De expertgroep Succesvol je Merk bouwen op Marketplaces met 10XCREW als voorzitter en bol.com en ChannelEngine als hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kunnen bedrijven hun merk succesvol op meerdere marketplaces bouwen?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kunnen bedrijven hun merk succesvol op meerdere marketplaces bouwen?

Toelichting onderzoek

Dit jaar brengen we de grootste uitdagingen en oplossingen in kaart en werken we twee cases uit t.a.v. het succesvol bouwen van een merk op marketplaces. Daarvoor willen we een open inschrijving doen waar alle merken aan mee kunnen doen en natuurlijk een merk van een expert gebruiken.

Case 1: Uitwerken i.s.m. een merk die dit reeds gedaan heeft op meerdere marketplaces en helpen bij het formuleren van de de next steps.

Case 2: Uitwerken i.s.m. een merk die dit reeds gedaan heeft op één marketplaces en helpen bij het formuleren van de next steps.

Wat was de uitdaging, wat heeft men gedaan, wat heeft het opgeleverd, wat waren de valkuilen en wat zijn de next steps.

De deelvragen zijn:

  • Hoe creëren we een gezonde kanaalmix door niet afhankelijk te zijn van één kanaal of partner en groei op lange termijn te borgen?
  • Wat zijn de grootste uitdagingen die merken daarbij ervaren en mogelijke oplossingen?
  • Wat zijn de belangrijkste zaken die een marketplaces seller kan ondernemen op het gebied van duurzaamheid?
  • Welke duurzaamheidsverbeteringen zijn er reeds doorgevoerd en wat heeft het opgeleverd?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Emile Valkestijn

    Emile Valkestijn

    Chief Commercial Officer, 10XCREW

Hosts

  • Dex van Hofwegen

    Dex van Hofwegen

    Director of Sales EMEA, ChannelEngine.com B.V.

  • Sophie Nijhout

    Sophie Nijhout

    Head of Partner & Ecosystem Development, bol

Alle 22 experts

  • Oscar Amperse

    Oscar Amperse

    CMO, Nedis B.V.

  • Enno Cornelissen

    Enno Cornelissen

    E-commerce specialist, Zuiver B.V.

  • Remco Evers

    Remco Evers

    interim Head of Marketplaces, Mepal

  • Erik van Geuns

    Erik van Geuns

    Sales & Marketing Manager, Sunware B.V.

  • Daniel Gonzalez Docal

    Daniel Gonzalez Docal

    Digital Director, Petrol Industries

  • Laurens Gunneweg

    Laurens Gunneweg

    Product Manager Brand Advertising, bol

  • Job Janssen

    Job Janssen

    Sr. Partner Manager Global Marketplaces, Sonos Europe BV

  • Bobby Logmans

    Bobby Logmans

    Marketplaces Manager, Trust International B.V.

  • Jeroen van der Meer

    Jeroen van der Meer

    Marketplace Manager | Sourcing Manager, Tommy Teleshopping B.V.

  • Rik Murray

    Rik Murray

    Head of Commerce, Wickey GmbH & Co. KG

  • Annick Perotti

    Annick Perotti

    Marketplace Manager, EMEA, Under Armour, Inc.

  • Beau van Puijenbroek - Levens

    Beau van Puijenbroek - Levens

    Commercial Manager Marketplaces, Smartwares Group

  • Bart Schoneveld

    Bart Schoneveld

    E-Commerce Manager Benelux, Ceva Santé Animale

  • Simon Smits

    Simon Smits

    Digital Marketing Manager PCP-WE, BSH Huishoudapparaten

  • Philippine van Unnik

    Philippine van Unnik

    E-key Account Manager, Nespresso Nederland B.V.

  • Evan Varenkamp

    Evan Varenkamp

    Marketplace Account Specialist, WE Europe B.V.

  • Marly van de Ven-Brons

    Marly van de Ven-Brons

    Business Unit Manager E-commerce, Bolsius Nederland B.V.

  • Willemien Vos

    Willemien Vos

    Marketing & E-commerce Manager, NewCakes B.V.

  • Marco de Vries

    Marco de Vries

    Eigenaar, Orange Cookie E-commerce Consultancy

  • Koen de Vries

    Koen de Vries

    Manager Marketplaces, EDC Retail B.V.

  • Rutger Wismeyer

    Rutger Wismeyer

    Founder & Managing Director, Wismeyer Interim Services

  • Niek Wisse

    Niek Wisse

    Marketplace Specialist, OMODA

Nieuws

  • Circulair shoppen in 2030: De Toekomst van Reparatie in de Retail
    • Expertgroep
    • 15-05-2024

    In 2030 moet Nederland 50% minder primaire abiotische grondstoffen (mineralen, metalen en fossiel) gebruiken. In 2050 streeft Nederland naar een volledig circulaire economie. Een ambitieus doel dat een...
  • Duurzaamheid in digital commerce: De groene weg voorwaarts
    • Expertgroep
    • 21-12-2023

    Duurzaamheid is een dominant thema binnen digital commerce anno 2023. Een veelkoppig onderwerp ook, waarover je in dit magazine verschillende artikelen hebt kunnen lezen. Het valt de experts van ShoppingTomorrow...
  • Waarom mag jij ShoppingTomorrow niet missen?
    • Blog
    • 11-12-2023

    Marieke Vink, Programma manager ShoppingTomorrow en Thuiswinkel e-Academy, heeft afgelopen jaar met succes haar eerste programmajaar afgerond. Terwijl we de uitkomsten van alle expertgroepen nog volop...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Wij gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Meer informatie hierover is te vinden in de Privacyverklaring.