Omnichannel Strategy and Transformation 2021

De expertgroep ‘Omnichannel Strategy and Transformation’, onder leiding van Merkle en Google neemt je mee in de onderzoeksvraag ‘Wat is er nodig voor een optimale transitie naar een futureproof Omnichannel strategie en hoe ziet deze transitie eruit?’

Download Bluepaper
omnichannel-strategy-transformation

Takeaways uit de bluepaper

  1. Het is tijd om te stoppen met denken in traditionele, lineaire funnels die eindigen in een transactie. De relatie met je klant vertegenwoordigt de som van alle momenten en ervaringen die een persoon heeft met je merk. Zie de klantreis als een ecosysteem dat begint bij de eerste interactie en verloopt in loops, zonder eindpunt.
  2. De coronacrisis heeft de adoptie van e-commerce flink vergroot. Nieuwe doelgroepen van shoppers die voorheen de winkel bezochten, raakten vertrouwd met het gemak van digitaal winkelen. Hierdoor verandert de rol van de traditionele winkel, en wordt het belang van een omnichannel winkelervaring groter dan ooit. De pandemie heeft ons boven alles geleerd dat verandering zich snel kan aandienen. Als organisatie zul je je zo moeten organiseren dat je te allen tijde klaar bent om te veranderen, in welke richting ook.
  3. Een omnichannel strategie kan alleen tot leven komen als de organisatie deze volledig omarmt en in alle facetten doorvoert, van de organisatiestructuur tot de campagnetactieken. De klant staat altijd centraal, het bepalen en verfijnen van de strategie zonder hem is ondenkbaar.

Bluepaper bijlage

De expertgroep heeft naast de bluepaper een Maturity Model en een Merkle Layer Cake uitgewerkt. Gebruik de buttons hieronder om deze in groot formaat te bekijken.

Reviews

Geen reviews gevonden

Aanbevolen bluepapers

  • Local Retail: small businesses, great opportunities 2020

    Ten tijde van de coronacrisis heeft buy local meer waardering en aandacht gekregen, maar online shopping evenzeer; meer en meer consumenten, ook de babyboomers, kennen inmiddels het voordeel van online....
    Download
  • Robots in Retail 2020

    Robottechnologie gaat de komende jaren voor veranderingen in de retail zorgen. Dankzij ontwikkelingen op het gebied van artificial intelligence (AI), machine learning, speech- en voice-technologie, motorische...
    Download
  • Visual Commerce 2020

    Consumenten gaan zich steeds meer oriënteren op basis van visuele gegevens. Kijken is van groot belang bij de oriëntatie en aankoop van nieuwe producten en diensten, zintuiglijke beleving daarmee een belangrijke...
    Download
Terug naar het overzicht

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.