Een verschuiving in consumentengedrag, grote veranderingen binnen het ecosysteem en de wereld om ons heen is compleet anders. Aanpassen en toekomstbestendig zijn is nu dus belangrijker dan ooit te voren. Wat is er nodig voor een optimale transitie naar een futureproof Omnichannel strategie en hoe ziet deze transitie eruit? Deze expertgroep is gestart onder leiding van Google en Merkle.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is er nodig voor een optimale transitie naar een futureproof Omnichannel strategie en hoe ziet deze transitie eruit?

Toelichting onderzoek

Deelvragen:

  • Oriëntatie en aankoopgedrag van de consument is drastisch aan het veranderen. Het is nu meer omni-channel dan ooit tevoren met o.a. thuiswerken en click and collect. Hoe zien wij de wereld en waar gaat het naartoe?
  • Hoe ziet een omnichannel organisatie eruit, wat zijn de rollen & verantwoordelijkheden van personen en afdelingen en hoe transformeer je operationeel uit de silo's naar afdelingen die samenwerken?
  • Welke KPI structuur is noodzakelijk voor een Omnichannel strategie?
  • Hoe kan je als retailer een waardevolle relatie opbouwen met je klant en daardoor minder afhankelijk worden van third parties?
  • Hoe kan je online, offline en CRM-data op de juiste manier ontsluiten en opslaan zodat het compliant is?
  • Hoe kan je omnichannel data analyseren en welke waardevolle actionable insights zijn key om te hebben?
  • Hoe kunnen we deze waardevolle (first-)party insights gebruiken voor een waardegedreven klantcontactstrategie?
  • Hoe kan je de (first-party) data activeren om paid & owned media zo effectief mogelijk aan te sturen (ROI) en te personaliseren op basis van de huidige situatie (COVID), maar ook om flexibel en klantgericht te kunnen anticiperen op toekomstige situaties?
  • Op welke manier kan je als retailer alle O2O (toekomstige) mogelijkheden inzetten zodat de klantervaring on-& offline hetzelfde is?

Gezocht profiel van experts

Deze expertgroep is op zoek naar c-level experts van het volgende type organisaties:

  • B2C
  • Voorkeur >100 werknemers
  • Brands & retailers

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitters

  • Ted Hartkamp

    Ted Hartkamp

    Digital Strategy Consultant, Merkle Nederland

  • Arjen Hettinga

    Arjen Hettinga

    Managing Director Digital Media & Analytics, Merkle Nederland

Hosts

  • Ivan Brkić

    Ivan Brkić

    Partner Manager, Google

  • Ted Hartkamp

    Ted Hartkamp

    Digital Strategy Consultant, Merkle Nederland

Alle 5 experts

  • Birgit Boing

    Birgit Boing

    Omnichannel Specialist, Google

  • Martijn Draaisma

    Martijn Draaisma

    CRM-consultant, Merkle Nederland

  • Daniël Franco

    Daniël Franco

    Manager Online Channels & Media Buying, HEMA BV

  • Camiel Schreurs

    Camiel Schreurs

    E-commerce Manager Perry & Aktiesport, Perry Sport

  • Willem de Vries

    Willem de Vries

    Sr. Industry Manager, Brands & Retail, Google

Nieuws

  • Jos Schreurs over Product Information Management: "Data is het nieuwe goud"
    • Nieuwsbericht
    • 02-03-2021

    Jos Schreurs, medeoprichter en partner van Squadra, voorzitter van en samen met Onno Cleijpool expert van de e-learning Product Information Management (PIM), spreekt liever niet over een PIM systeem, maar...
  • “Niet de grootste bedrijven overleven, ook niet de slimste bedrijven, maar de meest wendbare en veerkrachtige organisaties”
    • Longread
    • 25-02-2021

    Chaos biedt kansen, dat zien we in de huidige wereld dat gedomineerd wordt door het coronavirus. Maar dit is niet de eerste crisis van de wereld en we kunnen hiervan leren. We zien dat het oude niet meer...
  • Guus van de Mond: “Artificial Intelligence wordt in rap tempo beschikbaar voor iedereen”
    • Nieuwsbericht
    • 12-02-2021

    De mogelijkheden met Artificial Intelligence (AI) voor e-commerce zijn eindeloos. Met AI realiseer je bijvoorbeeld een gepersonaliseerd aanbod, suggesties op basis van beeldherkenning en 24/7 klantenservice...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.