Visual Commerce 2020

Consumenten gaan zich steeds meer oriënteren op basis van visuele gegevens. Kijken is van groot belang bij de oriëntatie en aankoop van nieuwe producten en diensten, zintuiglijke beleving daarmee een belangrijke voorwaarde voor de winkel van de toekomst. Er is onderzocht wat we verstaan onder visual commerce en welke impact dit heeft op het gedrag binnen de customer journey. Deze bluepaper van de expertgroep Visual Commerce biedt een samenvatting van alle conclusies.

Download Bluepaper
Bluepaper 2020 Visual Commerce

Takeaways uit deze bluepaper

  1. Door onder andere digitalisering wint visuele beleving aan belang bij de consument. Visual commerce biedt een interactieve zintuiglijke ervaring en dat is een belangrijke voorwaarde voor de (digitale) klantreis van de toekomst.
  2. Door de ontwikkeling van visual commerce en van het gedrag in de customer journey, laat de doelgroep voor visual commerce zich maar moeilijk vatten in demografische kenmerken. Maar op basis van het gedrag zijn wel vijf duidelijke persona’s te identificeren.
  3. Elk product of dienst leent zich voor de toepassing van visual commerce. Van belang is wel dat het visuele verhaal gedragen wordt door een weloverwogen Why. Daarnaast zijn in deze bluepaper zes belangrijke uniqueidentifiers gedefinieerd.

Aanbevolen bluepapers

  • Innovation for Brands 2020

    Innovatie is de ontwikkeling van nieuwe of verbeterde producten, diensten, markten en/of processen, vaak via het toepassen van nieuwe technologie. Maar liefst 84% van de leidinggevenden geeft aan dat innovatie...
    Download
  • The Architecture of Customer Engagement 2020

    Wat onderscheidt succesvolle klantgerichte bedrijven met een naadloze customer experience van bedrijven die marketing- en salestechnisch dezelfde activiteiten lijken te ontplooien, maar niet hetzelfde...
    Download
  • Local Retail: small businesses, great opportunities 2020

    Ten tijde van de coronacrisis heeft buy local meer waardering en aandacht gekregen, maar online shopping evenzeer; meer en meer consumenten, ook de babyboomers, kennen inmiddels het voordeel van online....
    Download
Terug naar het overzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.