De expertgroep Marketplaces: start your ow platform, gaat dit jaar een verdiepingsslag maken op de expertgroep van vorig jaar. Onder leiding van Mirakl en Xplore Group gaan ze aan de slag met de volgende onderzoeksvraag: Welk businessmodellen en strategieën zijn er voor het starten van een marktplaats en hoe bepaal je welke geschikt is?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welk businessmodellen en strategieën zijn er voor het starten van een marktplaats en hoe bepaal je welke geschikt is?

Toelichting onderzoek

Welk marktplaats-bedrijfsmodel past bij jouw bedrijf? Het kiezen van het verkeerde bedrijfsmodel is immers een van de belangrijkste redenen waarom bedrijven falen. Als je precies wilt weten hoe je het beste bedrijfsmodel voor jouw marktplaats kiest, meld je dan aan.

De expertgroep maakt dit jaar een verdiepingsslag op de introductie van het marktplaats businessmodel van vorig jaar. Welke typen marktplaats zijn er internationaal? Waar in de waardeketen bevinden zich deze marktplaatsen? Waarom zijn ze opgericht en door wie? Hoe ziet hun businessmodel er uit en wat kunnen wij daarvan leren?

Over o.a. deze vragen buigt het team van experts uit de markt zich in 2021. Je leest de uitkomsten in het ShoppingTomorrow-boek en in de voor download beschikbare bluepaper.

Gezocht profiel van experts

Medewerkers op management of directie niveau, ondernemers en zelfstandigen. Personen die actief zijn als marktplaats of momenteel de marktplaats opportuniteit voor hun bedrijf overwegen. Alle experts dienen een gedegen kennis van e-commerce te hebben of werkzaam te zijn voor een marktplaats.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Niels Jaspers

    Niels Jaspers

    Marketplace Business Consultant & Mirakl Partner, Xplore Group

Hosts

Nieuws

  • “Niet de grootste bedrijven overleven, ook niet de slimste bedrijven, maar de meest wendbare en veerkrachtige organisaties”
    • Longread
    • 25-02-2021

    Chaos biedt kansen, dat zien we in de huidige wereld dat gedomineerd wordt door het coronavirus. Maar dit is niet de eerste crisis van de wereld en we kunnen hiervan leren. We zien dat het oude niet meer...
  • Guus van de Mond: “Artificial Intelligence wordt in rap tempo beschikbaar voor iedereen”
    • Nieuwsbericht
    • 12-02-2021

    De mogelijkheden met Artificial Intelligence (AI) voor e-commerce zijn eindeloos. Met AI realiseer je bijvoorbeeld een gepersonaliseerd aanbod, suggesties op basis van beeldherkenning en 24/7 klantenservice...
  • Marlene ten Ham nieuwe directeur Thuiswinkel.org
    • Persbericht
    • 04-02-2021

    Op 10 mei verwelkomt de belangenvereniging voor webwinkeliers Marlene ten Ham als opvolger van Wijnand Jongen. Marlene ten Ham is zeven jaar directeur geweest van de Europese koepelorganisatie Ecommerce...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.