De expertgroep Succesvol je merk bouwen op Marketplaces met 10XCREW als voorzitter en bol.com en ChannelEngine als hosts, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kunnen bedrijven hun merk succesvol op meerdere marketplaces bouwen?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kunnen bedrijven hun merk succesvol op meerdere marketplaces bouwen?

Toelichting onderzoek

Dit jaar brengen we de grootste uitdagingen en oplossingen in kaart en werken we twee cases uit t.a.v. het succesvol bouwen van een merk op marketplaces. Daarvoor willen we een open inschrijving doen waar alle merken aan mee kunnen doen en natuurlijk een merk van een expert gebruiken.

Case 1: Uitwerken i.s.m. een merk die dit reeds gedaan heeft op meerdere marketplaces en helpen bij het formuleren van de de next steps.

Case 2: Uitwerken i.s.m. een merk die dit reeds gedaan heeft op één marketplaces en helpen bij het formuleren van de next steps.

Wat was de uitdaging, wat heeft men gedaan, wat heeft het opgeleverd, wat waren de valkuilen en wat zijn de next steps.

De deelvragen zijn:

  • Hoe creëren we een gezonde kanaalmix door niet afhankelijk te zijn van één kanaal of partner en groei op lange termijn te borgen?
  • Wat zijn de grootste uitdagingen die merken daarbij ervaren en mogelijke oplossingen?
  • Wat zijn de belangrijkste zaken die een marketplaces seller kan ondernemen op het gebied van duurzaamheid?
  • Welke duurzaamheidsverbeteringen zijn er reeds doorgevoerd en wat heeft het opgeleverd?

Gezocht profiel

Voor deze expertgroep zijn we op zoek naar experts die focus hebben op merken en B2C met de volgende functies:

  • Ecommerce Manager / Director
  • Marketplace Manager / Director
  • Digital Marketing Manager / Director
  • Online Sales Manager / Director
  • Commercial Director

Daarnaast zijn we opzoek naar een content marketeer / copywriter die ons kan helpen met het opleveren van de bluepaper.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Emile Valkestijn

    Emile Valkestijn

    Chief Commercial Officer, 10XCREW

Hosts

  • Dex van Hofwegen

    Dex van Hofwegen

    Director of Sales EMEA, ChannelEngine

  • Sophie Nijhout

    Sophie Nijhout

    Head of API Support & Partner Ecosystem Developmen, bol.com

Alle 20 experts

  • Oscar Amperse

    Oscar Amperse

    CMO, Nedis B.V.

  • Renske Barnhoorn

    Renske Barnhoorn

    E-commerce Manager, NAÏF CARE B.V.

  • Enno Cornelissen

    Enno Cornelissen

    E-commerce specialist, Zuiver B.V.

  • Remco Evers

    interim Head of Marketplaces, Mepal

  • Erik van Geuns

    Erik van Geuns

    Sales & Marketing Manager, Sunware B.V.

  • Noah Gloudemans

    Noah Gloudemans

    Marketplace Manager Bol.com, Lifegoods B.V.

  • Daniel Gonzalez Docal

    Daniel Gonzalez Docal

    Digital Director and Board Member, Petrol Industries

  • Dylan van der Heij

    Head of E-commerce, Zonnebrillen.com

  • Job Janssen

    Job Janssen

    Partner Manager EMEA, Sonos Europe BV

  • Daan de Jong

    Daan de Jong

    Global marketplace manager, Solis Benelux B.V.

  • Kristiaan Kremers

    Kristiaan Kremers

    Marketplace E-commerce Manager, Super Ninja

  • Bobby Logmans

    Bobby Logmans

    Marketplaces Manager, Trust International B.V.

  • Annick Perotti

    Snr. Marketplace Professional, EMEA, Under Armour, Inc.

  • Beau van Puijenbroek - Levens

    Commercial Manager Marketplaces, Smartwares Group

  • Ramon Sloof

    Manager Online Sales, Intergamma B.V.

  • Evan Varenkamp

    Evan Varenkamp

    Marketplace Account Specialist, WE Europe B.V.

  • Marly van de Ven-Brons

    Marly van de Ven-Brons

    E-commerce Development Manager, Bolsius Nederland B.V.

  • Koen de Vries

    Koen de Vries

    Manager Marketplaces, EDC Retail B.V.

  • Thomas Went

    Global E-commerce Manager, Koninklijke De Kuyper

  • Niek Wisse

    Niek Wisse

    Marketplace & Affiliate Marketeer, OMODA

Nieuws

  • Heb jij je ShoppingTomorrow-boekenverzameling compleet?
    • Nieuwsbericht
    • 11-01-2023

    Het afgelopen jaar was het 10-jarig jubileumjaar van ShoppingTomorrow! Dit hebben we uitgebreid gevierd met een awarduitreiking, een speciale video met alle ins-en-outs over ShoppingTomorrow van de afgelopen...
  • Studiereis: De geheime ingrediënten van innovatie
    • Nieuwsbericht
    • 24-10-2022

    Innovatie drijft je business. Maar hoe stimuleer je innovatie binnen je organisatie? En hoe zorg je vervolgens dat je team met nieuwe ideeën komt? Tijdens de ShoppingTomorrow/Thuiswinkel.org-studiereis...
  • Studiereis: Walmart, the best of all worlds?
    • Nieuwsbericht
    • 24-10-2022

    De ShoppingTomorrow/Thuiswinkel.org studiereis bracht ons naar Bentonville, Arkansas. Home of Walmart! Gestart in 1945 vanuit een simpele filosofie: Save money, live better. Inmiddels heeft Walmart ruim...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.