De expertgroep Cross-border (E-)commerce focust zich dit jaar op de Verenigde Staten van Amerika. Oftewel: Go USA! Yay or nay? Drie online retailers – Ockyz, YourSurprise en Stroopwafel World – schreven zich in met de ambitie om de stap naar de Verenigde Staten te zetten. Voor deze drie cases onderzocht de expertgroep de valkuilen en drempels die deze bedrijven moeten overkomen om de verkoop in de USA te starten of te stimuleren. In de bluepaper zijn de vijf belangrijkste aandachtspunten te vinden die voor de drie cases zijn behandeld.

Mede mogelijk gemaakt door:

Onderzoeksvraag

Hoe kun je vanuit Nederland succesvol worden met e-commerce in de Verenigde Staten?

Mede mogelijk gemaakt door:

Personen in deze expertgroep

Voorzitter

  • Hans Siebum

    Hans Siebum

    Country Manager Benelux (International E-commerce), Salesupply

Hosts

  • Martin Blok

    Martin Blok

    VP Sales, DHL Express Nederland

  • Michel Clausing

    Michel Clausing

    VP Sales & CS, DHL Parcel

Alle 18 experts

  • Alex Baar

    Alex Baar

    European Internet Marketing Executive, Bakker.com

  • Rolf Bax

    Rolf Bax

    Owner, Littlerockstore

  • Sjoukje Goldman

    Sjoukje Goldman

    Promovendus & Docent Strategische Marketing, Hogeschool van Amsterdam

  • Joeri Groenewoud

    Joeri Groenewoud

    VP Business Development - EMEA, eShopWorld

  • Erwin Hammer

    Erwin Hammer

    Director Sales & Marketing, Noppies

  • Nico Hoeijmans

    Nico Hoeijmans

    E-commerce Projects / Editor in Chief, Salesupply / Cross-Border Magazine

  • Peter Sorber

    Peter Sorber

    Interim E-commerce Manager, Oilily World B.V.

  • Frank Tervoert

    Frank Tervoert

    Business Development Manager, Green Claim

  • Remco van der Have

    Remco van der Have

    Stagiair, Medix Publishers

  • Hidde van der Heide

    Hidde van der Heide

    Conversie-optimalisatie Specialist, Difrax

  • Ronald van Drunen

    Ronald van Drunen

    Director E-business, Bugaboo International B.V.

  • Thomas van Mastbergen

    Thomas van Mastbergen

    Head of Digital Marketing, BALR.

  • Laura van Nigtevegt

    Laura van Nigtevegt

    Digitaal Strateeg, Stitchmore (voorheen: Locwork Orange)

  • Stefan Vermeulen

    Stefan Vermeulen

    CEO and E-commerce Manager, Emakers

  • Robert Viertelhauzen

    Robert Viertelhauzen

    International Sales Director, FashionTrade.com

  • Marieke Vink

    Marieke Vink

    Alliantie Manager E-commerce, Miss Etam B.V.

  • Willem Vola

    Willem Vola

    Advisor, SphereMall

  • Hedwig Wassing

    Hedwig Wassing

    Partner, CoolExperience

Nieuws

  • Wil jij als eerste weten wanneer de nieuwste bluepapers online komen?
    • Algemeen
    • 14-09-2021

    De 22 ShoppingTomorrow-expertgroepen zijn momenteel druk bezig met een onderzoek of vraagstuk en schrijven een zogenaamde bluepaper over de resultaten en inzichten die zij hebben opgedaan in de expertgroepsessies....
  • Talkshow Shopping Time
    • Nieuwsbericht
    • 07-09-2021

    Vorige week was Shopping Time, het derde event in het programmajaar van ShoppingTomorrow met het thema: MAKE NOW MATTER. Hierin presenteerden we de resultaten van het GfK consumentenonderzoek als sneak-preview...
  • Vijf tips om technologie en data beter te organiseren
    • Nieuwsbericht
    • 07-09-2021

    Technologie wordt steeds meer onderdeel van het primaire product en dienst. Data zorgt voor een slimmere afhandeling in processen of een uniekere klantbeleving. Hoog tijd om je tech en data slimmer te...

Meer nieuws

ShoppingTomorrow maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze website. Hiermee kunnen we advertenties tonen op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent. Meer informatie is te vinden in de Privacyverklaring

Bestand downloaden

Laat je gegevens achter om bestanden te kunnen downloaden. Dit hoeft maar één keer.

Bij het klikken op ‘downloaden’ geef je toestemming dat jouw gegevens worden verstrekt aan de partner/auteur van het document (met wie dit document in samenwerking tot stand is gekomen) en dat je benaderd kunt worden door de partner/auteur, binnen 3 maanden na het downloaden. Meer informatie over hoe ShoppingTomorrow omgaat met je gegevens is te vinden in het privacy statement.