Hoe maak je een futureproof e-commerce transitie anno 2019? De expertgroep A Futureproof Formula probeert richting te geven aan de voorwaarden voor een succesvolle transitie naar een toekomstbestendige (r)etailformule. Hierbij wordt onder andere aandacht besteed aan de propositie en positionering, de verandering in consumentengedrag en de rol van communicatie- en verkoopkanalen, en wordt gekeken naar nieuwe technologieeën en business modellen en human capital development.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Welke ingrediënten bepalen in de toekomst het succes van formules?

Ontwikkelingen binnen de (omnichannel) retail gaan razendsnel en niet veranderen betekent stilstand. Klassieke formulepositioneringsmodellen komen steeds verder onder druk te staan. Niet voor niets gaan onderscheidend vermogen en relevantie inmiddels veel verder dan prijs, promotie, plaats, product en personeel. Deze marktwerking is ook terug te zien in de vele trendrapporten en expertvisies, die laten zien dat de retail momenteel een grote diversiteit kent. Technologie speelt hierin bovendien een erg belangrijke rol. Wat is echter de samenhang in de marktwerking? In de bluepaper vind je een overzicht van de belangrijkste en meest relevante veranderingen binnen de markt.

Futureproof e-commerce anno 2019

De vraag is echter, wat zijn de voorwaarden voor futureproof e-commerce in 2019? Wat zijn de competenties die in de toekomst gaan bijdragen aan de relevantie van formules? Het is inmiddels namelijk al lang achterhaald om te denken dat retail formules zich beperken tot fysieke, klassieke winkels.

Op basis van actuele ontwikkelingen en innovaties heeft deze expertgroep een eerste clustering gemaakt om de belangrijkste retailshifts te identificeren. Vervolgens is het Futureproof Formula model ontwikkeld. Van hieruit kunnen de e-commerce ontwikkelingen futureproof worden vertaald, te beginnen in 2019.

Dankzij het ontwikkelde thema kun je direct hands-on en concreet aan de slag. Benieuwd naar het model en de volledige onderzoeksresultaten van deze expertgroep? Lees dan de volledige bluepaper, te vinden onderaan deze pagina. 

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

Hosts

  • Jasper van Santen

    Jasper van Santen

    Marketing Specialist, Centric

  • Joost Vugts

    Joost Vugts

    International Business Development Executive, Centric

Alle 24 experts

  • Jayton van den Berg

    Jayton van den Berg

    Ketenregisseur E-commerce, ANWB BV

  • Harry Bijl

    Harry Bijl

    Manager Retail & Inspiratie, Inretail

  • Martijn Boone

    Martijn Boone

    Marketing & Sales Directeur, FFC Franchise B.V. (Kwalitaria & Delifrance)

  • Lennart Broere

    Lennart Broere

    Director Format Etos, Ahold Delhaize

  • Arthur van Diemen

    Arthur van Diemen

    Omnichannel Development Manager, Nextail

  • Bas van Eekelen

    Bas van Eekelen

    Senior Business Associate, Gwynt

  • Bart Fischer

    Bart Fischer

    Owner, 7BFT B.V.

  • Dennis van Hattem

    Dennis van Hattem

    Business Principal, Gwynt

  • Martijn van der Hoeven

    Martijn van der Hoeven

    Formule Manager, SPAR Holding B.V.

  • Lizet van de Kamp

    Lizet van de Kamp

    Client Service Director Shopper en Retail, Ipsos B.V.

  • Rik Klercq

    Rik Klercq

    Director Omnichannel, Euretco Omni Channel

  • Tim Koorn

    Tim Koorn

    Manager Innovatie & Strategie Retail, KPN B.V

  • Mark Kuper

    Mark Kuper

    Marketing manager, Prominent

  • Lorette van der Meij

    Lorette van der Meij

    Retail en Concept Development, Amsterdam Airport Schiphol Consumers

  • Aysegul Memis

    Aysegul Memis

    Commerce Manager, Intergamma B.V.

  • Patrick Nathoenie

    Formulemanager, De IJsvogel Groep B.V.

  • Nicole Opreij

    Nicole Opreij

    Marketing Director, HBC Netherlands B.V.

  • Paul Schnitker

    Paul Schnitker

    Formule Manager, Technische Unie

  • Michiel Sieben

    Michiel Sieben

    Marketing Manager, Shoetime Retail B.V.

  • Jur Smit

    Jur Smit

    Manager Winkelformule, A.S. Watson (Health&Beauty Continental Europe) BV

  • Ditte Smit

    Ditte Smit

    Manager Marketing & Communicatie, BMN Bouwmaterialen BV

  • Tamara Smith-Zonneveld

    Tamara Smith-Zonneveld

    e-Commerce en omnichannel specialist, Palma Interim

  • Jelly Veltman

    Jelly Veltman

    Senior Productmanager Vis, KennemerVis Groep

  • Guido Vermeent

    Guido Vermeent

    CEO NL, Payconiq

Nieuws

  • Het nieuwe ShoppingTomorrow-onderzoeksjaar: Innoveren en samenwerken in tijden van crisis
    • Algemeen
    • 14-05-20

    Een maand geleden, op 15 april, startte het nieuwe onderzoeksjaar van ShoppingTomorrow tijdens het jaarlijkse Kick-Off congres. Voor het eerst in de geschiedenis van het programma gebeurde dit virtueel,...
  • De 5 best gelezen bluepapers van 2020
    • Nieuwsbericht
    • 07-05-20

    In 2019 hebben meer dan 600 ShoppingTomorrow-experts, verdeeld over 22 groepen, zich weer verdiept in diverse onderwerpen rond het on- en offline shopgedrag binnen de b2b- en b2c-markten. Onderstaande...
  • De onbeantwoorde vragen van de Kick-Off beantwoord
    • Algemeen
    • 20-04-20

    Helaas hadden we vorige week tijdens de livestream van de Kick-Off niet de tijd om alle vragen te beantwoorden. Daarom hebben we ze opgestuurd naar de sprekers, zodat onze kijkers toch nog de antwoorden...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.