Van een datagedreven bedrijf als Booking.com tot de way of working van ING, de klantgerichtheid van Coolblue en de governance van Netflix … Wat maakt deze organisaties nu succesvol, oftewel waarmee maken zij het verschil voor hun klanten? Hoe hebben zij het spel veranderd? Wat kunnen we hiervan leren als retailorganisatie? En hoe organiseren we dit in onze eigen organisatie? 

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe organiseer je klant- en ketengericht werken?

Een nieuwe tijd vraagt om anders denken en doen

De expertgroep A Gamechanging Organization heeft onderzocht wat de belangrijkste kenmerken en succesfactoren zijn van een gamechanging organisatie. Wij hebben daarbij gekeken naar succesvolle (retail)organisaties als Coolblue, Zappos, Booking.com en Amazon, maar ook naar andere organisaties die succesvol zijn binnen hun vakgebied (zoals Netflix) en organisaties die een gedurfde transformatie hebben ondergaan, waaronder ING dat een complete agile manier van werken heeft geïntegreerd in haar bedrijf. Wij kwamen tot de conclusie dat er niet één voorbeeld is van een gamechanging organisatie die allesomvattend is. Wel herkenden wij elementen of dimensies die van belang zijn om gamechanging te kunnen zijn als onderneming. Deze succeselementen hebben we geïnventariseerd en presenteren we in deze bluepaper.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Roland Mulder

    Roland Mulder

    E-commerce en Omnichannel specialist, Gwynt

Host

  • Erik Steketee

    Erik Steketee

    Mede eigenaar TPSOC en Prosci Advanced Instructor, The People Side of Change

Alle 20 experts

  • Sander Borgert

    Sander Borgert

    Regio Manager, Bever B.V.

  • Bernd Damme

    Bernd Damme

    head of e-commerce & omnichannel, Essenza Home

  • Harald de Ruijter

    Harald de Ruijter

    HR Manager, HORNBACH Bouwmarkten

  • Remco Evers

    Remco Evers

    E-commerce manager, Jumper de Diersuper

  • Chris Heijdenrijk

    Chris Heijdenrijk

    Manager Business Development, BookSpot

  • Christel Hendriks

    Christel Hendriks

    Online Marketeer, Audax Retail

  • Mark Kuper

    Mark Kuper

    Marketing Director, Accell Group N.V.

  • Dirk Mulder

    Dirk Mulder

    Sector Banker Trade & Retail, ING bank

  • Jeffry Sol

    Jeffry Sol

    Sr. Project manager Marketing Europe a.i., Ring

  • Harry Straten

    Harry Straten

    Manager Marketing, De Mandemakers Groep

  • Esther te Winkel

    Esther te Winkel

    Group HR manager, CCV Nederland

  • Wilfried Tolboom

    Wilfried Tolboom

    Expert Customer Experience & Product Owner Online Service, Univé Verzekeringen.nl

  • Vasili van den Briel

    Vasili van den Briel

    E-commerce Categorie Manager, Welkoop

  • Gerald van den Esschert

    Gerald van den Esschert

    Partner, VDEMC

  • Mark van der Stokker

    Mark van der Stokker

    E-commerce Manager, Duifhuizen e-shop B.V.

  • Tim van Kleef

    Tim van Kleef

    Freelance e-commerce specialist, Kleef.online

  • Carolien Velzeboer

    Carolien Velzeboer

    eCommerce - Head of HR, Ahold

  • Wilhelm Verton

    CEO, OMODA

  • Nick Vieberink

    Nick Vieberink

    Manager e-commerce, Bouwmaat

  • Gerben voor de Poorte

    Gerben voor de Poorte

    Eigenaar, GP&O Organisatie Adviesbureau

Nieuws

  • 5 redenen waarom je Shopping Today niet wilt missen
    • Nieuwsbericht

    Hoe blijf jij bij in de razendsnel ontwikkelende e-commercebranche? En wat zijn de gevolgen voor jouw organisatie? Ga je mee met de laatste ontwikkelingen of kies je een ander pad? We kijken tijdens Shopping...
  • Hoe ziet de klantreis in de slaapwereld eruit?
    • Nieuwsbericht

    Op deze vraag geeft Joey Janssen, Customer Strategy Manager bij Swiss Sense, je tijdens De Kick-Off van ShoppingTomorrow antwoord. Ook zal hij vertellen welke technologieën Swiss Sense inzet om die reis...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.