De expertgroep Selling Successfully on Marketplaces 2021 gaat aan de slag met de onderzoeksvraag: Wat is er voor nodig om als fabrikant / merk succesvol te verkopen via marketplaces zoals Amazon en bol.com? Deze groep wordt mogelijk gemaakt door 10XCREW en Adchieve. 

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Wat is er voor nodig om als fabrikant / merk succesvol te verkopen via marketplaces zoals Amazon en bol.com?

Gezocht profiel van experts

Deze expertgroep is voornamelijk op zoek naar de volgende functies bij fabrikanten en merken: 

  • Ecommerce Manager / Director
  • Marketplace Manager / Director
  • Digital Marketing Manager / Director
  • Online Sales Manager / Director

Deelvragen

  • Voorspellingen: Wat zijn de nieuwste voorspellingen qua aandeel marketplaces binnen de totale B2C ecommerce omzet binnen Europa en NL? Hoe heeft het marketplace aandeel binnen Amazon en bol.com zich ontwikkeld?
  • Ontwikkelingen: Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen binnen marketplaces in Europa? Welke nieuwe marketplaces zijn erbij gekomen? Welke stappen heeft Google gezet qua Actions / Express? Wat zijn de verwachtingen van Amazon NL?
  • Strategie: Wat is de beste strategie op een hybride marketplace? Hoe ontwikkel je naast een vendor (1P) partnership ook een seller (3P) partnership? Wat zijn de voordeel en nadelen daarvan?
  • Optimalisatie: Wat zijn succesvolle voorbeelden van data gedreven optimaliseren op marketplaces? Wat kan je doen om een hogere conversie te realiseren? Hoe ga je meer verkeer naar je merk / product genereren?
  • Data: Hoe haal je meer uit je marketplace data? Wat mag je wel / niet met de marketplace data? Hoe ga je het inzetten om je performance te verbeteren? Hoe kan je marketplaces toch inzetten om een klantrelatie te bouwen? Bijv. d.m.v. cashback / product plus promoties.

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Emile Valkestijn

    Emile Valkestijn

    Chief Commercial Officer, 10XCREW

Hosts

  • Daniël Paay

    Functieomschrijving Invullen, Adchieve BV

  • Mark van Werven

    Mark van Werven

    CEO & Founder, Adchieve BV

Alle 14 experts

  • Loek Bosman

    Omnichannel Director, Vitaminstore Online

  • Richard Classens

    Richard Classens

    Head of Amazon EU, Trust International B.V.

  • Patrick Inen

    Patrick Inen

    Head of E-commerce, Signify International B.V.

  • Albert Kamphuis

    E-Commerce Director, VONROC B.V

  • Joris Knaapen

    Manager E-Commerce B2C & Marketplaces, Royal Swinkels Family Brewers

  • Harry van Loo

    Online Marketing & Sales, A.Vogel B.V.

  • Sandra van der Meijs

    Sandra van der Meijs

    Marketplace specialist, Smartwares Group

  • Fabian Nijlant

    Fabian Nijlant

    China marketplace practitioner, Playhead China

  • Tessa van Nunen

    Tessa van Nunen

    E-commerce Manager EMEA & Asia Pacific, Bosch Power Tools B.V.,

  • Jorrit Steinz

    Jorrit Steinz

    CEO, Channel Engine

  • Ruud van Vliet

    Sr ecommerce manager, Electrolux

  • Thijs Vermeulen

    Thijs Vermeulen

    Ecommerce manager EMEA, PMI Worldwide

  • Marco de Vries

    Head of Business Development, Brenger B.V.

  • Rutger Wismeyer

    Rutger Wismeyer

    Global eCommerce Development Director, Bugaboo International B.V.

Nieuws

  • Kitty Koelemeijer: "De consument zal alleen een innovatie omarmen als er een duidelijke verbetering mee gepaard gaat"
    • Nieuwsbericht
    • 11-01-2021

    Onze partner e-Academy sprak onlangs met Kitty Koelemeijer, Hoogleraar Marketing en Retailing aan Nyenrode Business Universiteit en topexpert van deel twee van deze e-learning: Trends & Innovaties...
  • Online consumentenbestedingen groeien in Q3 met 4% naar € 5,7 miljard
    • Persbericht
    • 22-12-2020

    Na de sterke stijging in het tweede kwartaal van 2020 zijn de online consumentenbestedingen en online aankopen ook in het derde kwartaal gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De groei...
  • De 5 best gelezen bluepapers van 2020
    • Algemeen
    • 16-12-2020

    In 2020 hebben meer dan 500 ShoppingTomorrow-experts, verdeeld over 17 expertgroepen, zich weer verdiept in diverse onderwerpen rond het on- en offline shopgedrag binnen de b2b- en b2c-markten. Deze bluepapers...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.