E-commerce nieuws

We houden je graag op de hoogte! Via het e-commerce nieuws hieronder informeren we je over alle trends en ontwikkelingen in zowel e-commerce als de digital commerce branche. Daarnaast vind je nieuws over onder andere (komende) events en congressen en bieden we een kijkje in de keuken bij de verschillende expertgroepen die onderzoek doen naar verschillende vakgebieden binnen de e-commerce. 

Veel leesplezier!

Nieuws

  • Expertgroep legt focus op visual commerce

    Consumenten gaan zich steeds meer oriënteren op basis van visuele gegevens. Digitaal kijken is van toenemend belang bij de aanschaf van nieuwe producten en diensten, zintuiglijke beleving daarmee een belangrijke...
  • Veranderende betaaldynamiek verdiept klantrelatie

    Op het gebied van betalen vindt tot 2025 geen revolutie, maar een evolutie plaats. Winkeliers, groot en klein, krijgen mogelijkheden om dichter bij de klant te komen staan, aldus de expertgroep Future...
  • Grote kansen voor kleine winkelbedrijven

    Door de coronacrisis heeft lokaal kopen extra aandacht en waardering gekregen, maar webwinkelen evenzeer; meer en meer consumenten, ook de babyboomers, kennen inmiddels het voordeel van online. Blijft...
  • Balanceren tussen gebruikersgemak en veiligheid

    COVID-19 heeft de digitalisering van de retail in een hogere versnelling gebracht. De winkeleisen van consumenten groeien in hetzelfde hoge tempo mee. Met customer identity and access management start...
  • De groeipijlers van b2b e-commerce

    B2b e-commerce biedt kansen, maar het vergt serieuze inspanningen van groothandels en fabrikanten om die te pakken. De afstand tussen de digitale voorhoede en de achterblijvers neemt toe, constateert de...
  • Van showstoppers naar showmakers in stadslogistiek

    Nederland telt inmiddels tientallen stadshubs, locaties die specifiek zijn opgezet om ontvangers in binnensteden efficiënt gebundeld en emissievrij te bevoorraden. Maar moderne stadslogistiek wordt pas...
  • Hoe kom je tot een succesvolle marktplaatsstrategie?

    Wie succesvol wil verkopen via marketplaces, moet beginnen met het vormen van een strategie. Een doordacht plan is onontbeerlijk en daarvoor moeten verschillende keuzen worden gemaakt: welk gedeelte van...
  • Het fundament onder het datahuis

    Bedrijven waarvoor groei en efficiency belangrijk is, kunnen niet zonder masterdatamanagement. MDM is niet alleen een ‘moetje’, het zorgt ervoor dat een bedrijf snelheid kan houden en flexibel blijft....
  • Robots melden zich op de winkelvloer

    Robots zullen steeds meer verkoop- en operationele taken gaan vervullen in winkels. In het buitenland zijn daar al veel praktijkvoorbeelden van te vinden. Nu zijn Nederlandse consumenten nog redelijk sceptisch,...
  • Welke impact heeft COVID-19 op cross-border e-commerce?

    COVID-19 heeft de wereld kleiner gemaakt. Online retailers met een internationale focus, flexibele ketens en wereldwijd opererende transportpartners hebben tijdens de coronacrisis beter gepresteerd dan...
  • Hét moment om zelf een platform te starten

    Marketplaces grijpen de macht, maar ze zijn nu nog niet in alle niches aanwezig. Voor veel bedrijven is dit daarom hét moment om zelf een marktplaats te starten, constateren platformexperts in het kader...
  • Hoe haal je zoveel mogelijk waarde uit retouren?

    De meeste producten die consumenten terugsturen naar webwinkels, gaan weer als nieuw terug op de virtuele schappen. Een ander deel van de retouren wordt aangeboden als tweedehands of ‘tweedekans’ artikel....

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.