Instant Commerce: Impact on E-commerce Business Models 2022

Actief

De expertgroep Instant Commerce: Impact on E-commerce Business Models, met Connective Payments als voorzitter en Visa als host, gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Wat kunnen of moeten bedrijven aanpassen in hun business model om te profiteren van, of zich te verdedigen in, een markt waarin klanten in toenemende mate een onmiddellijke bevrediging van hun koopwensen verlangen?

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat kunnen of moeten bedrijven aanpassen in hun business model om te profiteren van, of zich te verdedigen in, een markt waarin klanten in toenemende mate een onmiddellijke bevrediging van hun koopwensen verlangen?

Toelichting onderzoek

Consumenten worden snel veeleisender, hebben minder geduld en zijn allergisch voor slechte of trage customer journeys. Door deze trend is er in veel sectoren steeds meer aandacht voor het optimaliseren van de bestaande customer journeys of het opzetten van compleet nieuwe.

Een specifieke vorm van instant commerce is bijvoorbeeld de zogenaamde ‘’flitsbezorging’’. Voor de consument die zijn behoefte niet binnen 24 uur maar binnen maximaal 24 minuten vervuld wil zien.

Maar er is veel meer dan alleen de belofte van een snelle levering. Ook het hele proces van zoeken, vinden, vergelijken, kiezen, bestellen, betalen, retourneren en klantenservice: het moet allemaal snel, zonder frictie, ‘‘seamless’’ plaatsvinden.

Waarom is dit relevant om nu te onderzoeken?

Een beter begrip van de drijvende krachten achter Instant Commerce en hoe je daarop kan reageren, kan je onderneming helpen om mooie mogelijkheden vroegtijdig te ontdekken en om vervelende verrassingen te voorkomen.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

Host

  • Maarten Kolenbrander

    Maarten Kolenbrander

    Senior Acceptance Development Manager, Visa Europe

Alle 20 experts

  • Bas Bakker

    Managing Partner, TeamNL.shop

  • Ariadne Braakenburg

    E-commerce Manager a.i., Kwantum.nl

  • Maarten Coumans

    Founder, Local Heroes

  • Daan Eickmans

    Manager Strategie Executie, HEMA BV

  • Tarmo van der Goot

    Vice President EMEA, Chargebee

  • Jeroen Heslenfeld

    Jeroen Heslenfeld

    Head of Unwasted, Pepsico

  • Jeroen Jungerius

    Jeroen Jungerius

    Vendormanagement, Buckaroo

  • Marcel Klapwijk

    Marcel Klapwijk

    Lead Customer Management, Bakker.com

  • Danny Kortekaas

    Manager E-commerce, DGN retail B.V.

  • Judith van Langen

    Head of Service, Accell Group N.V.

  • Randy Marcus

    Director Partner, CCV Shop

  • Peter Oosterwal

    Peter Oosterwal

    Business Partner, Hans Anders Retail Group

  • Dennis Raadschelders

    Business Development Manager, Active Ants BV

  • Simon de Raadt

    Simon de Raadt

    VP Business Development Europe, Hypersku

  • Roland Slegers-Leijsten

    Roland Slegers-Leijsten

    CEO, DeliveryMatch

  • Judith Smaling

    Development Leader Digital, IKEA

  • Yorn Soeteman

    Manager Customer Journey & Merchandising, Blokker B.V.

  • Peter Sorber

    Peter Sorber

    Director retail , Oilily B.V.

  • Dirk Stuip

    Managing Director Conversational AI Cloud, CM.com Netherlands B.V.

  • Martin van Velzen

    CMO, Blokker B.V.

Agenda

    • 05-07-2022 11:30

    Spant!, Doctor Abraham Kuyperlaan 3, 1402 SB Bussum

Meer events

Nieuws

  • Vijf tips om invloed uit te oefenen op besluitvorming
    • Nieuwsbericht
    • 18-05-2022

    Om een waardevolle business partner te kunnen zijn en impact te maken, heb jij als leider er baat bij de dynamiek in de boardroom te begrijpen en te weten met welke uitdagingen leden van een boardroom...
  • Wat de opkomst van Generatie Z en hybride winkelen ons kan vertellen over de toekomst van de stenen winkel
    • Nieuwsbericht
    • 18-05-2022

    E-commerce groeit al jaren en is inmiddels niet meer weg te denken uit de retailsector. De constant groeiende mogelijkheden tot online shopping en digitale mode worden hierbij vaak als bedreiging voor...
  • Wil jij als eerste horen wanneer de Pitstop gelanceerd is?
    • Algemeen
    • 21-04-2022

    De ShoppingTomorrow - Kick-Off is geweest en alle 25 expertgroepen zijn inmiddels volop bezig met onderzoeken. Op dinsdag 31 mei nemen we alweer de volgende stap in het onderzoeksjaar met de lancering...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het Privacyverklaring.