Bij de start van het Shopping Tomorrow seizoen is besloten dat de landen Frankrijk en Spanje dit jaar aan bod komen. De 24 experts van de Cross Border (e)commerce groep onderzochten deze landen op gebied het van E-commerce en maken hiervoor een workshop zodat alle bedrijven van Nederland de kennis van de experts kunnen gebruiken.

Onderzoeksvraag

Wat is de beste manier om cross-border te verkopen in Frankrijk en Spanje?

Crossbordertool.nl : Frankrijk & Spanje en de weg erna toe

In de tweede bijeenkomst werd al snel duidelijk dat het voor iedere expert een andere ervaring is geweest en dat “de weg naar het land toe” veel meer kennis behoeft dan de e-commerce info van het land zelf.

Vandaar dat de groep heeft besloten om een online tool te ontwikkelen, de cross border webtool. Dit is een online tool geschikt voor ieder bedrijf in Nederland. Na het doorlopen gepersonaliseerd en een praktische handleiding voor een roadmap naar de Franse en of Spaanse markt.

Onderzoek

De 24 experts bouwen de webtool op basis van drie hoofdcomponenten:

  1. Marketing & Marketplaces
  2. Logistiek & Fulfilment
  3. Lokalisatie / Klantenservice

Doordat de webtool zowel in de breedte als diepte wordt uitgewerkt door experts met uiteenlopende Cross-border disciplines, kan straks iedere organisatie worden geholpen.

Hoe werkt het?

De gebruiker beantwoordt zes vragen. Aan de hand hiervan wordt de gebruiker in een van de drie funnels geplaatst: starter online, starter buitenland of professioneel. Per funnel zijn 30 tot 40 relevante vragen uitgewerkt. Aan het eind van de funnel wordt een adviesrapport gecreëerd, gebaseerd op de input van de gebruiker. Dit gepersonaliseerd advies ondersteunt de meest optimale uitrol naar een succesvolle weg naar Frankrijk en of Spanje. 

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Nieuws

  • De digitale marketplace strategie van Valk Exclusief
    • Nieuwsbericht
    • 22-10-2024

    De expertgroep: 'De snelle, flexibele en eenvoudige manier om een eigen marktplaats te lanceren', komt met een exclusief verhaal over hotelketen Van der Valk. 
  • AI-verbeterde customer journey in 2024: Wat betekent dit voor jouw bedrijf?
    • Nieuwsbericht
    • 22-08-2024

    Binnen ShoppingTomorrow’s expertgroep "AI: verbeterde Customer Journey 2024" werken toonaangevende bedrijven zoals Deloitte, Google, en AdWise als voorzitters en hosts samen om de toekomst van AI in klantreizen...
  • Toekomst van winkelen: meer focus op duurzaamheid, weinig vertrouwen in nieuwe technologieën
    • Nieuwsbericht
    • 17-07-2024

    Consumenten zijn steeds vaker bezig met duurzaamheid wanneer ze (online) aankopen doen. Zo laten ze producten vaker repareren, kopen ze meer tweedehands en controleren ze nieuwe producten door middel van...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.