Selling Successfully on Marketplaces 2021
OpenDe expertgroep Selling Successfully on Marketplaces 2021 gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Wat is er voor nodig om als fabrikant / merk succesvol te verkopen via marketplaces zoals Amazon en bol.com? Deze groep wordt mogelijk gemaakt door 10XCREW en Adchieve.
Onderzoeksvraag
Wat is er voor nodig om als fabrikant / merk succesvol te verkopen via marketplaces zoals Amazon en bol.com?
Gezocht profiel van experts
Deze expertgroep is voornamelijk op zoek naar de volgende functies bij fabrikanten en merken:
- Ecommerce Manager / Director
- Marketplace Manager / Director
- Digital Marketing Manager / Director
- Online Sales Manager / Director
Deelvragen
- Voorspellingen: Wat zijn de nieuwste voorspellingen qua aandeel marketplaces binnen de totale B2C ecommerce omzet binnen Europa en NL? Hoe heeft het marketplace aandeel binnen Amazon en bol.com zich ontwikkeld?
- Ontwikkelingen: Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen binnen marketplaces in Europa? Welke nieuwe marketplaces zijn erbij gekomen? Welke stappen heeft Google gezet qua Actions / Express? Wat zijn de verwachtingen van Amazon NL?
- Strategie: Wat is de beste strategie op een hybride marketplace? Hoe ontwikkel je naast een vendor (1P) partnership ook een seller (3P) partnership? Wat zijn de voordeel en nadelen daarvan?
- Optimalisatie: Wat zijn succesvolle voorbeelden van data gedreven optimaliseren op marketplaces? Wat kan je doen om een hogere conversie te realiseren? Hoe ga je meer verkeer naar je merk / product genereren?
- Data: Hoe haal je meer uit je marketplace data? Wat mag je wel / niet met de marketplace data? Hoe ga je het inzetten om je performance te verbeteren? Hoe kan je marketplaces toch inzetten om een klantrelatie te bouwen? Bijv. d.m.v. cashback / product plus promoties.
Personen in deze expertgroep
Voorzitter
-
Emile Valkestijn
Chief Commercial Officer, 10XCREW
Hosts
-
Daniël Paay
Functieomschrijving Invullen, Adchieve BV
-
Mark van Werven
CEO & Founder, Adchieve BV
Alle 14 experts
-
Loek Bosman
Omnichannel Director, Vitaminstore Online
-
Richard Classens
Head of Amazon EU, Trust International B.V.
-
Patrick Inen
Head of E-commerce, Signify International B.V.
-
Albert Kamphuis
E-Commerce Director, VONROC B.V
-
Joris Knaapen
Manager E-Commerce B2C & Marketplaces, Royal Swinkels Family Brewers
-
Harry van Loo
Online Marketing & Sales, A.Vogel B.V.
-
Sandra van der Meijs
Marketplace specialist, Smartwares Group
-
Fabian Nijlant
China marketplace practitioner, Playhead China
-
Tessa van Nunen
E-commerce Manager EMEA & Asia Pacific, Bosch Power Tools B.V.,
-
Jorrit Steinz
CEO, Channel Engine
-
Ruud van Vliet
Sr ecommerce manager, Electrolux
-
Thijs Vermeulen
Ecommerce manager EMEA, PMI Worldwide
-
Marco de Vries
Head of Business Development, Brenger B.V.
-
Rutger Wismeyer
Global eCommerce Development Director, Bugaboo International B.V.