Organization & Change

Organization en change: een nieuwe tijd vraagt om vernieuwend denken en doen. Klanten staan natuurlijk niet stil en blijven zich continue ontwikkelen. Hoe kun je omgaan met deze veranderingen en je medewerkers klaarstomen voor de consument van de toekomst?

Organization & Change

De e-commerce industrie groeit nog ieder jaar hard. Jaarlijks blijkt de totale omzet hoger te zijn dan het voorgaande jaar. Tegelijkertijd veranderd de industrie continue. Jaarlijks zijn er nieuwe tools en vernuftigheden die de mogelijkheden voor retailers en de behoeftes van consumenten veranderen.

Toch moet ook de organisatie en het team meedenken met deze veranderingen. Stilstand is binnen de e-commerce dan ook achteruitgang. Deze veranderingen kunnen op allerlei vlakken voorkomen, maar een aantal technologische toevoegingen van de afgelopen jaren zijn bijvoorbeeld machine learning, virtual reality, big data, 3D-printen en the Internet of Things (IoT). Wanneer je als organisatie achterblijft raakt op termijn ook de klantervaring achter. Juist door van consumenten data te verzamelen en in te spelen op nieuwe veranderingen kan een positieve impact op de organisatie worden bereikt.

De mogelijkheden om in te spelen op de markt zijn echter groot, wat dacht je bijvoorbeeld van marktplaatsen, en e-commerce automatisering, bijvoorbeeld door de inzet van product information management systemen? Maar ook op het gebied van transport ontstaan er nieuwe kansen voor de organisatie.

Gerelateerde pagina's

  • Developing Successful E-commerce Teams 2022

    • Expertgroep
    De expertgroep Developing Successful E-commerce Teams met Dept en Salesforces als voorzitters/ hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe bouw je een succesvoller E-commerce team?
  • Developing Successful E-commerce Teams 2022

    • Bluepaper
    Wie een winnend e-commerceteam wil bouwen staat voor grote uitdagingen. Het doorgroeien van de consumentenbestedingen en de inmiddels zeer krappe arbeidsmarkt voeren de druk op. De verwachting is dat vacatures...
  • Jobs-to-be-Done: klant wil iets gedaan krijgen

    De expertgroep Business Model Innovation for B2B2X, met Macaw als voorzitter en Sitecore als host, is aan de slag gegaan met de onderzoeksvraag: Hoe kan ik mijn B2B organisatie transformeren naar een klantgericht...
  • Innovatie binnen businessmodellen cruciaal

    De expertgroep Business Model Innovation for B2B2X, met Macaw als voorzitter en Sitecore als host, is aan de slag gegaan met de onderzoeksvraag: Hoe kan ik mijn B2B organisatie transformeren naar een klantgericht...
  • Shopping in 2030

    • Expertgroep
    Deze visionaire groep, met Thuiswinkel.org, Magnus en Bluebird Day als voorzitters, is met behulp van scenarioplanning Shopping in 2030 gaan verkennen. In januari 2022 komt het boek uit, maar in hun bluepaper...

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.