
Organization & Change
Organization en change: een nieuwe tijd vraagt om vernieuwend denken en doen. Klanten staan natuurlijk niet stil en blijven zich continue ontwikkelen. Hoe kun je omgaan met deze veranderingen en je medewerkers klaarstomen voor de consument van de toekomst?

De e-commerce industrie groeit nog ieder jaar hard. Jaarlijks blijkt de totale omzet hoger te zijn dan het voorgaande jaar. Tegelijkertijd veranderd de industrie continue. Jaarlijks zijn er nieuwe tools en vernuftigheden die de mogelijkheden voor retailers en de behoeftes van consumenten veranderen.
Toch moet ook de organisatie en het team meedenken met deze veranderingen. Stilstand is binnen de e-commerce dan ook achteruitgang. Deze veranderingen kunnen op allerlei vlakken voorkomen, maar een aantal technologische toevoegingen van de afgelopen jaren zijn bijvoorbeeld machine learning, virtual reality, big data, 3D-printen en the Internet of Things (IoT). Wanneer je als organisatie achterblijft raakt op termijn ook de klantervaring achter. Juist door van consumenten data te verzamelen en in te spelen op nieuwe veranderingen kan een positieve impact op de organisatie worden bereikt.
De mogelijkheden om in te spelen op de markt zijn echter groot, wat dacht je bijvoorbeeld van marktplaatsen, en e-commerce automatisering, bijvoorbeeld door de inzet van product information management systemen? Maar ook op het gebied van transport ontstaan er nieuwe kansen voor de organisatie.
Gerelateerde pagina's
-
De expertgroep Nieuwe Due Diligence wetgeving: ben je er klaar voor? met Capgemini als voorzitter en GSES System, Möbius en Thuiswinkel.org als hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe ziet...
-
De Omni-Commerce architectuur van de toekomst: op naar 2030 | 2023
De expertgroep De Omni-Commerce architectuur van de toekomst: op naar 2030 met Magnus en Bluebird Day als voorzitter en host, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Waar moet je toekomstige omni-commerce... -
Bidfood: “Iets minder praten, iets meer actie”
Een goede bekende van de ShoppingTomorrow – Kick-Off: Dick Slootweg van Bidfood. In 2019 stond hij ook op het podium en vertelde hij waarom je een eigen marktplaats zou kunnen starten. Dit jaar staat hij... -
Hoe bouw en behoud je een succesvol e-commerceteam?
De krapte op de huidige arbeidsmarkt is zelden vertoond. De vraag naar digitale professionals is groter dan het aanbod en zal dat volgens kenners voorlopig blijven. Redeneren vanuit schaarste helpt organisaties... -
Studiereis: De geheime ingrediënten van innovatie
Innovatie drijft je business. Maar hoe stimuleer je innovatie binnen je organisatie? En hoe zorg je vervolgens dat je team met nieuwe ideeën komt? Tijdens de ShoppingTomorrow/Thuiswinkel.org-studiereis... -
Instant Commerce: Impact on E-commerce Business Models 2022
De expertgroep Instant Commerce: Impact on E-commerce Business Models, met Connective Payments als voorzitter en Visa als host, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Wat kunnen of moeten bedrijven aanpassen... -
Developing Successful E-commerce Teams 2022
De expertgroep Developing Successful E-commerce Teams met Dept en Salesforces als voorzitters/ hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe bouw je een succesvoller E-commerce team? -
Developing Successful E-commerce Teams 2022
Wie een winnend e-commerceteam wil bouwen staat voor grote uitdagingen. Het doorgroeien van de consumentenbestedingen en de inmiddels zeer krappe arbeidsmarkt voeren de druk op. De verwachting is dat vacatures... -
Jobs-to-be-Done: klant wil iets gedaan krijgen
De expertgroep Business Model Innovation for B2B2X, met Macaw als voorzitter en Sitecore als host, is aan de slag gegaan met de onderzoeksvraag: Hoe kan ik mijn B2B organisatie transformeren naar een klantgericht... -
Innovatie binnen businessmodellen cruciaal
De expertgroep Business Model Innovation for B2B2X, met Macaw als voorzitter en Sitecore als host, is aan de slag gegaan met de onderzoeksvraag: Hoe kan ik mijn B2B organisatie transformeren naar een klantgericht... -
Vijf tips om invloed uit te oefenen op besluitvorming
Om een waardevolle business partner te kunnen zijn en impact te maken, heb jij als leider er baat bij de dynamiek in de boardroom te begrijpen en te weten met welke uitdagingen leden van een boardroom... -
De ShoppingTomorrow - Kick-Off was een groot succes
Met een opkomst van 350 experts was de ShoppingTomorrow Kick-Off een groot succes. De aftrap van het onderzoeksprogramma stond in het teken van het jaarthema ‘Be the change’. Met de presentatie van het...
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- Volgende pagina