De expertgroep The role of Product Data in Sustainability, met Capgemini als voorzitter en Thuiswinkel.org en Connecting the Dots als hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kan ik de effort die ik steek in het zo duurzaam mogelijk maken van ons productaanbod online op een goede manier weergeven?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kan ik de effort die ik steek in het zo duurzaam mogelijk maken van ons productaanbod online op een goede manier weergeven?

Toelichting onderzoek

De volgende deelvragen zijn opgesteld:

  • Een holistische blik: hoe ziet de Value Chain van producten eruit? (Food + non-food)
  • Welke productdata heb je nodig en hoe kan je die ontsluiten?
  • Hoe spreek je de duurzame klant beter aan met jouw aanbod?
  • Welke partijen zijn voorlopers en hoe kunnen wij als groep daarvan leren?
    • Voorlopers in het op orde krijgen van product data?
    • Voorlopers in het vermarkten van duurzame producten?
    • Voorlopers in het transparant communiceren?
  • Hoe voldoe je aan richtlijnen vanuit oa Authoriteit Consument & Markt en blijft je informatie toch aantrekkelijk voor de markt?
  • Welke oplossingen zijn er al in de markt; welke voordelen en nadelen bieden die?
  • Hoe kun je klein beginnen/ een pilot starten?

Gezocht profiel experts

Deze expertgroep is voornamelijk op zoek naar experts in de volgende functieprofielen: 

B2B: Productie, Access materials, Makers Unite, Overheid, Start-ups op dit gebied: GSES, Fairify, SUSledger, True Price.

B2C: Food en Non-food

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Maarten Drukker

    Transformation Manager, Capgemini Nederland BV

  • Moniek van der Liende

    Moniek van der Liende

    Business Analyst, Capgemini Nederland BV

Hosts

  • Ellen de Lange

    Ellen de Lange

    Adviseur duurzaamheid, Thuiswinkel.org

  • Max Schrevelius

    Max Schrevelius

    Sales Director / Owner, ConnectingTheDots

Alle 7 experts

  • Frits van den Bos

    Frits van den Bos

    Manager Innovatie, GS1 Nederland

  • Henk Dillingh

    Henk Dillingh

    Adviseur Afval en Circulaire Economie, Rijkswaterstaat

  • Lars Dinjens

    Lars Dinjens

    Co-founder and researcher, Fairify B.V.

  • Sjoukje Goldman

    Sjoukje Goldman

    Onderzoeker & docent, Hogeschool van Amsterdam

  • Roos Janssen

    Roos Janssen

    Programmamanager, Transitieagenda Consumptiegoederen

  • Margreeth Pape

    Manager Duurzaamheid & Public Affairs, Intergamma B.V.

  • Kelly Ruigrok

    CEO National Sustainability Institute, GSES System

Nieuws

  • De metaverse is hier! Ben jij er klaar voor?
    • Nieuwsbericht
    • 18-01-2022

    Er is niet echt een keiharde definitie voor het tech hype woord van dit moment: metaverse. Het is deels Web3.0, VR, AR, Crypto, platform en e-commerce ineen. Het is een pure internetwereld waarin je loopt,...
  • Het einde van third party cookies
    • Nieuwsbericht
    • 18-01-2022

    Nu privacybescherming steeds belangrijker wordt, heeft Google bekendgemaakt in 2023 afstand te doen van third party cookies. Vorig jaar stopten browsers Safari en Firefox hier al mee en nam ook Apple maatregelen...
  • We stoppen met het verkopen van messen aan jongeren
    • Nieuwsbericht
    • 18-01-2022

    De jeugdcriminaliteit daalt, maar niet in de categorie ernstige geweldsdelicten. Er is in de politiestatistieken sprake van een stijging van het aantal jongeren onder de 18 jaar die verdacht wordt van...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.