Cross-border (E-)commerce 2019-2020

Actief

De cross-border e-commerce groeit! Steeds meer online ondernemers maken de stap over de grens. Daarbij zijn veel vraagstukken te tackelen. Ieder jaar kijkt de Cross-Border E-commerce expertgroep hoe ze online ondernemers met een van deze vraagstukken over grensoverschrijdende verkoop kan helpen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

De onderzoeksvraag wordt met de experts, gastheer en voorzitten samen bepaald.   

E-tailers praktisch bijstaan in cross-border

Ons doel is om e-tailers in de praktijk bij te kunnen staan. Dat heeft in de afgelopen jaren geleid tot enkele actieve, praktische tools en onderzoeken. Een mooi voorbeeld is de Cross-Border Bootcamp, waar drie Nederlandse bedrijven werden bijgestaan met de eerste stap over de grens. Ook heeft de groep de Cross-Border Tool opgezet, waarbij een roadmap voor een uitrol naar Spanje en Frankrijk wordt aangeboden. Twee jaar geleden staken we de grens over naar de USA. Voor drie Nederlandse cross-border verkopers keken we naar de mogelijkheden in de Amerikaanse markt en de vraagstukken die daar bij hoorden. In het afgelopen jaar is het cross-border retourvraagstuk onderzocht, waarbij de groep de K5 in Berlijn heeft bezocht en een adviesplan is geschreven hoe met internationale retourzendingen (in fashion) om te gaan.

Planning onderzoeksjaar

april
2019
februari
2020

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Hans Siebum

    Hans Siebum

    Managing Director Global, Salesupply Nederland B.V.

Host

  • Olaf Jansen

    Olaf Jansen

    Head of Business Development, DHL Express (Netherlands) B.V.

Alle 18 experts

  • Alex Baar

    Alex Baar

    E-commerce Manager, Jolie Window Fashions B.V.

  • Sander Berlinski

    Sander Berlinski

    Digitaal Strateeg, ISM eCompany

  • Jill Boonstra

    Jill Boonstra

    Country Manager België, OMODA

  • Jonno den Engelsman

    Jonno den Engelsman

    Directeur, Rexx Trading B.V.

  • Nico Hoeijmans

    Nico Hoeijmans

    Marketing Manager, Salesupply Nederland B.V.

  • EricJan Hofman

    EricJan Hofman

    Product owner E-commerce, GrandVision Benelux

  • Rick de Jong

    Rick de Jong

    Marketing Manager, Pon's Automobielhandel B.V.

  • Dannis Kee

    Logistiek Manager, BALR

  • Pieter van der Linden

    Business Development & Retail Manager, Smurfit Kappa Corrugated Benelux B.V.

  • Roel Linssen

    Directeur / Eigenaar, Tomahawk Digital Marketing

  • Ayla van Olphen

    Ayla van Olphen

    Co-Founder / CCO, Homedeco

  • Dennis van de Pol

    CEO, Snowcountry B.V.

  • Dennis Raadschelders

    Dennis Raadschelders

    Business Development Manager, Bpost

  • Machiel Tiddens

    Director Digital Platform, NLinBusiness

  • Robert Viertelhauzen

    Robert Viertelhauzen

    Head of Sales, SafeSize

  • Paul de Vries

    Paul de Vries

    Head of eCommerce, Didi Fashion B.V.

  • Luuk Wijnhold

    eCommerce portfolio manager Food & Refreshments, Unilever Nederland BV

  • Roel Zanders

    Roel Zanders

    Manager e-Commerce, Van den Borne

Nieuws

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.