De expertgroep Developing Successful E-commerce Teams met Dept en Salesforces als voorzitters/ hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe bouw je een succesvoller E-commerce team?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe bouw je een succesvol e-commerce team?

De geheimen van een succesvol, toekomstbestendig e-commerceteam
De geheimen van een succesvol, toekomstbestendig e-commerceteam - https://www.youtube.com/watch?v=t_rCyyZ_yvs

Toelichting onderzoek

Er is binnen e-commerce genoeg aandacht voor techniek, hypes en successen. Maar uiteindelijk heb je gewoon goede mensen nodig. Die mensen moet je vinden, verbinden, ontwikkelen en hun groei faciliteren. De samenwerking binnen teams op gang brengen en mensen perspectief bieden; hoe ziet dat eruit? Kortom: hoe bouw je een succesvol e-commerce team?

De bijbehorende thema’s zijn:

1.    E-commerce Teams en Samenwerking. Er zijn grote verschillen tussen branches en bedrijven als het gaat om de plek en invulling van e-commerce teams. Van B2B tot B2C, van beginnend tot digital native: wat is de samenstelling van e-commerce teams en hoe werken ze samen? 

2.    Mensen en Ontwikkeling. Door de razendsnelle ontwikkeling van e-commerce veranderen rollen en competenties continu. Wat is het carrièrepad van specialisten en managers? Hoe betrek je medewerkers van instroom tot carrière top? Wat is er nodig om een team te bouwen dat klaar is voor de toekomst?

3.    Mensen Vinden en Vasthouden. Om succesvol te zijn moet met je team in staat zijn om flexibel in te spelen op veranderingen. Hoe bouw je een wendbaar team? Wat is de verhouding tussen interne en externe specialisten? En hoe zorg je voor een cultuur en werkplek waar mensen zich thuis voelen? Wie zijn er om je daarbij te helpen?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Olaf Keltering

    Olaf Keltering

    Strategic Account Executive, Salesforce.com NL BV

  • Romeo Vreeken

    Romeo Vreeken

    Sr. Program manager, Dept Brand & Advertising BV

Host

Alle 13 experts

  • Jesper Elders

    Jesper Elders

    Online Marketing Manager, Decathlon

  • Ewoud Frielink

    Ewoud Frielink

    E-Commerce Manager, OMODA

  • Thomas Pieter Groot

    Thomas Pieter Groot

    E-Commerce Manager, stichd

  • Jurriaan van 't Hoff

    Jurriaan van 't Hoff

    Global Director B2C eCommerce & New Business, HEINEKEN Nederland

  • Klaas-Jan Kakebeeke

    Klaas-Jan Kakebeeke

    Global Senior Projectlead E-commerce B2B, Swinkels Family Brewers N.V.

  • Iris Kamerling

    Iris Kamerling

    E-commerce Manager, Van den Assem

  • Natasja Lopez Meija

    Natasja Lopez Meija

    Digital Product Owner, Samsung

  • Ruben Mulder

    Ruben Mulder

    eCommerce Lead, Pepsico

  • Robbert Nijssen

    Robbert Nijssen

    E-commercemanager, Arla Foods B.V.

  • Jeroen Ruigrok

    Jeroen Ruigrok

    Commercial Director, Sprinque

  • Wouter Smeets

    Wouter Smeets

    Sales, Marketing & IT Manager, Landgoed Altenbroek

  • Rein Suijker

    Rein Suijker

    Head of e-Commerce, Hobbygigant.nl

  • Marin Wiellersen

    Marin Wiellersen

    E-learning consultant, Thuiswinkel.org

Nieuws

  • De kracht van marktplaatsen: een dilemma voor merken en retailers
    • Blog
    • 05-12-2024

    In de dynamische wereld van e-commerce staan merken en retailers voor een complexe keuze: moeten ze hun producten aanbieden op marktplaatsen zoals Bol.com, Amazon en Zalando, of zelfs op nieuwe platformen...
  • Hoe bouw je een sterk merk op marketplaces en realiseer je winstgevende groei?
    • Blog
    • 05-12-2024

    Dat marketplaces een belangrijk kanaal zijn in de klantreis is wel duidelijk voor iedereen in de digitale wereld. Webwinkels als bol en Amazon bieden steeds meer mogelijkheden om via content en advertising...
  • Nieuwe businessmodellen: de kunst van het succesvol opschalen
    • Blog
    • 05-12-2024

    Met alle technologische innovaties, veranderende consumentenbehoeften en nieuwe wet- en regelgeving, staan bedrijven voor de uitdaging om hun businessmodellen voortdurend te vernieuwen. Dat biedt kansen...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.