Van een datagedreven bedrijf als Booking.com tot de way of working van ING, de klantgerichtheid van Coolblue en de governance van Netflix … Wat maakt deze organisaties nu succesvol, oftewel waarmee maken zij het verschil voor hun klanten? Hoe hebben zij het spel veranderd? Wat kunnen we hiervan leren als retailorganisatie? En hoe organiseren we dit in onze eigen organisatie? 

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe organiseer je klant- en ketengericht werken?

Een nieuwe tijd vraagt om anders denken en doen

De expertgroep A Gamechanging Organization heeft onderzocht wat de belangrijkste kenmerken en succesfactoren zijn van een gamechanging organisatie. Wij hebben daarbij gekeken naar succesvolle (retail)organisaties als Coolblue, Zappos, Booking.com en Amazon, maar ook naar andere organisaties die succesvol zijn binnen hun vakgebied (zoals Netflix) en organisaties die een gedurfde transformatie hebben ondergaan, waaronder ING dat een complete agile manier van werken heeft geïntegreerd in haar bedrijf. Wij kwamen tot de conclusie dat er niet één voorbeeld is van een gamechanging organisatie die allesomvattend is. Wel herkenden wij elementen of dimensies die van belang zijn om gamechanging te kunnen zijn als onderneming. Deze succeselementen hebben we geïnventariseerd en presenteren we in deze bluepaper.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Roland Mulder

    Roland Mulder

    E-commerce en Omnichannel specialist, Gwynt

Host

  • Erik Steketee

    Erik Steketee

    Mede eigenaar TPSOC en Prosci Advanced Instructor, The People Side of Change

De expert

  • Vasili van den Briel

    Vasili van den Briel

    Ecommerce Category Manager, Welkoop

Nieuws

  • Van waste of time, naar time well spent
    • Nieuwsbericht

    Terwijl je het internet afstruint naar die ene, mooie spijkerbroek, word je steeds afgeleid door verschillende pop-ups met boeken. Irritant natuurlijk, maar eigenlijk ook wel weer handig aangezien je het...
  • Een kijkje in de keuken bij ShoppingTomorrow
    • Blog

    Simone de Bot, projectmanager ShoppingTomorrow Simone de Bot werkt als projectmanager bij ShoppingTomorrow, het actieve en exclusieve kennisnetwerk dat Thuiswinkel.org heeft geïnitieerd om e-commerceprofessionals...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.