Bij de start van het Shopping Tomorrow seizoen is besloten dat de landen Frankrijk en Spanje dit jaar aan bod komen. De 24 experts van de Cross Border (e)commerce groep onderzochten deze landen op gebied het van E-commerce en maken hiervoor een workshop zodat alle bedrijven van Nederland de kennis van de experts kunnen gebruiken.

Onderzoeksvraag

Wat is de beste manier om cross-border te verkopen in Frankrijk en Spanje?

Crossbordertool.nl : Frankrijk & Spanje en de weg erna toe

In de tweede bijeenkomst werd al snel duidelijk dat het voor iedere expert een andere ervaring is geweest en dat “de weg naar het land toe” veel meer kennis behoeft dan de e-commerce info van het land zelf.

Vandaar dat de groep heeft besloten om een online tool te ontwikkelen, de cross border webtool. Dit is een online tool geschikt voor ieder bedrijf in Nederland. Na het doorlopen gepersonaliseerd en een praktische handleiding voor een roadmap naar de Franse en of Spaanse markt.

Onderzoek

De 24 experts bouwen de webtool op basis van drie hoofdcomponenten:

  1. Marketing & Marketplaces
  2. Logistiek & Fulfilment
  3. Lokalisatie / Klantenservice

Doordat de webtool zowel in de breedte als diepte wordt uitgewerkt door experts met uiteenlopende Cross-border disciplines, kan straks iedere organisatie worden geholpen.

Hoe werkt het?

De gebruiker beantwoordt zes vragen. Aan de hand hiervan wordt de gebruiker in een van de drie funnels geplaatst: starter online, starter buitenland of professioneel. Per funnel zijn 30 tot 40 relevante vragen uitgewerkt. Aan het eind van de funnel wordt een adviesrapport gecreëerd, gebaseerd op de input van de gebruiker. Dit gepersonaliseerd advies ondersteunt de meest optimale uitrol naar een succesvolle weg naar Frankrijk en of Spanje. 

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Nieuws

  • Wil jij als eerste weten wanneer de nieuwste bluepapers online komen?
    • Algemeen
    • 14-09-2021

    De 22 ShoppingTomorrow-expertgroepen zijn momenteel druk bezig met een onderzoek of vraagstuk en schrijven een zogenaamde bluepaper over de resultaten en inzichten die zij hebben opgedaan in de expertgroepsessies....
  • Talkshow Shopping Time
    • Nieuwsbericht
    • 07-09-2021

    Vorige week was Shopping Time, het derde event in het programmajaar van ShoppingTomorrow met het thema: MAKE NOW MATTER. Hierin presenteerden we de resultaten van het GfK consumentenonderzoek als sneak-preview...
  • Vijf tips om technologie en data beter te organiseren
    • Nieuwsbericht
    • 07-09-2021

    Technologie wordt steeds meer onderdeel van het primaire product en dienst. Data zorgt voor een slimmere afhandeling in processen of een uniekere klantbeleving. Hoog tijd om je tech en data slimmer te...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.