De ontwikkelingen in de e-commercemarkt gaan hard. Businessmodellen veranderen continu en in iedere branche dienen zich regelmatig nieuwe spelers aan. In deze bluepaper beschrijft de expertgroep (Re)platforming hoe een technisch platform geschikt is en blijft in onze veranderlijke wereld.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe maak je de stap van replatforming? Wat komt erbij kijken in technische zin, maar zeker ook in organisatorische zin. En hoe maakt je een transitie terwijl de winkel openblijft?

Technisch project of businesstransformatieprogramma?

De expertgroep geeft in de bluepaper antwoord op vragen als:

  • Waarom is een replatformingstrategie belangrijk en welke aspecten neem je hier als e-commerceprofessional in mee?
  • Hoe kunnen het team, de aanpak en de tools eruitzien?
  • Hoe ziet een platform eruit dat een organisatie in staat stelt om ook in de toekomst aanpassingen te blijven maken aan zijn e-commerce-omgeving?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Pascal Lagarde

    Pascal Lagarde

    Director Commerce, Valtech

Host

  • Steven Fockema

    Steven Fockema

    Head of Sales Western Europe, Commercetools

Alle 14 experts

  • Niels Aben

    Niels Aben

    Director eCommerce,Global head of eTrade Marketing, Philips Consumer Relations B.V.

  • Anouk Beeren

    Anouk Beeren

    Director e-commerce & marketing, Bidfood B.V.

  • Sebastiaan Bekker

    Sebastiaan Bekker

    Development Manager, Wehkamp BV

  • Bruno de Regge

    Bruno de Regge

    Digital Program Manager, Shimano Europe Group

  • Paul de Roode

    Paul de Roode

    Ecommerce Specialist, Alpine Hearing Protection

  • Maurice Jongerius

    Maurice Jongerius

    Manager Shopping Platform, Bol.com

  • Hans-Peter Ligthart

    Hans-Peter Ligthart

    Business Unit Manager Digital Platforms, SURFmarket

  • Fake Schonewille

    Fake Schonewille

    IT Manager Architectuur & Projecten, Accell IT

  • Fokko van der Schans

    Fokko van der Schans

    Product Owner E-Commerce, NS Internationaal

  • Jan van der Veen

    Jan van der Veen

    CTO, Greetz B.V.

  • Joost van der Wal

    Joost van der Wal

    Architect Applicaties & Data analytics, Detailresult Groep

  • Ellen van Hemert

    Ellen van Hemert

    Manager E-commerce Development, Greetz B.V.

  • Jan Pieter van Hemert

    Jan Pieter van Hemert

    Program Manager CRM / Big Data & Omni-channel, Pon Automotive B.V.

  • Christiaan van Mourik

    Head of Technology, De Bijenkorf

Nieuws

  • Op naar duurzaam succes met ShoppingTomorrow
    • Nieuwsbericht
    • 11-10-2023

    Een gigantische hoeveelheid toepasbare kennis over digital commerce is beschikbaar gekomen. Het zijn de gedeelde inzichten van ruim vijfhonderd experts van ShoppingTomorrow, in 21 bluepapers. Ze staan...
  • Dit zijn de highlights van de Final Sprint
    • Blog
    • 29-06-2023

    De ShoppingTomorrow - Final Sprint vandaag bracht een mooie opkomst van ruim 400 experts in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Het evenement bood de gelegenheid voor de professionals om samen te komen met...
  • Consument shopt in de toekomst vaker online en duurzamer, maar niet per se in een metaverse
    • Persbericht
    • 29-06-2023

    Consumenten verwachten in de toekomst meer online te gaan besteden. Ze verwachten 37% van hun uitgaven online te besteden in 2028, 5 procentpunt meer dan het werkelijke percentage in 2022. Daarnaast gaan...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.