E-commerce nieuws

We houden je graag op de hoogte! Via het e-commerce nieuws hieronder informeren we je over alle trends en ontwikkelingen in zowel e-commerce als de digital commerce branche. Daarnaast vind je nieuws over onder andere (komende) events en congressen en bieden we een kijkje in de keuken bij de verschillende expertgroepen die onderzoek doen naar verschillende vakgebieden binnen de e-commerce. 

Veel leesplezier!

Nieuws

  • Eerste hybride ShoppingTomorrow-event groot succes

    Gisteren kwam een groot gedeelte van de ShoppingTomorrow-experts bij elkaar voor het een na laatste ShoppingTomorrow-event van dit onderzoeksjaar. Met ruime afstand tussen de bezoekers onderling kijken...
  • Wijnand Jongen: “Je kunt als retailer echt niet meer om artificial intelligence heen”

    Wijnand Jongen, CEO van Thuiswinkel.org en president van Ecommerce Europe, is al decennialang de voorvechter en spreekbuis op het gebied van digital commerce in Nederland en Europa. Hij hecht er veel waarde...
  • Het beste van e-commerce in één week!

    Thuiswinkel.org en ShoppingTomorrow organiseren dit jaar eenmalig, in samenwerking met BBP Media en Dexport, de Dutch E-commerce Week. Dit driedaagse event vindt 28, 29 en 30 oktober plaats in evenementenlocatie...
  • Nederlandse consumenten besteden in het eerste kwartaal € 681 miljoen bij buitenlandse webwinkels

    Ruim 11% van de online bestedingen van Nederlandse consumenten werd in het eerste kwartaal van 2020 gedaan bij buitenlandse webwinkels. Dit komt neer op een bedrag van € 681 miljoen. Duitsland, Groot-Brittannië...
  • Consumentengedrag na corona: minder experience, meer convenience

    De coronacrisis heeft tot nu toe een flinke impact gehad op de Nederlandse samenleving en daarmee ook op de retailsector. Veel fysieke winkels sloten (noodgedwongen) hun deuren, terwijl de winkels die...
  • Hoe Galeria Inno het toonaangevende omnichannel-warenhuis van België wil worden

    Het consumentengedrag in de Belgische retail steekt net iets anders in elkaar dan het gedrag van consumenten in Nederland. De Belgische consument maakt momenteel nog meer gebruik van de fysieke winkel....
  • Change management als succesvolle factor voor digitale versnelling

    Wie als organisatie vooruit wil, zal altijd te maken krijgen met de uitdagingen van change management. Al jarenlang doen onze expertgroepen hun best om verandering en vooruitgang aan te wakkeren bij organisaties,...
  • De 5 best gelezen bluepapers van 2020

    In 2019 hebben meer dan 600 ShoppingTomorrow-experts, verdeeld over 22 groepen, zich weer verdiept in diverse onderwerpen rond het on- en offline shopgedrag binnen de b2b- en b2c-markten. Onderstaande...
  • Wrap-up ShoppingTomorrow – De Kick-off: Innoveren en samenwerken in tijden van crisis

    Voor het eerst in de geschiedenis van ShoppingTomorrow werd de kick-off van het nieuwe onderzoeksjaar via een livestream gehouden. Met op het hoogtepunt 260 kijkers werd het programmajaar afgetrapt met...
  • Expertgroep: Begin nu met Open Retail!

    Het afgelopen onderzoeksjaar van ShoppingTomorrow heeft weer een groot aantal bluepapers opgeleverd. Eén daarvan kwam van de expertgroep The Smarthome Journey, die onder leiding stond van INNOPAY en Worldline...
  • Online cross-border bestedingen groeien in 2019 naar € 1,1 miljard

    In 2019 kochten 4,6 miljoen Nederlandse consumenten een product of dienst online in een ander land, wat neerkomt op 34% van de Nederlandse bevolking van vijftien jaar of ouder. Samen hebben zij voor €...
  • Nederlandse consumenten geven online € 25,8 miljard uit in 2019

    De online bestedingen van Nederlandse consumenten kwamen in 2019 uit op € 25,8 miljard, wat een stijging betekent van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Tegelijkertijd werden er 258 miljoen online aankopen...

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.