Marketplaces: start your own platform 2021

Actief

De expertgroep Marketplaces: start your ow platform, gaat dit jaar een verdiepingsslag maken op de expertgroep van vorig jaar. Onder leiding van Mirakl en Xplore Group gaan ze aan de slag met de volgende onderzoeksvraag: Welk businessmodellen en strategieën zijn er voor het starten van een marktplaats en hoe bepaal je welke geschikt is?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welk businessmodellen en strategieën zijn er voor het starten van een marktplaats en hoe bepaal je welke geschikt is?

Toelichting onderzoek

Welk marktplaats-bedrijfsmodel past bij jouw bedrijf? Het kiezen van het verkeerde bedrijfsmodel is immers een van de belangrijkste redenen waarom bedrijven falen. Als je precies wilt weten hoe je het beste bedrijfsmodel voor jouw marktplaats kiest, meld je dan aan.

De expertgroep maakt dit jaar een verdiepingsslag op de introductie van het marktplaats businessmodel van vorig jaar. Welke typen marktplaats zijn er internationaal? Waar in de waardeketen bevinden zich deze marktplaatsen? Waarom zijn ze opgericht en door wie? Hoe ziet hun businessmodel er uit en wat kunnen wij daarvan leren?

Over o.a. deze vragen buigt het team van experts uit de markt zich in 2021. Je leest de uitkomsten in het ShoppingTomorrow-boek en in de voor download beschikbare bluepaper.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Niels Jaspers

    Niels Jaspers

    Marketplace Business Consultant & Mirakl Partner, Xplore Group

Hosts

Alle 26 experts

  • Ruben de Blok

    Ruben de Blok

    Marketplaces Manager, Kleertjes.com

  • Mark Boekraad

    Mark Boekraad

    Manager E-commerce, AutoBinck Online Trade B.V.

  • Jeroen Bolweg

    Oprichter, VesselAuction BV

  • Jerry van den Braak

    Jerry van den Braak

    Business Development Manager Marketplace, Decathlon

  • Remco Den Braven

    Remco Den Braven

    Director International Products | Talpa eCommerce, Talpa e-Commerce

  • Remke van Cleef

    Remke van Cleef

    Seller Marketing Manager, TBAuctions Netherlands B.V.

  • Mark Croes

    Mark Croes

    Digital Innovation Manager, Bidfood B.V.

  • Koen van Es

    Koen van Es

    Eigenaar, Sweetsupply B.V.

  • Stijn Hoegaerts

    Stijn Hoegaerts

    IT Director, Van Marcke

  • Bart Jansen

    Bart Jansen

    Senior Consultant E-commerce, OneRetail BV

  • Lourens Keers

    Lourens Keers

    Marketplace Director, AB InBev

  • Jan Klawer

    Jan Klawer

    CMO, 1-2-Taste

  • Joost Legebeke

    Joost Legebeke

    Project manager – Partner Propositie, bol.com

  • Tom Maneschijn

    Tom Maneschijn

    VP Europe, Untappd

  • Salah Maréchal

    Salah Maréchal

    E-commerce Manager Marketplace, Blokker B.V.

  • Francine Nielander

    Francine Nielander

    Operations Lead, Maykers B.V.

  • Eric Nijman

    Eric Nijman

    CEO, E-business Consultant, Orion Pax B.V.

  • Ayla van Olphen

    Ayla van Olphen

    Co-Founder / CCO, Homedeco

  • Annette Poiesz

    Annette Poiesz

    CEO, The Chain Never Stops B.V.

  • Simone Rodenburg

    Simone Rodenburg

    Manager Marketplaces, fonQ Groep B.V.

  • Nick Rossou

    Nick Rossou

    Managing Director, Findyourbike

  • Joost Rust

    Joost Rust

    Directeur, CoolSafety B.V.

  • Wil Salden

    Wil Salden

    E-commerce & Marketing Manager, Obelink Vrijetijdsmarkt B.V.

  • Alexander Schuitema

    Alexander Schuitema

    E-commerce Manager a.i., NBD Biblion

  • Tamara Smith-Zonneveld

    Tamara Smith-Zonneveld

    E-commerce Manager a.i., Welkoop Retail B.V.

  • Freek Tichelman

    Freek Tichelman

    Business Developer Marketplace, Blokker B.V.

Agenda

Meer events

Nieuws

  • Wil jij als eerste weten wanneer de nieuwste bluepapers online komen?
    • Algemeen
    • 14-09-2021

    De 22 ShoppingTomorrow-expertgroepen zijn momenteel druk bezig met een onderzoek of vraagstuk en schrijven een zogenaamde bluepaper over de resultaten en inzichten die zij hebben opgedaan in de expertgroepsessies....
  • Talkshow Shopping Time
    • Nieuwsbericht
    • 07-09-2021

    Vorige week was Shopping Time, het derde event in het programmajaar van ShoppingTomorrow met het thema: MAKE NOW MATTER. Hierin presenteerden we de resultaten van het GfK consumentenonderzoek als sneak-preview...
  • Vijf tips om technologie en data beter te organiseren
    • Nieuwsbericht
    • 07-09-2021

    Technologie wordt steeds meer onderdeel van het primaire product en dienst. Data zorgt voor een slimmere afhandeling in processen of een uniekere klantbeleving. Hoog tijd om je tech en data slimmer te...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.