Succesvol je Merk bouwen op Marketplaces | 2023
AfgerondDe expertgroep Succesvol je Merk bouwen op Marketplaces met 10XCREW als voorzitter en bol.com en ChannelEngine als hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kunnen bedrijven hun merk succesvol op meerdere marketplaces bouwen?
Onderzoeksvraag
Hoe kunnen bedrijven hun merk succesvol op meerdere marketplaces bouwen?
Toelichting onderzoek
Dit jaar brengen we de grootste uitdagingen en oplossingen in kaart en werken we twee cases uit t.a.v. het succesvol bouwen van een merk op marketplaces. Daarvoor willen we een open inschrijving doen waar alle merken aan mee kunnen doen en natuurlijk een merk van een expert gebruiken.
Case 1: Uitwerken i.s.m. een merk die dit reeds gedaan heeft op meerdere marketplaces en helpen bij het formuleren van de de next steps.
Case 2: Uitwerken i.s.m. een merk die dit reeds gedaan heeft op één marketplaces en helpen bij het formuleren van de next steps.
Wat was de uitdaging, wat heeft men gedaan, wat heeft het opgeleverd, wat waren de valkuilen en wat zijn de next steps.
De deelvragen zijn:
- Hoe creëren we een gezonde kanaalmix door niet afhankelijk te zijn van één kanaal of partner en groei op lange termijn te borgen?
- Wat zijn de grootste uitdagingen die merken daarbij ervaren en mogelijke oplossingen?
- Wat zijn de belangrijkste zaken die een marketplaces seller kan ondernemen op het gebied van duurzaamheid?
- Welke duurzaamheidsverbeteringen zijn er reeds doorgevoerd en wat heeft het opgeleverd?
Personen in deze expertgroep
Voorzitter
-
Emile Valkestijn
Chief Commercial Officer, 10XCREW
Hosts
-
Dex van Hofwegen
Director of Sales EMEA, ChannelEngine.com B.V.
-
Sophie Nijhout
Head of Partner & Ecosystem Development, bol
Alle 24 experts
-
Oscar Amperse
CMO, Nedis B.V.
-
Renske Barnhoorn
E-commerce Manager, NAÏF CARE B.V.
-
Enno Cornelissen
E-commerce specialist, Zuiver B.V.
-
Remco Evers
interim Head of Marketplaces, Mepal
-
Erik van Geuns
Sales & Marketing Manager, Sunware B.V.
-
Daniel Gonzalez Docal
Digital Director, Petrol Industries
-
Laurens Gunneweg
Product Manager Brand Advertising, bol
-
Dylan van der Heij
Head of E-commerce, Zonnebrillen.com
-
Job Janssen
Sr. Partner Manager Global Marketplaces, Sonos Europe BV
-
Bobby Logmans
Marketplaces Manager, Trust International B.V.
-
Jeroen van der Meer
Marketplace Manager | Sourcing Manager, Tommy Teleshopping B.V.
-
Rik Murray
Head of Commerce, Wickey GmbH & Co. KG
-
Annick Perotti
Marketplace Manager, EMEA, Under Armour, Inc.
-
Beau van Puijenbroek - Levens
Commercial Manager Marketplaces, Smartwares Group
-
Bart Schoneveld
E-Commerce Manager Benelux, Ceva Santé Animale
-
Simon Smits
Digital Marketing Manager PCP-WE, BSH Huishoudapparaten
-
Philippine van Unnik
E-key Account Manager, Nespresso Nederland B.V.
-
Evan Varenkamp
Marketplace Account Specialist, WE Europe B.V.
-
Marly van de Ven-Brons
Business Unit Manager E-commerce, Bolsius Nederland B.V.
-
Willemien Vos
Marketing & E-commerce Manager, NewCakes B.V.
-
Marco de Vries
Eigenaar, Orange Cookie E-commerce Consultancy
-
Koen de Vries
Manager Marketplaces, EDC Retail B.V.
-
Rutger Wismeyer
Founder & Managing Director, Wismeyer Interim Services
-
Niek Wisse
Marketplace & Affiliate Marketeer, OMODA