een aantal retail en internet experts geinterviewd zoals bijvoorbeeld Cor Molenaar, Jesse Weltevreden en Leendert van Delft. Zij vertellen je hun visie op de afgelopen periode én hoe je je strategie toekomst bestendig kunt maken.

Deze podcast is mede mogelijk gemaakt door Potenza Media

Aanbevolen bluepapers

  • Drivers of B2B E-commerce Growth 2020

    Onder leiding van De Nieuwe Zaak en PostNL is de expertgroep Drivers of B2B E-commerce Growth op zoek gegaan naar invloeden op de groei van b2b-e-commerce. Wat is belangrijk en waar te beginnen? De experts...
    Download
  • Conversion Optimization 2020

    A/B-testen is binnen conversieoptimalisatie dé methode om te valideren of je gedrag hebt veranderd van je websitebezoekers. Of bijvoorbeeld frictie in het gebruiksgemak hebt weggehaald. Maar stel: je hebt...
    Download
  • Visual Commerce 2020

    Consumenten gaan zich steeds meer oriënteren op basis van visuele gegevens. Kijken is van groot belang bij de oriëntatie en aankoop van nieuwe producten en diensten, zintuiglijke beleving daarmee een belangrijke...
    Download
Terug naar het overzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.