
Robots in Retail 2020
Robottechnologie gaat de komende jaren voor veranderingen in de retail zorgen. Dankzij ontwikkelingen op het gebied van artificial intelligence (AI), machine learning, speech- en voice-technologie, motorische en sensorische technologie en op het gebied van connectiviteit, zullen robots steeds beter in staat zijn om op autonome wijze taken voor de retailer te vervullen. Denk hierbij aan voorraad beheren, de winkel schoonmaken, klanten verwelkomen, klanten informeren, klanten entertainen en aan winkelaankopen bezorgen. Veel retailers vragen zich af in hoeverre robots deze taken momenteel al vervullen en welke mogelijkheden ze hun bieden. Lees de bluepaper van de expertgroep Robots in Retail om meer over dit onderwerp te weten te komen!
Download Bluepaper
Takeaways uit deze bluepaper
- Robots zullen dankzij ontwikkelingen op het gebied van artificial intelligence, machine learning en motorische en sensorische technologie steeds meer verkoop- en operationele taken voor de retailer gaan vervullen.
- Het gebruik van robots in winkels staat momenteel nog in de kinderschoenen en consumenten zijn redelijk sceptisch. Naarmate robots meer gemeengoed worden, zal de mening over robots (positief) veranderen.
- Robots worden in Nederland vooral ingezet in verkoopprocessen en tegen COVID-19. Voorbeelden uit andere landen tonen mogelijkheden op het gebied van voorraadbeheer, logistiek, training van personeel, bewaking, bediening en bezorging.
Reviews
Geen reviews gevonden
Aanbevolen bluepapers
-
Ten tijde van de coronacrisis heeft buy local meer waardering en aandacht gekregen, maar online shopping evenzeer; meer en meer consumenten, ook de babyboomers, kennen inmiddels het voordeel van online....Download
-
Omnichannel Strategy and Transformation 2021
De expertgroep ‘Omnichannel Strategy and Transformation’, onder leiding van Merkle en Google neemt je mee in de onderzoeksvraag ‘Wat is er nodig voor een optimale transitie naar een futureproof Omnichannel...Download -
Visual Commerce 2020
Consumenten gaan zich steeds meer oriënteren op basis van visuele gegevens. Kijken is van groot belang bij de oriëntatie en aankoop van nieuwe producten en diensten, zintuiglijke beleving daarmee een belangrijke...Download