Hoe richt je je retailorganisatie in voor Omnichannel succes | 2023
OpenDe expertgroep Hoe richt je je retailorganisatie in voor Omnichannel Succes, met Simac en Boer & Croon als voorzitters en Google en Merkle als host, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kunnen retailers hun organisatie optimaal inrichten en hun verschillende kanalen het beste integreren om de omnichannel resultaten te optimaliseren?
Onderzoeksvraag
Hoe kunnen retailers hun organisatie optimaal inrichten en hun verschillende kanalen het beste integreren om de omnichannel resultaten te optimaliseren?
Toelichting onderzoek
Veel bedrijven opereren nog altijd in silo’s met aparte ecommerce (web & app) en store afdelingen elk met hun eigen doelstellingen en KPIs. Dit staat een ‘excellence customer experience’ nog te vaak in de weg. Maar hoe kunnen retailers deze barriere overkomen en wat is er nu écht voor nodig om deze excellente omnichannel ervaring te realiseren? In deze expertgroep zullen wij leren van de best-in-class omnichannel retailers maar daarbij ook de ‘lessons learned’ en ‘best practices’ ophalen vanuit de organisaties van de deelnemende experts. Met elkaar werken wij zo toe naar een TOM (Target Operating Model) om de optimale omnichannel ervaring te faciliteren en mogelijk te maken. Hierbij zullen wij onder andere stilstaan bij de organisatorische inrichting en de aspecten ‘people, proces, technology en data’ met als doel deze zo te ontwikkelen dat we de klant een optimale omnichannel ervaring kunnen bieden.
Gezocht profiel
Voor deze expertgroep zijn we op zoek naar de volgende functies:
B2C bedrijven die zowel een online als offline kanaal hebben en waarbij beide kanalen niet meer in de kinderschoenen staan. Geen pure players.
Expertises: marketing, operations, customer excellence, IT / Data, BI, branding & formule en finance.
Personen in deze expertgroep
Voorzitters
-
Jonathan van Raaij
Product Marketing Manager, Simac
-
Sanne Sibbald
Young Executive, Boer & Croon
Hosts
-
Benjamin Mulder
Digital Strategist, Merkle Nederland
-
Barry Zuidgeest
Industry Manager Omnichannel Retail, Google Netherlands B.V.
Alle 19 experts
-
Ariadne Braakenburg
E-commerce Manager a.i., Petrol Industries
-
Brandon van Deelen
Interim E-Commerce Manager, PadelShop BV
-
Suzanne Goossen
Head of Retail, TUI Nederland N.V
-
Erik de Koning
E-commerce manager, Van Dal mannenmode B.V.
-
Michiel Maas
E-commerce manager, CameraNU.nl
-
Christian Markwat
Country E-commerce Integration Manager, IKEA
-
Martijn Moerkerk
Partner Strategy & Execution, BoerCroon
-
Hans Nieuwland
Head of Partners & Partnerships, Decathlon
-
Ruben van Noorloos
Business Developer Omnichannel, Plus Retail B.V.
-
Jessica Ozturk
Marketing Manager, A.S. Watson BV
-
Robin Schuijt-Hoogeveen
Marketing Manager, Deka Supermarkten B.V.
-
Edward Sleijffers
Owner, Flash interim management
-
Anjo van der Spek
CIO, De Mandemakers Groep
-
Mischa Tan
Manager Zonnebrillen, GrandVision Benelux
-
Martijn Verkerk
Omnichannel Procesmanager, Welkoop Retail B.V.
-
Arnold Vlaander
Media Effectiveness Specialist, Rituals Cosmetics Enterprise B.V.
-
Stijn Voet
Head of Commerce, Intergamma B.V.
-
Cees van de Water
Marketing Manager, Beter Bed B.V.
-
Melanie Wijnolst
Director Ombichannel Products, PVH