The role of Product Data in Sustainability 2022

Actief

De expertgroep The role of Product Data in Sustainability, met Capgemini als voorzitter en Thuiswinkel.org en Connecting the Dots als hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kan ik de effort die ik steek in het zo duurzaam mogelijk maken van ons productaanbod online op een goede manier weergeven?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kan ik de effort die ik steek in het zo duurzaam mogelijk maken van ons productaanbod online op een goede manier weergeven?

Toelichting onderzoek

De volgende deelvragen zijn opgesteld:

  • Een holistische blik: hoe ziet de Value Chain van producten eruit? (Food + non-food)
  • Welke productdata heb je nodig en hoe kan je die ontsluiten?
  • Hoe spreek je de duurzame klant beter aan met jouw aanbod?
  • Welke partijen zijn voorlopers en hoe kunnen wij als groep daarvan leren?
    • Voorlopers in het op orde krijgen van product data?
    • Voorlopers in het vermarkten van duurzame producten?
    • Voorlopers in het transparant communiceren?
  • Hoe voldoe je aan richtlijnen vanuit oa Authoriteit Consument & Markt en blijft je informatie toch aantrekkelijk voor de markt?
  • Welke oplossingen zijn er al in de markt; welke voordelen en nadelen bieden die?
  • Hoe kun je klein beginnen/ een pilot starten?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Maarten Drukker

    Maarten Drukker

    Transformation Manager, Capgemini Nederland BV

  • Moniek van der Liende

    Moniek van der Liende

    Business Analyst, Capgemini Nederland BV

Hosts

  • Ellen de Lange

    Ellen de Lange

    Adviseur duurzaamheid, Thuiswinkel.org

  • Max Schrevelius

    Max Schrevelius

    Sales Director / Owner, ConnectingTheDots

Alle 20 experts

  • Frits van den Bos

    Frits van den Bos

    Manager Innovatie, GS1 Nederland

  • Inge Demoed

    Inge Demoed

    Innovation Manager, Thuiswinkel.org

  • Alexander van Dijk

    Alexander van Dijk

    PIM specialist, Innovadis

  • Henk Dillingh

    Henk Dillingh

    Adviseur Afval en Circulaire Economie, Rijkswaterstaat

  • Seppe Eloot

    Seppe Eloot

    Head of Sustainability Mediamartkt Benelux, Media Markt-Saturn

  • Seppe Eloot

    Head of Sustainability, MMS Online Nederland B.V.

  • Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Hoofd Datamangement, SPAR Holding B.V.

  • Irene Jonkman

    Irene Jonkman

    Impact & Sustainability, Yumeko

  • Barbara Keurntjes

    Barbara Keurntjes

    CEO, Bluefield

  • Rick Maresch

    Rick Maresch

    Digital Transition Manager, Koninklijke Auping B.V.

  • Jenycke van der Maten

    Jenycke van der Maten

    Marketeer, Zuiver B.V.

  • Kirsten Metten

    Kirsten Metten

    Strategic program manager Sustainability, bol.com

  • Margreeth Pape

    Margreeth Pape

    Manager Duurzaamheid & Public Affairs, Intergamma B.V.

  • Kelly Ruigrok

    Kelly Ruigrok

    CEO National Sustainability Institute, GSES System

  • Rens Tap

    Rens Tap

    Senior Consultant, Modint

  • Marcel van Trier

    Marcel van Trier

    Director Retail, Möbius Nederland

  • Frits van der Veen

    Frits van der Veen

    Co-Owner / E-commerce Director, Herqua Sports

  • Arjan Veldhuis

    Arjan Veldhuis

    Technical Data Coordinator, Esdec Solar Group

  • Robert Viertelhauzen

    Robert Viertelhauzen

    Managing Director, ClimatePartner Nederland B.V.

  • Ronald Wallenburg

    Ronald Wallenburg

    Programmadirecteur, Ventus

Nieuws

  • Studiereis: Shopping redefined; de nieuwe manier van verkopen
    • Nieuwsbericht
    • 26-09-2022

    We bevinden ons midden in de slag om de consument en het wordt lastiger om producten door de supply chain te krijgen, zegt Salesforce tijdens de Thuiswinkel.org/ShoppingTomorrow studiereis naar New York....
  • Studiereis: Ondernemen in Amerika, waar moet je rekening mee houden?
    • Nieuwsbericht
    • 21-09-2022

    De studiereis bracht ons naar het consulaat in New York. Ontvangen door Maarten Boef, plaatsvervangend ambassadeur, spraken we over de uitdagingen die het ondernemen in Amerika met zich meebrengt. De verschillende...
  • Studiereis: The only constant is constant change
    • Nieuwsbericht
    • 20-09-2022

    We bevinden ons in een nieuwe wereld. Snelle creatie en adoptie van nieuwe technologieën zijn aan de orde van de dag. Grote bedrijven blijven ontstaan en groeien, met als doel de huidige en traditionele...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.